Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 3 юли 2009, 15:43, 7389 прочитания

Publicis MARC е новата агенция на "БТК Груп"

Телекомът запазва и Leo Burnett, но се раздели с MediaS SMV

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Няколко месеца преди най-голямата промяна в маркетинговото си съществуване "БТК груп" смени обслужващите си агенции.

От 1 юли Publicis MARC поеха всички задължения по креативното представяне на телекомуникационната компания, сменяйки Leo Burnett Sofia, които спечелиха обявения през 2008 г. конкурс. Договорът на Publicis е за една година. Leo Burnett пък получават ангажиментите да бъдат медиа планираща и купуваща агенция на "БТК груп". Досега тази дейност се извършваше от MediaS SMV.


Главният търговски директор на компанията Александър Димитров подчерта, че промяната не е в резултат на лоша работа от страна на Leo Burnett. "Доволни сме от тях, те ще продължат да работят за нас като медиа агенция", каза той.

За да обясни избора на Publicis, Димитров обърна внимание на предстоящото ребрандиране и сливане на двете основни марки на "БТК груп" - БТК и vivatel. "В конкурса, който бяхме обявили преди година, имаше въпрос, касаещ ребрандинга. Тогава Publicis предложиха точно това, което искахме. Задачата е да бъде завършен преходът ни към клиентски ориентирана компания. Искаме да променим имиджа си и потребителите да знаят, че ние предлагаме цялостно комуникационно обслужване", обяснява Димитров.

Така Publicis ще създадат новото име, лого и корпоративна идентичност на обединените марки БТК и vivatel. "БТК груп" придоби наскоро веригата магазини 2be, като те също ще бъдат ребрандирани с новата марка. В момента тече преходен период, през който те ще бъдат под логото на БТК. Александър Димитров каза, че на 1 юли в Благоевград е бил отворен първият магазин с променено име.



Запитан дали очаква, че съкратените бюджети на преките конкуренти на "БТК груп", както и на почти всички останали рекламодатели няма да им помогне в налагането на новата марка, Димитров казва: "Не мога да преценя, тъй като не знам какви бюджети ще отделят конкурентите ни", но не отхвърли вероятността това да им бъде от полза.

Макар и понастоящем да е един от най-големите рекламодатели в България (3.9 млн. лева са брутните им инвестиции в телевизионна и печатна реклама за първите пет месеца на 2009 г.), бившият държавен телеком има доста кратка маркетингова история. Първият конкурс за избор на рекламна агенция датира от 2004 г. Той бе спечелен от New Moment New Ideas, които създадоха дебюта на компанията на рекламния пазар и обслужваха марката БТК до миналата година. През 2005 г. телекомът избра Leo Burnett и РА "Крес" за обслужващи агенции на мобилния си оператор vivatel. След началото на процеса по сливането на двата бранда - БТК и vivatel, Leo Burnett останаха единствена креативна агенция на "БТК груп". Те по думите на Александър Димитров са изнесли междинния период по обединяването на двете марки.

Загубата на толкова голям клиент със сигурност ще се отрази на Leo Burnett и агенцията най-вероятно ще трябва да освободи част от креативния си екип. Все пак някаква утеха е, че те ще поемат медиа планирането и купуването за компанията.

На обратния полюс пък е Publicis MARC. Привличането на "БТК груп" е поредният успех за маркетинговата компания, която бележи стремглав възход през последните две години. Те са четвърти в последната класация на "Капитал", подреждаща рекламните компании по приходи (данните са за 2007 г.). Агенцията се представя и все по-убедително на рекламните фестивали, като от международния Creative Summit се върнаха с шест награди.

Благодарение на планираното от "БТК груп" ребрандиране със сигурност ни очаква интересна маркетингова есен независимо от икономическата криза и свитите рекламни бюджети. В подобни тежки времена отговорността върху Publicis да изнесе подобна кампания е още по-голяма. Защото въпреки потенциално намалената активност на конкурентите агенцията ще трябва да се справя и с предпазливото отношение на потребителите към разходите им в несигурните месеци към края на годината.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1373 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5551 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Имате поща, нямате вестник

Пазарджишки седмичник пострада заради публикувано писмо на читател

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10