Пич като за световно

New Moment отново ще работи за Vivacom

Посоката на развитие на марката Vivacom ще бъде диктувана от пазара
Посоката на развитие на марката Vivacom ще бъде диктувана от пазара    ©  Юлия Лазарова
Посоката на развитие на марката Vivacom ще бъде диктувана от пазара
Посоката на развитие на марката Vivacom ще бъде диктувана от пазара    ©  Юлия Лазарова

Най-бързият конкурс за избор на рекламна агенция в историята на Vivacom приключи за един месец.

Победителят в него е New Moment New Ideas Company. През следващите две години те ще поемат цялата криейтив работа за телекомуникационната компания. Официалното им встъпване в длъжност бе на 1 юли.

Пичът (конкурс на рекламен език – бел. ред.) стартира в края на май. В него участваха още Publicis Marc (които работеха за Vivacom от 2009 г. насам), Euro RSCG, Graffiti BBDO и Huts JWT. До втория кръг бяха допуснати New Moment, Graffiti BBDO и Euro RSCG. Archer Ideas (бившата Leo Burnett Sofia) остава медиа агенция на компанията.

Търговският директор на Vivacom Александър Димитров каза, че са очаквали от участниците да отправят силно послание към клиентите им и да демонстрират стратегическо мислене за цялостната комуникация на марката Vivacom. "Агенцията, която избрахме, се доближи най-много до този модел", допълни той. Димитров каза още, че "няма промяна в ценностите и стратегията за развитие на компанията като цяло. Работата с новата агенция ще внесе промяна в комуникационния подход на Vivacom по отношение на представянето на своите продукти."

Александър Димитров е много внимателен в разкриването на бъдещите планове на телекома, но ориентир за посоката на развитие може да бъде коментарът му за състоянието на пазара, където все още "се усеща тенденцията потребителите да са по-внимателни към техните разходи за комуникационни услуги и се стараят да намерят начин да намалят това перо от семейния бюджет." Все пак той е оптимист и очаква положително раздвижване на пазара през лятото. "Тенденцията е клиентите внимателно да подбират офертите си и да желаят да се чувстват свободни при избора си на телеком оператор да дефинира параметрите на пазара и за в бъдеще", каза Димитров.

С този конкурс Vivacom се завърна при първата агенция, която обслужваше криейтива на бившата държавна компания в продължение на четири години до 2008 г. През 2004 г. New Moment спечелиха историческия първи конкурс, обявен от тогавашната БТК. През 2005 г. Leo Burnett (сегашната Archer Ideas) и "Крес" станаха обслужващи агенции на мобилния оператор vivatel. През 2006 г. отново New Moment спечелиха втория конкурс, който бе съпроводен от напуснали състезанието рекламни агенции и промени в маркетинговия екип на компанията. През 2008 г. дойде първата голяма промяна - Leo Burnett спечелиха криейтив обслужването и за двата бранда - БТК и vivatel. Тогава започна и подготовката за сливането на двете основни поделения на компанията, проведено през 2009 г. от Publicis Marc.

При обявяването на сегашния, пети конкурс от компанията казаха, че най-важните критерии за избор ще бъдат както стратегическите предложения по заданието, така и опита на агенцията в телекомуникационния бранш и готовността й да поеме толкова голям клиент. Очевидно решението на New Moment да съхрани доколкото може в трудните времена на рецесия своя екип им се отплати с привличането на Vivacom.

Има известна романтика в този пълен кръг, който направиха Vivacom и New Moment. В рамките на шегата ще бъде интересно дали едно от най-популярните лица в българската реклама - Любо/СуперЛюбо, ще се завърне. А сериозно по-любопитно е дали, ако се сбъднат слуховете за очаквана промяна на собственика на Vivacom, това ще се отрази драматично на визията и комуникацията на телекома.

Още от Капитал

Код "Премиера"

Код "Премиера"