АРА прогнозира спад на рекламния пазар с 10% през 2010г.

През 2009г. телевизията си остана лидер в рекламата, а прогнозираният бум на инвестициите в интернет въобще не се случи

Председателят на АРА Красимир Гергов съобщи, че целият рекламен пазар за 2009г. възлиза на 390 млн. лева нетна стойност, което е спад с около 25% спрямо 2008г.
Председателят на АРА Красимир Гергов съобщи, че целият рекламен пазар за 2009г. възлиза на 390 млн. лева нетна стойност, което е спад с около 25% спрямо 2008г.
Председателят на АРА Красимир Гергов съобщи, че целият рекламен пазар за 2009г. възлиза на 390 млн. лева нетна стойност, което е спад с около 25% спрямо 2008г.    ©  Георги Кожухаров
Председателят на АРА Красимир Гергов съобщи, че целият рекламен пазар за 2009г. възлиза на 390 млн. лева нетна стойност, което е спад с около 25% спрямо 2008г.    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Председателят на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) Красимир Гергов беше повече от лаконичен на откриването на 14-ия форум на рекламния бранш днес, но затова пък съобщи цифрите, които всички очакваха да чуят. 

Обобщението е следното: Нетният рекламен пазар през 2009г. възлиза на 390 млн.лева, което е с 25% по-малко от сумата, вложена в реклама в медиите през 2008г. (519 млн.лева). Цената на рекламата в медиите като цяло е надолу с между 20 и 35%, а рекламните агенции са свалили тарифите си за обслужване с около 40%. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    borimechka avatar :-|
    Bear Force One
    • + 3

    Тъжно, от една страна. От друга - добре е, че малко се приземиха в агенциите.

    Нередност?
  • 2
    vaky avatar :-|
    VaKY
    • + 3

    бТВ мисля, че не свалиха цените за реклама с 30% обаче ...
    вацовите също. стандарт също. нова телевизия също не е намалила цените за реклама. просто станаха по-сговорчиви при предоставянето на остъпки, горе-долу като хотелите на морето. "не сме вдигнали цените" - казват, но иначе "даваме хубави отстъпки"...

    Нередност?
  • 3
    indica avatar :-|
    indica
    • + 2

    кой пък бюджетира януари-февруари?!... дори средно големите фирми бюджетирането стартира октомври предходната година и се коригират до декември най-късно, другите не са сериозни компании :)))

    Нередност?
Нов коментар