Publicis MARC е новата агенция на "БТК Груп"

Телекомът запазва и Leo Burnett, но се раздели с MediaS SMV

Следващите месеци ще бъдат ключови за "БТК груп"
Следващите месеци ще бъдат ключови за "БТК груп"    ©  Надежда Чипева
Следващите месеци ще бъдат ключови за "БТК груп"
Следващите месеци ще бъдат ключови за "БТК груп"    ©  Надежда Чипева

Няколко месеца преди най-голямата промяна в маркетинговото си съществуване "БТК груп" смени обслужващите си агенции.

От 1 юли Publicis MARC поеха всички задължения по креативното представяне на телекомуникационната компания, сменяйки Leo Burnett Sofia, които спечелиха обявения през 2008 г. конкурс. Договорът на Publicis е за една година. Leo Burnett пък получават ангажиментите да бъдат медиа планираща и купуваща агенция на "БТК груп". Досега тази дейност се извършваше от MediaS SMV.

Главният търговски директор на компанията Александър Димитров подчерта, че промяната не е в резултат на лоша работа от страна на Leo Burnett. "Доволни сме от тях, те ще продължат да работят за нас като медиа агенция", каза той.

За да обясни избора на Publicis, Димитров обърна внимание на предстоящото ребрандиране и сливане на двете основни марки на "БТК груп" - БТК и vivatel. "В конкурса, който бяхме обявили преди година, имаше въпрос, касаещ ребрандинга. Тогава Publicis предложиха точно това, което искахме. Задачата е да бъде завършен преходът ни към клиентски ориентирана компания. Искаме да променим имиджа си и потребителите да знаят, че ние предлагаме цялостно комуникационно обслужване", обяснява Димитров.

Така Publicis ще създадат новото име, лого и корпоративна идентичност на обединените марки БТК и vivatel. "БТК груп" придоби наскоро веригата магазини 2be, като те също ще бъдат ребрандирани с новата марка. В момента тече преходен период, през който те ще бъдат под логото на БТК. Александър Димитров каза, че на 1 юли в Благоевград е бил отворен първият магазин с променено име.

Запитан дали очаква, че съкратените бюджети на преките конкуренти на "БТК груп", както и на почти всички останали рекламодатели няма да им помогне в налагането на новата марка, Димитров казва: "Не мога да преценя, тъй като не знам какви бюджети ще отделят конкурентите ни", но не отхвърли вероятността това да им бъде от полза.

Макар и понастоящем да е един от най-големите рекламодатели в България (3.9 млн. лева са брутните им инвестиции в телевизионна и печатна реклама за първите пет месеца на 2009 г.), бившият държавен телеком има доста кратка маркетингова история. Първият конкурс за избор на рекламна агенция датира от 2004 г. Той бе спечелен от New Moment New Ideas, които създадоха дебюта на компанията на рекламния пазар и обслужваха марката БТК до миналата година. През 2005 г. телекомът избра Leo Burnett и РА "Крес" за обслужващи агенции на мобилния си оператор vivatel. След началото на процеса по сливането на двата бранда - БТК и vivatel, Leo Burnett останаха единствена креативна агенция на "БТК груп". Те по думите на Александър Димитров са изнесли междинния период по обединяването на двете марки.

Загубата на толкова голям клиент със сигурност ще се отрази на Leo Burnett и агенцията най-вероятно ще трябва да освободи част от креативния си екип. Все пак някаква утеха е, че те ще поемат медиа планирането и купуването за компанията.

На обратния полюс пък е Publicis MARC. Привличането на "БТК груп" е поредният успех за маркетинговата компания, която бележи стремглав възход през последните две години. Те са четвърти в последната класация на "Капитал", подреждаща рекламните компании по приходи (данните са за 2007 г.). Агенцията се представя и все по-убедително на рекламните фестивали, като от международния Creative Summit се върнаха с шест награди.

Благодарение на планираното от "БТК груп" ребрандиране със сигурност ни очаква интересна маркетингова есен независимо от икономическата криза и свитите рекламни бюджети. В подобни тежки времена отговорността върху Publicis да изнесе подобна кампания е още по-голяма. Защото въпреки потенциално намалената активност на конкурентите агенцията ще трябва да се справя и с предпазливото отношение на потребителите към разходите им в несигурните месеци към края на годината.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


9 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    НПП

    Уважаеми Капитал,
    моля Ви искрено - не му давайте писалка на този младеж.
    Темата е доста интересна и има материал но статията е просто ... (извинявам се), малоумна за бизнес журналистика.

    Успех!

  • 2
    Avatar :-|
    lalka

    аргументирай се бе льольо

  • 3
    com_marques avatar :-P
    Comandante Marques

    ех, БТК...
    за последната година загубиха в мое лице клиент на два домашни телефона и интернет - именно заради неумението си да комуникират с клиентите, плюс непочтени методи на работа на ПР-ите им. Не виждам да се е променило нещо.

  • 4
    Avatar :-|
    ина

    БТК е загубена кауза и компания със затихжащи функции.

  • 5
    Avatar :-|
    боко

    не ползвам БТК още от годините, когато беше държавна. все пак не може да се отрече,че след като стана частна имаше огромна промяна... но като почти всяка голяма корпорация не обръща достатъчно внимание на клиентите, а цените са високи, за да може да се изплаща огромната инвестиция.

    за домашен телефон ползвам евроком - същата услуга, само че безкрайно по-евтина. а пък customer service-a им е от друго измерение сравнено с бтк

  • 6
    Avatar :-|
    eva

    а щом си сменят рекламната агенция, всяка година, защо не сменят и уеб агенцията си - която ги обслужва вече 4-5 години. И без това "новият" им дизайн на сайта е хипер зле откъм ориентация на потребителите - крайно време е да се позамислят !!!

  • 7
    Avatar :-P
    Ники Горчилов

    Аз пък знам коя ще бъде следващата агенция на БеТаКа... Euro RSCG. Запишете си го някъде.

    Откъде знам ли? Ами вървят по стъпките на Орбител - New Moment New Ideas Company, Publicis MARC, няма начин следващата да не е Euro :-)

  • 8
    Avatar :-|
    bezrazli4en

    В БТК топ мениджърите се сменят на една или две години максимум, което ги прави доста безразлични, особено след като разберат, че почти всико което може да се направи е направено. смяната на медия агенцията не е лоша идея, защото ще се промени криетива, а идеята за сливането на двата бранда БТК и Вивател е още отпреди 3 години и по това се работи от тогава. Някой от първите мениджъри успяха за доста покъсо време да наложат новия бранд на БТК.

  • 9
    kumchev avatar :-|
    kumchev

    И ако продължим предсказанието на Ники Горчилов и логиката на която е базирано, БТК трябва постепенно да стане маргинален играч, докато постепенно тотално отпадне от играта, подобно на Орбител.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал