С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 29 май 2009, 13:26, 4351 прочитания

Спечели или умри

Или какви съвети чуха маркетинг практиците от Кевин Робъртс и Мартин Линдстрьом

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Това не ви е поредното затруднение по пътя. Това е катастрофа."

Тези бяха най-меките думи, които изпълнителният директор на Saatchi & Saatchi за целия свят Кевин Робъртс използва по адрес на финансовата криза по време на третия Marketing Innovation Forum, организиран през седмицата от "Капитал". Другите няма как да ги отпечатаме, от възпитание.


Робъртс откри форума с представянето на революционната си стратегия за справяне с рецесията - "Да победиш грозно". Вдъхновена от света на спорта, в който или си победител, или си губещ, тази концепция произлиза от схващането, че колкото и лоши новини да те заливат всеки ден, не можеш само да се защитаваш. Трябва и да атакуваш. Да бъдеш ловец, а не фермер. Постоянно да си нащрек за приходи и нови бизнеси и да контролираш онова, което може да бъде контролирано. "Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй грешките си бързо" - това е същността на грозните победи според Кевин Робъртс. "Ловците не ходят по безкрайни срещи и дискусии, те излизат, търсят, стрелят, убиват и ядат", подчерта той и отсече: "Нямате нужда от данни и измервания, само от правилна преценка и кураж."

Изпълнителният директор на Saatchi&Saatchi беше категоричен, че старите маркетингови стратегии просто не работят вече, защото потребителите и клиентите имат напълно нови проблеми и те трябва да бъдат решавани с нови средства. "Живеем във века на идеите, а най-хубавите идват от самите хора и общностите", обобщи Робъртс.

За да си победител в ситуация на рецесия обаче, не трябва просто да слушаш какво казват хората, а да знаеш какво чувстват те. Това беше идеята, която обединяваше презентациите и на двамата лектори на маркетинг форума. "Хората са дълбоко ирационални във всяко едно решение, което взимат, затова трябва да разберете какво се случва в съзнанието им", започна своето представяне брандинг консултантът и автор на бестселъра "Buyology - истините и лъжите защо купуваме" Мартин Линдстрьом. Той разколеба мита, че в периоди на икономическа нестабилност потребителите се интересуват само от цената и качеството на продуктите и услугите. "Нищо подобно, всичко опира до емоциите", категоричен беше Линдстрьом и даде пример с потребителски тест, който са направили с професионални сомелиери. Наливат едно и също вино в различни бутилки с ниска, средна и висока цена, но когато питат опитните дегустатори кое от трите вина е с най-добро качество, те без колебание посочват най-скъпото.



За това как можем да възприемаме кризата като възможност, а не като заплаха, разговаряха и изпълнителни директори от български и чужди компании. В дискусионния панел на третия маркетинг форум се включиха изпълнителният директор на Kraft Foods - България, Франко дел Фабро, директорът на рекламна агенция Ogilvy Sofia Екатерина Тупарева, управителят на BMW Group - България, Александър Миланов, изпълнителният директор на "Девин АД" Цветан Лъжански, Бернар Москени, изпълнителен директор на "БТК груп" и главният редактор на "Капитал" Галя Прокопиева. Без да крият, че са се сблъскали с падащи продажби, недоверчиви потребители, свиващи се маркетингови бюджети, натиск от международните си централи, бизнес лидерите се обединиха около схващането на рецесията като здравословен процес, от който ще излязат по-силни. По думите на управителя на BMW за България Александър Миланов "страхът от бъдещето е по-силен от осезаемия спад на настоящето".

*В следващия брой очаквайте интервю с Кевин Робъртс
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 1230 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 833 прочитания

24 часа 7 дни

18 окт 2019, 5084 прочитания

18 окт 2019, 2268 прочитания

18 окт 2019, 2028 прочитания

18 окт 2019, 1479 прочитания

18 окт 2019, 1473 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Полъх на оптимизъм

Conde Nast и Forbes Media стъпват на българския пазар

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10