Уважаеми Procter & Gamble, мръдни ако обичаш

Кризата размести челните позиции при най-големите тв рекламодатели през 2009 г.

За пръв път хранителният гигант Nestle заема първа позиция сред рекламодателите в телевизия.<br />
За пръв път хранителният гигант Nestle заема първа позиция сред рекламодателите в телевизия.<br />    ©  DENIS BALIBOUSE
За пръв път хранителният гигант Nestle заема първа позиция сред рекламодателите в телевизия.<br />
За пръв път хранителният гигант Nestle заема първа позиция сред рекламодателите в телевизия.<br />    ©  DENIS BALIBOUSE

За пръв път лидерът на пазара на тв реклама в България е различен от международния гигант Procter & Gamble.

Най-големият рекламодател в света е свил бюджета си за тв реклама с 47%, което го сваля на пета позиция в класацията за първите шест месеца на 2009 г., подредена според данните от рекламния мониторинг на TNS/TV Plan. Мястото, запазено за P&G, се заема от друг глобален конгломерат - Nestle. Напук на свиващия се рекламен пазар компанията е увеличила инвестициите си почти двойно - от 11.1 млн. лева през 2008 г. до 20.5 млн. лева за първата половина на 2009 г. От Nestle коментираха, че една от причините за това да се намират на първа позиция е спада на цените за реклама в повечето медии. "За да гарантираме растеж в трудни месеци и години са необходими инвестиции, а поддържането и развитието на марките чрез активна комуникация е двигател на растежа. В години на силна динамика и промяна на потребителските навици не можем да си позволим бездействие - нужно е действие", е позицията на хранителния гигант.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се