Добри практики
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Добри практики

Добри практики

Зорница Стоилова
3248 прочитания

Преди да обявите конкурс:

1. Винаги се опитвайте да изгладите отношенията си с настоящата агенция, преди да прибегнете до организирането на "пич";

2. Ваш приоритет е да се отнасяте справедливо с настоящата си агенция;

3. Ако е възможно, избегнете организирането на пич за цялостно творческо обслужване, което може да бъде скъпо и времеемко и за двете страни;

При обявяването на конкурса:

4. Изберете сплотен мулти-дисциплинарен екип, който да взема решенията;

5. Изполвайте допълнителна консултация, ако нямате вътрешен опит в организирането на конкурси

6. Преди да обявите конкурса, бъдете много ясни по отношение на комуникационните си цели, така че да можете да уточните ролята на агенцията, сферата й на работа и бюджета си;

7. Направете си стегната и реалистична програма във времето

8. Бъдете наясно как ще комуникирате по време на процеса вътрешно и с медиите;

Бриф и селекция на агенциите:

9. Напишете ясен, стегнат и добре обмислен бриф;

10. Уверете се, че критериите за оценка са ясни и предварително одобрени от всички страни във всяка една фаза на конкурса;

11. Бъдете точни, когато агенциите изискват информация за марката ви;

Управление на конкурса:

12. Бъдете открити по въпросите с таксите и разходите по "пича"; винаги уважавайте националните правила и споразумения;

13. Организирайте допълнителни срещи с агенциите, така за да ги опознаете по-добре;

14. При конкурсите за креативна идея, организирайте междинни срещи с екипите на агенциите, за подпомогнете процеса на развитие на добри идеи, за да намерите хармония и работещи решения;

При вземането на решение:

15. Бъдете точни при резултатите и оценяването на агенциите, участващи в конкурса;

16. Проведете формални разговори около условията на договора, така че да имате контрол над очакванията и да си спестите затруднения след "пича";

17. Предложете на загубилите агенции т.нар. дебриф и да даде оценка за представянето им.

След приключване на конкурса:

18 Управлявайте процеса по приключването на конкурса внимателно, уважавайте документите и спазвайте принципа за конфиденциалност.

19. Бъдете коректни по отношение на спазването на правото на интелектуална собственост.

20. Управлявайте промяната и процеса по прехвърлянето внимателно.

Източник: WFA, EACA

Преди да обявите конкурс:

1. Винаги се опитвайте да изгладите отношенията си с настоящата агенция, преди да прибегнете до организирането на "пич";


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.