С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 29 май 2009, 13:26, 4326 прочитания

Спечели или умри

Или какви съвети чуха маркетинг практиците от Кевин Робъртс и Мартин Линдстрьом

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Това не ви е поредното затруднение по пътя. Това е катастрофа."

Тези бяха най-меките думи, които изпълнителният директор на Saatchi & Saatchi за целия свят Кевин Робъртс използва по адрес на финансовата криза по време на третия Marketing Innovation Forum, организиран през седмицата от "Капитал". Другите няма как да ги отпечатаме, от възпитание.


Робъртс откри форума с представянето на революционната си стратегия за справяне с рецесията - "Да победиш грозно". Вдъхновена от света на спорта, в който или си победител, или си губещ, тази концепция произлиза от схващането, че колкото и лоши новини да те заливат всеки ден, не можеш само да се защитаваш. Трябва и да атакуваш. Да бъдеш ловец, а не фермер. Постоянно да си нащрек за приходи и нови бизнеси и да контролираш онова, което може да бъде контролирано. "Проваляй се бързо, учи бързо, поправяй грешките си бързо" - това е същността на грозните победи според Кевин Робъртс. "Ловците не ходят по безкрайни срещи и дискусии, те излизат, търсят, стрелят, убиват и ядат", подчерта той и отсече: "Нямате нужда от данни и измервания, само от правилна преценка и кураж."

Изпълнителният директор на Saatchi&Saatchi беше категоричен, че старите маркетингови стратегии просто не работят вече, защото потребителите и клиентите имат напълно нови проблеми и те трябва да бъдат решавани с нови средства. "Живеем във века на идеите, а най-хубавите идват от самите хора и общностите", обобщи Робъртс.

За да си победител в ситуация на рецесия обаче, не трябва просто да слушаш какво казват хората, а да знаеш какво чувстват те. Това беше идеята, която обединяваше презентациите и на двамата лектори на маркетинг форума. "Хората са дълбоко ирационални във всяко едно решение, което взимат, затова трябва да разберете какво се случва в съзнанието им", започна своето представяне брандинг консултантът и автор на бестселъра "Buyology - истините и лъжите защо купуваме" Мартин Линдстрьом. Той разколеба мита, че в периоди на икономическа нестабилност потребителите се интересуват само от цената и качеството на продуктите и услугите. "Нищо подобно, всичко опира до емоциите", категоричен беше Линдстрьом и даде пример с потребителски тест, който са направили с професионални сомелиери. Наливат едно и също вино в различни бутилки с ниска, средна и висока цена, но когато питат опитните дегустатори кое от трите вина е с най-добро качество, те без колебание посочват най-скъпото.



За това как можем да възприемаме кризата като възможност, а не като заплаха, разговаряха и изпълнителни директори от български и чужди компании. В дискусионния панел на третия маркетинг форум се включиха изпълнителният директор на Kraft Foods - България, Франко дел Фабро, директорът на рекламна агенция Ogilvy Sofia Екатерина Тупарева, управителят на BMW Group - България, Александър Миланов, изпълнителният директор на "Девин АД" Цветан Лъжански, Бернар Москени, изпълнителен директор на "БТК груп" и главният редактор на "Капитал" Галя Прокопиева. Без да крият, че са се сблъскали с падащи продажби, недоверчиви потребители, свиващи се маркетингови бюджети, натиск от международните си централи, бизнес лидерите се обединиха около схващането на рецесията като здравословен процес, от който ще излязат по-силни. По думите на управителя на BMW за България Александър Миланов "страхът от бъдещето е по-силен от осезаемия спад на настоящето".

*В следващия брой очаквайте интервю с Кевин Робъртс
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г. Рекламният пазар в България достигна 415 млн. лв. за 2018 г.

Общите инвестициите са пораснали с 12% според данни на асоциацията на комуникационните агенции

25 юни 2019, 1317 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 юни)

СЕМ определи финалистите в конкурса за генерални директори на БНР и БНТ; V+O Communication е новата PR и дигитална агенция на Adecco; "Загорка" с нови кенове на изкуството; Omnicom отново стана холдинг на годината на рекламния фестивал в Кан и др.

25 юни 2019, 1305 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Полъх на оптимизъм

Conde Nast и Forbes Media стъпват на българския пазар

Ръст, но все по-бавен

Глобалните инвестиции в реклама се забавят, докато пазарът в България продължава нараства

Пиратски филм

Операция на ГДБОП удари регионални оператори с обвинения за пиратство

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков