В името на потребителя?

Бизнесът и КЗК се държат като врагове, вместо да бъдат партньори

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Единайсет решения за година и няколко месеца. Пет само през тази година, две в рамките на тази седмица. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) демонстрира изключителна активност напоследък в разглеждането на казуси, свързани със заблуждаваща реклама. В осем от случаите тя е преценила, че има нарушения и е постановила глоби за рекламодателите и рекламните агенции (те могат да бъдат обжалвани пред Върховния административен съд, преди да влязат в сила обаче).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    john_3volta avatar :-|
    john trivolta
    • - 3
    • + 4

    Може би наистина бизнесът и държавата не са партньори и не си говорят. Но говори ли си бизнесът с потребителите? Не работят ли рекламодателите и рекламопроизводителите с фокус-групи и не могат ли да разберат, че рекламите им често са подвеждащи (или откровено лъжливи)? Или съзнателно избират полуидиоти да участват във фокус-групите?

    Нередност?
  • 2
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 1
    • + 1

    И какви са тези 25%? Това е огромен процент. Трябва да е доста, доста по-нисък, наистина.

    Нередност?
  • 3
    ivanix avatar :-|
    ivanix
    • - 2
    • + 2

    Вече веднъж писах коментар по повод едно решение на КЗК и е хубаво, че най-накрая някой обърна внимание на тази институция. Тя ще стане СКАНДАЛНА след време с неадекватните си и съмнителни решения.

    Проучете и покажете служителите в тази комисия - биографии, опит и свързани лица и ще откриете фрапираши факти!!

    Тази комисия има пълната власт да манипулира пазара с бих казал огромните и непосилни за българския бизнес глоби.

    Нередност?
  • 4
    john_3volta avatar :-|
    john trivolta
    • - 2
    • + 3

    До коментар [#3] от "detective":

    Рекламодателите ДА манипулират потребителите, а КЗК да НЕ манипулира пазара, така ли? Ами като глобите са огромни и непосилни, да внимават повече!

    Нередност?
  • 5
    arwen avatar :-|
    arwen
    • + 1

    Явно дейността на КЗК е част от антикризисните мерки - събират парички. Но действат с голямата секира - де що има промоция, режи'! Например, идиотското решение да глобят едно радио за негова промо игра "Седемте ключа на радио ..." - ето част от съобщението на сайта на комисията: "голямата награда е лек автомобил CitroenC-Crosser...Комисията счита, че играта е в състояние да изкриви слушателския интерес и да повлияе върху избора на радиостанция, мотивиран не от качеството на програмната схема, а от възможността за печалба. Повишаването на слушаемостта на радиото чрез използване на непазарни методи може да изкриви търсенето на услугата и да повлияе негативно върху конкурентната среда." Скоро няма да има промоции, защото клиентите ще се чудят какво да дават като награда :) "Законът забранява действия, които с непазарни елементи влияят на решението на потребителя дали да купи дадена стока или не, като се отклонява вниманието му от търговските свойства на продукта.
    " . Време е да се опомнят и да вземат трезви решения, а не да се чудят какъв % да заложат!

    Нередност?
  • 6
    funcy74 avatar :-|
    МилевГео
    • + 1

    Не разбрахте ли просто това е директивата "от горе" - глоба за всеки, независимо от правното основание. Щом е в хипотезата на ЗЗК - глоба! Хаха ужас безподобен. После имаш опции - жалиш във ВАС. Практиката е такава - КЗК глобява всички в 99% от преписките и после 50 % от решенията падат във ВАС. Кому е нужно това упражнение? А и не забравяйте, когато КЗК наложи огромна глоба, то за нея гръмват всички медии, т.е бизнеса ти е загробен, пък ти после иди да си жалиш...Малоумно...

    Нередност?
Нов коментар