Банерът е жив

Доклад на IAB постави дисплейната реклама над тази в търсачките

Ако сте рекламодател или рекламна агенция, чието заплащане зависи от ефективността на услугите ви не би било зле да обърнете внимание на добрия стар банер. Мразен, избягван и подценяван, според Internet Advertising Bureau той е може би най-ефективният рекламен инструмент в интернет пространството.

Ето най-важното от доклада на IAB Brand advertising and digital, публикуван преди дни:

През 2009 г. 50% от домакинствата в Европа имат достъп до интернет. Очакванията на IAB са, че до средата на настоящата 2010 г. потребителите ще прекарват повече време онлайн, отколкото пред телевизорите си. Интернет дори изяжда част от времето, в което европейците гледат телевизия - 70% казват, че са онлайн, докато гледат телевизия. Освен това при интернет липсват пиковете, характерни за традиционните медии (за радиото - сутрешните часове, слушането на път за работа, за телевизията - вечерния праймтайм), онлайн аудиторията е постоянна през целия ден. Подобни тенденции само ще се засилват вбъдеще, когато новите устройства и по-лесен непрекъснат достъп до бърз интернет ще стават все по-популярни.

Изследванията, събрани от IAB в доклада показва, че потребителите са склонни да прекарват доброволно (в търсене на повече информация, разглеждане на сайт и т.н.) 50 и повече секунди, ангажирани с един бранд - по-продължително, отколкото една тв реклама. Това може и да изглежда логично, но всъщност е потресаващо. Замислете се - рекламодателят плаща огромни суми за създаване на една тв реклама, за купуване на рекламно време с ясното съзнание, че не може да си гарантира вниманието на потребителите си. А част от същите потребители в това време са онлайн (в идеалния вариант), ровейки се из сайта на същия рекламодател.

В доклада се цитира проучване на comScore върху резултатите от 139 кампании, което показва, че виждането на банерна реклама увеличава склонността на потребителя да посети сайта на рекламодателя. В рамките на четири седмици посещенията се увеличават с 46%, а склонноста към търсене на повече информация за рекламираната марка се повишава с 38%. В Европа резулатите са още по-високи - 72% повече посещения и 94% повече търсения за марката. В САЩ Online Publishers Association са открили, че около 20% от потребителите са търсили информация за марки, рекламирани в някой от топ 50 сайтове в страната.

Голямото предимство на онлайн рекламата пред тази в традиционните медии винаги е било много по-точното измерване на постигнатите резултати спрямо инвестираните средства. Това не е съвсем така. Кликът бе превърнат в единица за успех. Но IAB цитират множество изследвания, които показват, че банерната реклама има голямо влияние върху потребителското поведение, дори и без да генерират кликове.

Повечето рекламодатели оценяват успеха на своите кампании според броя кликове върху банерните реклами. Което според IAB е погрешно - изследване на Eyeblaster показва, че потребителите взаимодействат с 10% от интерактивните банери, докато кликват на само 0.4% тях. Още повече, че поне в Германия основната, хм, кликаща аудитория са представители на възрастовата група 40-59 г., с ниски до средни доходи и образование.

Приносът на огромната част от банерната (display) реклама не получава никакво отражение при измерването на рекламната ефективност. Eyeblaster са изследвали 1300 кампании, които са включвали дисплейна реклама и реклама в търсачки. Резултатите са показали, че 72% от търсените действия, извършени от потребителите вследствие от рекламна активност са дошли благодарение на дисплейната реклама, срещу само 23% за рекламата в резултати при търсене.

Изследване на медиа агенцията Carat показва, че онлайн рекламата на безалкохолни напитки е три пъти по-ефективна от средната стойност за всички медии - 8.5% от медийния бюджет, вложен онлайн носят 24% от общата възвръщаемост на инвестициите. Nielsen са проучили 400 кампании, проведени в САЩ и изводите от тях са потресаващи - 32% повишение на офлайн продажбите и 157% средна възвръщаемост на инвестициите.

В доклада на IAB има още много подробности и интересни тенденции. Пълната му версия можете да изтеглите (ако сте регистриран потребител) от тук.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


2 коментара
  • 1
    filister avatar :-|
    Жоро

    винаги съм се чудил на способността на журналистите да ни представят нещо което може да се каже с 2 изречения в 20. Защо всяка медия търси обем, а не качество на информацията?

  • 2
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    Наистина, поне за момента, банерната реклама е ефективна в страната.
    Показателно е например сайт за онлайн филми, които генерират приходи 200-300 лв от принудително кликане по банери за глупави реклами.
    Гугъл за станата на сайт с 500-1000 посещения дневно генерира месечно под 30 лв, поради липса на онлайн покупки, поради инфраструктурни - банките мразят да им се месят в бизнеса разни местни - проблеми с онлайн разплащанията.
    НО! Но има един куп навъдили се мести сайтове за новини, обяви и т.н локал екшън, където марки като оператори, банки, хранстоки, застрахователи,аптекарски вериги и подобни могат да рекламират ефективно - на местните хора, които генерират трафик там. Да, провинциални са, повечето са тип агент бор и 24 газа, но местните ги четат и се пренасочват към ТЯХ, за новини.
    Техният модел е този на Стойчев и Кънчев Ако мога да създам местна медия, която е достатъчно кредибилна, развия я като реклама и приходи и ВЛИЯНИЕ, както Капитал, мога да я продам с печалба на някой, който иска да се възползва, точно както Капитал промотира бизнека на брата на Прокопиев и СоларПро с хм.. възобновяеми ЕИ.
    Това е лошо , понеже медиите на централно ниво са се превърнали в средство /медия/ за дезинформация, а не за осведомяване относно прогреса на обществото.
    Но е нужен някакъв преходен период, нещо като образуването на планетите, преди за се изяисни - тези медии местни ли са, има ли нещо в тях или ще си заминат.... Но е по-добре местния бизнес да рекламира - локално - защото там го четат и виждат.
    Напр. Опрев /вина/ си вдигна със 75 % продажбите, поради реклама в силистренски сайт... а те са от района..
    Питайте ги!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал