С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 30 окт 2009, 13:28, 9510 прочитания

ТВ7 стартира. Отново

Каналът ще се бори да се утвърди като четвърта национална телевизия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На свития рекламен пазар освен националните телевизии bTV, "Нова тв", ProBG и БНТ има и пети играч, който ще се бори за зрители и рекламни приходи - ТВ7.

В края на мандата на предишното правителство телевизията, доскоро част от медийната мрежа на Ирена Кръстева, получи 58 ефирни честоти от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), което й дава възможност да покрие почти цялата територия на страната. За да получи честотите, властимащите се намесиха  и дори промениха закона. Особеното при честотите на ТВ7 е също като при ProBG (бившата ТВ2) - разрешителните за тях са издадени поотделно за всеки град, тъй като ТВ7 няма национален програмен лиценз. Създаденият от ProBG прецедент обаче ще помогне и на ТВ7 да работи като национален канал.


Телевизията ще се опита да влезе в медийната А група в доста труден момент. Според данните от официалния мониторинг на агенция TNS/TV Plan за първите девет месеца от 2009 г. инвестициите в тв реклама са спаднали с около 20%. Най-вероятно спадът е още по-голям, защото агенцията не изчислява различните отстъпки, които телевизиите дават на клиентите си.

Менджърски смени

Очевидно ТВ7 вече взема мерки да промени позициите си на пазара и това пролича в осветляването на новите й собственици (виж по-долу) и назначаването на нов мениджърски екип. От тази седмица официално каналът е с нов управляващ директор - Светлана Василева (виж интервюто), която бе генерален директор на Fox International Channels и първи директор на bTV при създаването на канала. През октомври бе променен и съставът на съвета на директорите. В него влизат Александър Пайр - председател на съвета на директорите, Евелина Колева - зам.-председател на съвета на директорите, и Светлана Василева.



Преговорите с Василева започнаха още през лятото, а тя зае позицията в средата на октомври. В следващите няколко месеца ТВ7 ще направи сериозни инвестиции в цялостното преструктуриране на медията, в техническото обновление и в програмното съдържание. Първата сериозна инвестиция е закупуването на 58 предавателя, чиято пазарна стойност се определя на цена от 4-5 хил. евро (за един предавател). До края на ноември те трябва да бъдат инсталирани, защото в противен случай собствениците на телевизията рискуват да загубят лиценза си. В него е определен срок да започне излъчване най-късно до началото на декември.

Кой стои зад ТВ7

Ръководството на медиата официално обяви, че "през май 2009 г. в "ТВ Седем" ЕАД настъпи промяна в едноличния собственик на капитала. Собственик на медията стана австрийски фонд, специално създаден с инвестиционна цел в областта на медиите. Техен финансов  консултант е Цветан Василев, председател на надзорния съвет на Корпоративна търговска банка (КТБ), пише в официалното прессъобщение. Василев представлява интересите на собствениците, но самият той не е собственик. Той ще взима процент от печалбата и носи определен риск от потенциалната загуба. Пред "Капитал" източници, запознати със сделката, казаха, че КТБ е финансирала частично сделката. По този начин се разпределя рискът. Така при печалба двете страни ще делят при определено съотношение след покриване на инвестициите.

Цветан Василев и има и други интереси в медийния бизнес. КТБ финансира сделките за покупка на вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Експрес". Цветан Василев е замесен още и в смяната на собствеността на най-тиражния български вестник "Уикенд". Той беше купен от все още неизвестна публично компания, за която се предполага, че отново стоят участниците и в другите вестникарски сделки на Цветан Василев - депутатът от ДПС Делян Пеевски и майка му Ирена Кръстева.

Австрийският фонд, който влезе преди време в ТВ7, не е стратегически инвеститор. Схемата, по която придобива канала, е с цел да я препродадат след увеличаване на пазарния дял по примера на "Диема" и ТВ2 (сега ProBG). Планират се нова програмна схема, нови лица, нови предавания, като задачата е да се вдигне пазарният дял в рамките на три до пет години, след което каналът да бъде продаден на стратегически собственик.

Светло бъдеще


Ръководството на канала и управителният съвет имат за цел в бъдеще да качат телевизията и на мултиплекс и тя да започне да излъчва цифрово. Това вероятно няма да е трудно, като се има предвид, че Цветан Василев е свързан и със сделката за продажба на излъчвателния комплекс на БТК - НУРТС, който ще бъде в основата на цифровизацията. В момента НУРТС е собственост на "БТК груп", но се водят преговори за продажбата му на консорциум между българското дружество "Инкомс телеком холдинг" и австрийската фирма ORS. Управляваната от Цветан Василев банка може би ще участва във финансирането на сделката. Но е много възможно този сценарий да не се реализира. Факт е, че с още един играч на пазара на националните ефирни канали битката за зрители ще е много по-оспорвана и интересна.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мениджър с опит в CNN и Associated Press поема управлението на БНР Мениджър с опит в CNN и Associated Press поема управлението на БНР

СЕМ избра Андон Балтаков за генерален директор на държавното радио в следващите три години

22 яну 2020, 1158 прочитания

По торбичката посрещат 10 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 9993 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Зрителят все по-често ще използва дистанционното

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10