Затегнете коланите

Печатните издания понесоха жесток удар по рекламните приходи през 2009 г.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Не съдете за една книга по корицата и за една медия по мониторинговите й рекламни приходи.

Така например според данните на TNS/TV Plan за 2009 г. в печатните медии са били вложени 148.4 млн. лева, а за 2008 г. реализираните приходи от пресреклама са били 163.8 млн. лева. Отчетеният спад е около 9%. Неофициално на пазара се коментира, че реалният спад е между 35 и 50%, тъй като отстъпките (които TNS/TV Plan не отчита) са достигнали рекордни проценти. На въпроса с колко се различават реалните им рекламни постъпления от тези от мониторинга медийните групи отговориха уклончиво (вижте по-долу).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Gentleman
    • + 4

    а дали в TNS/TV Plan отчитат и безплатните вестници и списания, който се появиха последната година, като 19мин, Новините днес, списанието b2bnews(http://b2bnews.bg/magazine) и т.н?

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    гудю
    • + 4

    Пример за вестник, който се издържа без реклами, има малък тираж, но си остава независим е Стършел. Най-ценното в него е, че е най-сериозния вестник и информира.
    Тия които имат големи постъпления от реклами, да не би да си вдигат нивото и с получените средства да информират? Нищо подобно, те дезинформират и манипулиратт поръчково. Нито правят разследваща журналистика, нито предлагат сериозни анализи, нищо задълбочено.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал