Преди да обявите конкурс:
1. Винаги се опитвайте да изгладите отношенията си с настоящата агенция, преди да прибегнете до организирането на "пич";
2. Ваш приоритет е да се отнасяте справедливо с настоящата си агенция;
3. Ако е възможно, избегнете организирането на пич за цялостно творческо обслужване, което може да бъде скъпо и времеемко и за двете страни;
При обявяването на конкурса:
4. Изберете сплотен мулти-дисциплинарен екип, който да взема решенията;
5. Изполвайте допълнителна консултация, ако нямате вътрешен опит в организирането на конкурси
6. Преди да обявите конкурса, бъдете много ясни по отношение на комуникационните си цели, така че да можете да уточните ролята на агенцията, сферата й на работа и бюджета си;
7. Направете си стегната и реалистична програма във времето
8. Бъдете наясно как ще комуникирате по време на процеса вътрешно и с медиите;
Бриф и селекция на агенциите:
9. Напишете ясен, стегнат и добре обмислен бриф;
10. Уверете се, че критериите за оценка са ясни и предварително одобрени от всички страни във всяка една фаза на конкурса;
11. Бъдете точни, когато агенциите изискват информация за марката ви;
Управление на конкурса:
12. Бъдете открити по въпросите с таксите и разходите по "пича"; винаги уважавайте националните правила и споразумения;
13. Организирайте допълнителни срещи с агенциите, така за да ги опознаете по-добре;
14. При конкурсите за креативна идея, организирайте междинни срещи с екипите на агенциите, за подпомогнете процеса на развитие на добри идеи, за да намерите хармония и работещи решения;
При вземането на решение:
15. Бъдете точни при резултатите и оценяването на агенциите, участващи в конкурса;
16. Проведете формални разговори около условията на договора, така че да имате контрол над очакванията и да си спестите затруднения след "пича";
17. Предложете на загубилите агенции т.нар. дебриф и да даде оценка за представянето им.
След приключване на конкурса:
18 Управлявайте процеса по приключването на конкурса внимателно, уважавайте документите и спазвайте принципа за конфиденциалност.
19. Бъдете коректни по отношение на спазването на правото на интелектуална собственост.
20. Управлявайте промяната и процеса по прехвърлянето внимателно.
Източник: WFA, EACA
Преди да обявите конкурс:
1. Винаги се опитвайте да изгладите отношенията си с настоящата агенция, преди да прибегнете до организирането на "пич";
0 коментара