Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 19 юни 2009, 14:07, 9307 прочитания

Австрийска компания купи телевизия "Европа"

STEVIA Communications придоби 50% от медиата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само преди няколко месеца сделка като тази с телевизия "Европа" щеше да е невъзможна.

В стария Закон за радиото и телевизията (ЗРТ) имаше ограничение, според което, ако си собственик на рекламна агенция, нямаш правото да притежаваш радио или телевизия. След като в началото на тази година влезе в сила Законът за изменение и допълнение на ЗРТ, тази забрана падна.


Купувачът на телевизия "Европа", австрийската STEVIA Communications, е с предмет на дейност медии и реклама. Компанията не е неизвестна за българския пазар. През 2007 г. дружеството STEVIA, представлявано от собственика и управител Карл фон Хабсбург-Лотринген, придоби мажоритарния дял в медиа агенция "Аргента ИК".

В началото на тази седмица компанията придоби и 50% от телевизия "Европа".

STEVIA Communications е част от европейската медийна група Altelys, фокусирана в медийните инвестиции в Източна Европа. Основните партньори на Фон Хабсбург в Altelys са българинът Христо Грозев и банковият и финансов експерт Даниел Руц. Допреди година Грозев бе директор по развитието на ирландската медийна Communicorp Group (в България собственик на БГ радио", "Радио 1" и др). През 2004 г. компанията се сля с радиогрупата на Metromedia International Inc. Името му се завъртя на медийния пазар в България в началото на годината като консултант и кандидат за покупката на ВВТ и като консултант на Re:TV. Преди да продадат на Ирена Кръстева ТВ7, Диляна Грозданова и Любомир Павлов също са имали срещи с Грозев за евентуална продажба на телевизията на австрийската инвестиционна медийна група Altelys.



Засега и двете страни по сделката за тв "Европа" отказват да назоват сумата, за която е придобита половината от канала. "Цената е формирана на базата на печалбата на телевизията и ефирните честоти, които Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ни даде в Бургас и Ст. Загора, както и 50% от сайта Ekipnews", коментира доскорошният председател на борда на директорите в телевизията Емил Стоянов. Той уточни, че ще са готови да обявят цена не по-рано от два месеца.

Грозев потвърди, че с Карл фон Хабсбург са водили преговори и с други тв канали, "но накрая  ги прекратихме, защото се оказа, че около тях има интереси на политико-икономически групи, което не беше добре за нас". Той уточни, че са предпочели тв "Европа", "защото в нея капиталът е с ясен произход". Новият инвеститор STEVIA Communications не смята да променя профила на телевизия "Европа", но иска да инвестира в нови лица, да смени опаковката на телевизията с нов графичен дизайн.

До два месеца австрийският инвеститор иска да развие втори тв канал с развлекателен профил. Новото ръководство на "Европа" е амбицирано, в рамките на 24 месеца да бъде удвоен оборотът, печалбата и рейтингът на телевизията. По думите на Христо Грозев каналът все още има шансове да увеличи броя на ефирните си честоти и да спечели втората софийска ефирна честота, която КРС обяви, но не даде на никой, без ясен мотив. В момента тв "Европа" обжалва решението на КРС за раздаването на аналогови честоти и решението на Съвета за електронни медии за служебния цифров лиценз, който ТВ2 ще получи.

Двете компании Altelys и STEVIA Communications не са от списъка на големите и известни медийни компании. Нямат дори интернет сайтове. Кратка справка в мрежата показва, че STEVIA е регистрирана в края на 2006 г със седалище в Залцбург. През 2007 г-н фон Хабсбург, основен акционер и собственик в дружеството, придобива българската медиа агенция "Аргента ИК" от собственика й Ивайло Кирилов. Тогава по повод стъпването на неизвестната австрийска компания STEVIA посланикът на Австрия Карл Дийм дава прием.

Карл фон Хабсбург е австрийски бизнесмен и на теория пряк наследник на трона на Австро-Унгарската империя, ако тази държава съществуваше. След кратка политическа кариера в Европейския парламент в периода 1996 г. и 1999 г. се отдава на бизнес. В момента е член на борда на национална радиостанция в Холандия и издава политическо списание в Австрия. За кратко е бил водещ на тв играта Who is who по австрийската обществена телевизия ORF. Сега Фон Хабсбург става председател на съвета на директорите на "Европа", Емил Стоянов ще е обикновен акционер. Телевизията ще има двама изпълнителни директори, които да представляват интересите на двете страни. "Европа" ще представлява Любомир Попов, а Altelys - Мартин Минчев.

Сделка като тази с тв "Европа" може да се тълкува като знак, че и в сектора на кабелните телевизии може да се търси перспективен телевизионен бизнес, особено ако каналът се обвърже и с други медийни платформи като радио, интернет и т.н
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандове по време на криза Брандове по време на криза

Светът се счупи и няма никакъв шанс да се залепи в предишния си вид

9 апр 2020, 429 прочитания

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес 1 Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 2255 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Автор: Интернет

В България вече има две успешно приключили дела за нарушаване на авторското право в мрежата

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10