С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 29 май 2009, 14:02, 4047 прочитания

Полъх на оптимизъм

Conde Nast и Forbes Media стъпват на българския пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако новините от големите и развити пазари на списания в Западна Европа и Америка са песимистични и и икономическата криза буквално всеки месец взема нова жертва,  по-слабо развитият български пазар прави опити да създава оптимистични новини.

Преди няколко дни легендарният издател на едно от най-популярните мъжки списания -  Playboy - Хю Хефнър обяви пред американската преса, че списанието е в криза, и той обмисля да продаде ръководената от него медийна империя, ако намери добър купувач, който да му предложи подходяща цена. Изпълнителният директор на Playboy  Джеръм Керн пък е категоричен, че "предстоят радикални промени" за марката. Засега е известно, че за месеците юли и август ще бъде издаден само един брой на списанието. Освен тиражите изданието ще съкрати драстично и разходите си за реклама.


В България все още няма издатели, които да дават индикации или да признават, че някои от списанията в портфолиото им са застрашени от фалит. Ако се съди по данните на TNS/TV Plan, за началото на тази година списанията започват да бележат спад в рекламните си приходи. Въпреки че не го признават, много от изданията са намалили и рекламните си тарифи. През първите два месеца на новата година утвърдените лидери на пазара отчитат спад на рекламните приходи, който се компенсира от добро представяне (по официални тарифи) на издания като Intro, Hi Fi и други. Накратко, издателствата вече усещат ефектите от свитите рекламни бюджети на рекламодателите. Така например едни от най-активните инвеститори в реклама в списанията - автомобилните вносители, са едни от най-засегнатите индустрии от рецесията.
Напук на кризата обаче представителят на CondeNast за Източна Европа - Liberis Мedia Group, пусна на пазара женското списание Glamour. Първият брой на изданието е с впечатляващия за българския пазар тираж от 50 хил. бройки при очаквана аудитория според издателя от 250 хил. читатели. Цената на списанието ще е 2.90 лв. и 4.90 лв., когато е с подарък. Glamour е пряк конурент на Cosmopolitan.

Гръцката компания Liberis в края на миналата година регистрира съвместно дружество с бизнесмена Спас Русев, за да започне издаването някои от марките в портфолиото на най-голямата издателска група в света - CondеNast Publications. В крайна сметка обаче излиза само единият от двата и шумно рекламирани проекта - женското Glamour. Проектът за мъжкото GQ в момента е замразен в очакване на по-добри времена.
До края на годината на пазара ще са Forbes (през октомври) и Shape (до седмици). Със списание  Forbes всъщност се увеличава броят на международните издателства, представени на българския пазар. Чрез него тук стъпва ForbesMedia, която освен Forbes поддържа още сайта Forbes.com, Forbes - Азия, както и списанията ForbesLife, ForbesLife Executive Woman и ForbesLife MountainTime. В България партньор на Forbes ще бъде издателство "Атика Медиа", в чието портфолио влизат водещите мъжки брандове Maxim и Playboy, женското Grazia, светското Joy и др.

Според представителите на рекламния бизнес въпреки финансовата криза появата на нови марки е логично явление, тъй като в Западна Европа е пренаситено от броя на изданията и чуждестранните издателства разчитат на източноевропейския пазар, който е сравнително неразвит в тази област. Рекламните експерти смятат, че по-голямата част от списанията, особено новите издания, пораждат интерес и със сигурност се четат поне в началото. Колко от тях ще успеят успешно да се наложат и да задържат позицията си зависи основно от качеството на съдържанието им. Защото във времена на криза хората харчат парите си само за неща, от които имат полза и научават нещо, което им е полезно във всекидневието.
По отношение на рекламните инвестиции в списанията те се определят от три основни фактора: аудиторията, политиката на рекламодателите и тенденциите на пазара. Колкото по-голяма аудитория има едно списание, толкова по-големи са и рекламните бюджети, които се заделят. От друга страна, има рекламодатели, които задължително рекламират в списанията, и те ще продължат да го правят. Особено тези, които са таргетирани към женската аудитория.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 1255 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 5339 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ким Бодън: Международните заглавия ще оцелеят след кризата

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10