С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 7 юли 2010, 15:59, 6033 прочитания

Прозрачна собственост

Издателите на вестници вече ще са задължени да декларират собствеността на медиата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Министерският съвет (МС) одобри изменение и допълнение на Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения. С проектозакона се въвежда изискването издателите на периодични печатни произведения да подават декларация по образец в Министерството на културата, която идентифицира действителния собственик на издателя. "С това допълнение на закона се цели осигуряване на механизъм за гарантиране на прозрачност на собствеността на печатните медии, с оглед осигуряването на ефективна защита на основни права на гражданите каквито са честта и доброто им име", пише в съобщението на МС. Предвижда се отговорност за наличие на изискуемата съгласно закона информация да носи не само издателят, но и производителите и разпространителите на печатни произведения.

Още през септември миналата година Съюзът на издателите изпрати писмо до премиера Бойко Борисов, в което настоява за активност от страна на правителството по проблеми, третиращи собствеността, произхода на капитала в печатните медии и медийната концентрация.


Половин година по-късно бе сформирана работна група, включваща представители на Министерския съвет, Министерството на културата, Националното сдружение на общините и Съюза на издателите, които работят по текстове, осветляващи собствеността на печатните медии. По предложение на Министерския съвет те ще влязат в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения, който урежда събирането на всички печатни издания, разпространявани в страната, в Народната библиотека, за да бъдат съхранени като част от националното културно наследство.

Проучване за нуждите на работната група, направено по отношението на европейските пазари, показва, че България е единствената страна в Европейския съюз, в която няма нормативна уредба, която да гарантира прозрачността на медийната собственост и проследяването й до физическо лице.

След приетите сега поправки в първия брой всяка година всяко печатно издание ще трябва да съдържа каре с разширена информация за действителния собственик. Същото важи и при промяна на собствеността на капитала, като в петдневен срок действителният собственик на издателя се задължава да информира Министерството на културата. А институцията от своя страна е длъжна да публикува информацията на интернет страницата си в 10-дневен срок. По-особеното е, че за наличността на карето в печатното произведение отговорност носи не само издателят, но и печатницата и разпространителят.



Наказанието за липсата на тази информация се предвижда да е 1000 лева на брой до отстраняване на нарушението. Глобите ще се налагат от общинските администрации и ще се събират в полза на общините. Общинските инспектори ще проверяват за наличността на информацията, а Министерството на културата се ангажира да следи за нейната достоверност.

Очаква се текстове свързани с прозрачността на собствеността в медиите да бъдат включени и в текста на нов закон, който ще регулира сектора и ще се пише от сформирана към МС работна група. От специализираната група, която ще пише текстa на новия медиен закон се очаква се до ноември да е готова с проекта, който професионалната общност да обсъди. Преди това предстои организирането на широк дебат с медийната общност какви точно промени да бъдат направени в медийното законодателство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 227 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2551 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Гланцирана криза

Рекламните приходи в списанията спаднаха с 30%

Още от Капитал
Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10