Най-голямата конкуренция при телевизиите е в създаването на цялостен облик на медиите

"Последните рокади са белег за съзряването на нашия пазар", твърди програмният директор на "Нова тв" Олга Лозанова.
"Последните рокади са белег за съзряването на нашия пазар", твърди програмният директор на "Нова тв" Олга Лозанова.    ©  Архив: Нова тв
"Последните рокади са белег за съзряването на нашия пазар", твърди програмният директор на "Нова тв" Олга Лозанова.
"Последните рокади са белег за съзряването на нашия пазар", твърди програмният директор на "Нова тв" Олга Лозанова.    ©  Архив: Нова тв

На кои тв проекти сте заложили като основен генератор на аудитория и рекламни приходи през новия тв сезон?

Проектите ни са толкова много и всички амбициозни, че със сигурност ще пропусна нещо. Но нека започнем с най-иновативния формат на пазара за този сезон - "Цената на истината". Точно излизам от снимките на първия епизод и мога да ви уверя, че това предаване е нов етап в правенето на телевизия в България. Силата да кажеш истината пред милионна аудитория и в присъствието на най-близките си крие такъв телевизионен заряд, че предаването ще избухне като бомба от нашия екран.

VIP Dance е другият голям праймтайм формат, с който ще зарадваме нашите зрители от есента. Той залага на един нестандартен тип състезание, в което звезди и професионални танцьори ще се доказват в отбори, пробвайки се в най-разнообразни танцувални дисциплини - от ча ча ча до брейк. Форматът е на Endemol , което е гаранция, че освен прекрасната визия и красотата на танците ще има и много емоционални взаимоотношения между участниците. Кастингът е изключителен - и звездите, и членовете на журито, и най-добрите професионални танцьори на България, които вече също са се превърнали в звезди. Като водещи ще блеснат добре познатата двойка на Иван и Андрей, което означава и много хумор. Двамата ще правят и дневно уикенд шоу от октомври, в което ще има и политика, и клюки, и хумор и сблъсъци - и всичко това опаковано по типичния за Иван и Андрей забавен начин.

Продължаваме да излъчваме "Забранена любов", която се превърна в запазена марка на "Нова тв", и сме затрупани от зрителски писма, очакващи новите епизоди. Нов сезон на "Емигранти", "Горещо" и "Отечествен фронт" ще продължат да уплътняват съботната ни програма.

Друг важен акцент от програмата ни ще бъде публицистиката - Милен Цветков и Лора Крумова се завръщат от 31 август с много нови идеи за сутрешното предаване, Диана Найденова продължава да прави "Челюсти" и по "Нова", и в "Дарик радио", а новините ще са с нов декор и двойка водещи от средата на септември.

От инвестиционна гледна точка кои са най-скъпите ви проекти?

Няма никакви изненади - естествено, че най-много пари се влагат в праймтайм проектите. Но част от нашата стратегия е все повече да уплътняваме с добри продукции и сериали и дневната програма, така че да повишаваме гледаемостта на телевизията като цяло и да не сме зависими единствено от резултатите в праймтайма.

Бихте ли оценили пазара на продуцентски услуги? Как се промени той през последните 1-2 години?

Работата в международна корпорация ми дава възможност да сравнявам качеството на българските продукции с тези на европейските ни колеги и мога отговорно да кажа, че нашите родни продуценти са на изключително високо ниво. Много се радвам, че динамиката на българския пазар позволи те да натрупат опит в една доста сложна среда и да съчетават наученото от работата със световни формати с типичната балканска гъвкавост и творчески заряд, което дава много добри резултати. Българските продуценти с право натрупаха самочувствие и това естествено се отразява в преговорите, но ние имаме шанса да работим като партньори и да се радваме на разбиране от тяхна страна. Смятам, че това е печелившата формула за пазар като българския.

Какво стои зад трансферите на продуценти през последните седмици - разбиване на статуквото на пазара, опит за сваляне или качване цените на продуцентските услуги, договаряне на нови условия на работа с продуцентите, по-ожесточена конкуренция между телевизиите?

Има по малко от всичко, което изброихте, но основното е, че това е съвсем нормален процес и така се работи във всички останали страни, така че приемам последните рокади като белег за съзряването на нашия пазар.

Кои според вас са най-конфликтните и конкурентните точки между тв каналите - борбата за покупка на спортни права, на сериали, риалити формати или конкуренция в основните емисии новини?

Всичко изброено във въпроса е вярно, но най-голямата конкуренция е в създаването на цялостен облик на медиите, на специфичния начин, по който тези съставки се смесват в програмната схема и точно тук идва състезанието на ниво ноу-хау, което за мен е най-голямото предизвикателство заедно с откриването на нови хитове за пазара. Тук примерът с турските сериали е най-показателен и ние като компания се стремим да сме винаги с една крачка напред.

Още от Капитал