Затегнете коланите
Печатните издания понесоха жесток удар по рекламните приходи през 2009 г.
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Не съдете за една книга по корицата и за една медия по мониторинговите й рекламни приходи.
Така например според данните на TNS/TV Plan за 2009 г. в печатните медии са били вложени 148.4 млн. лева, а за 2008 г. реализираните приходи от пресреклама са били 163.8 млн. лева. Отчетеният спад е около 9%. Неофициално на пазара се коментира, че реалният спад е между 35 и 50%, тъй като отстъпките (които TNS/TV Plan не отчита) са достигнали рекордни проценти. На въпроса с колко се различават реалните им рекламни постъпления от тези от мониторинга медийните групи отговориха уклончиво (вижте по-долу).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
а дали в TNS/TV Plan отчитат и безплатните вестници и списания, който се появиха последната година, като 19мин, Новините днес, списанието b2bnews(http://b2bnews.bg/magazine) и т.н?
Пример за вестник, който се издържа без реклами, има малък тираж, но си остава независим е Стършел. Най-ценното в него е, че е най-сериозния вестник и информира.
Тия които имат големи постъпления от реклами, да не би да си вдигат нивото и с получените средства да информират? Нищо подобно, те дезинформират и манипулиратт поръчково. Нито правят разследваща журналистика, нито предлагат сериозни анализи, нищо задълбочено.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход