С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 14 юли 2010, 17:55, 5865 прочитания

Ден трети от конкурса за БНТ

Съветът за електронни медии изслуша последните двама кандидати за генерален директор на обществената телевизия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Третият последен ден от изслушването на кандидатите да управляват БНТ в Съвета за електронни медии (СЕМ) започна с фалстарт за един от участниците в конкурса, но завърши силно за другия.

Сегашният  директор на дирекция "Информация" Вяра Анкова последна представи вижданията си за развитието на БНТ, но имаше най-силното и открояващо се представяне. Залата на СЕМ бе препълнена от журналисти в БНТ, продуценти и представители на професионалната общност, които очевидно не просто бяха дошли да чуят презентацията на Анкова, но и да я подкрепят. Сред публиката бяха журналистката Добрина Чешмеджиева, Искра Ангелова,  Екатерина Генова, Бойко Станкушев, Даниел Чипев, Жени Атанасова, продуцентите Димитър Митовски и Мартин Захариев, водещият Бойко Василев и др. Страницата на Вяра Анкова във facebook има 1248 почитатели, а пък в другата фен страница "Искаме Вяра Анкова за генерален директор на БНТ" има 40 души, които я подкрепят.

Вяра Анкова: Вярвам в екипността и това че сме един отбор



Концепцията на Вяра Анкова бе озаглавена "Телевизия на зрителя. Концепция за развитието на БНТ като обществена медия". Презентацията й започна емоционално и заради колегиалната подкрепа и заради дългите години работа в медиата. През последните пет години тя бе стожерът на дирекция "Информация". Въпреки това оскъдните финанси й пречеха да задържа журналисти.

"Наясно съм, че ако не работим заедно нито един ред от тази концепция няма да може да се реализира. Вярвам в екипността, в това че сме един отбор. Основното, което ще гради имиджа на БНТ като обществена медиа, е качество и конкурентна продукция", започна презентацията си Анкова. Тя обясни, че добре съзнава колко трудно е да правиш телевизия на зрителя, за разлика от телевизията на рейтинга.

"Реформата в БНТ е неизбежна, но за да се случи истинската промяна е необходимо да се промени правната рамка на закона, която да гарантира възможност на БНТ да се реформира. Важно е да се дефинира обществената задача на БНТ. Очакваме законодателят да реши дали в БНТ ще има продуктова реклама, защо в някои предавания и тв сериали в БНТ това да не е разрешено, тази практика я има и в други обществени медии. Не е ясно защо не ни е позволено публично-частно партньорство. С други думи очакваме от законодателя да помогне на БНТ за реформата. Защо БНТ да не участва в търговски дружества, да позволи рекламата в бъдещите дигитални канали", обърна се към аудиторията и членовете на СЕМ Анкова. Тя бе категорична, че "БНТ ще търси варианти да разшири аудиторията си и влиянието си като обществена медиа, защото не сме сами на медийния пазар и трябва да се борим за мястото си там".



Вяра Анкова каза, че очаква всички хора в БНТ на мениджърски позиции да подадат оставките си, за да й дадат шанс да създаде свой екип.

Радикална реформа, но не на парче, обеща Анкова, както и разнообразна в жанрово отношение  програма. "В момента БНТ прилича на американско сватбено одеяло и в нея могат да се видят отпечатъците на всеки генерален директор", каза тя. Директорката на новините възприема хоризонталната структура на управление, какъвто е моделът на работа в модерните медии. Тя предвижда създаването на два съвета – на служителите и обществен. "Първият ще е креативен борд, ще дава оценка на телевизията отвътре и разбира се, ще критикува, ще има право на участие в заседанията на УС, но без право на глас, а вторият ще е съставен от обществено значими личности, така както и сега, но функциите му няма да бъдат само представителни", обясни тя.

Вяра Анкова бе категорична, че БНТ няма да се страхува от прозрачност и ще обявява всички важни решения и документи на сайта си. "Никога няма да крия ако има нарушения", каза тя.

Според Вяра Анкова е много важно да бъде въведен продуцентският принцип на работа, защото според нея само така ще е ясно кой всъщност носи отговорността за даден тв продукт. "В момента в БНТ има десетки дирекции и всяка уж отговоря за нещо – това трябва да се промени", категорична е директорката на "Новини и актуални предавания". Тя допълни, " да бъдеш продуцент означава много отговорност и много свобода, защото отговаряш за творческото съдържание на предаването, за бюджета му и технологичната реализация".

"Няма да се уплаша да сваля предавания, които не отговарят на общите критерии, които ние с вас ще създадем в БНТ". Решения ще се вземат след сериозен вътрешен анализ, а не самоцелно. Очаква се да има вътрешен одит и от Сметната палата на дейността на БНТ.

На въпрос ще свалили "В неделя с...", защото има висок бюджет Анкова отговори ", ако финансовият анализ докаже, че има злоупотреби. Никога няма да крия, но ще държа на факти, не на слухове", бе категорична тя пред членовете на СЕМ.

Журналистката трябваше да отговори и на въпроса дали има политически чадър над нея и кога последно се е чувала с премиера Бойко Борисов. С лека усмивка и спокойно тя обясни, "с Борисов се познавам от времето, когато той бе главен секретар на МВР и нямам навика да контактувам с политици по приятелска линия", каза Анкова. Затова и според нея новините в медията са обективни.
"Не мисля, че БНТ е беззъба и създава комфорт на управляващите, а що се отнася до това, защо в една емисия се появява няколко пъти премиерът или негов министър, то отговорът е, че просто около тях има новини – за нас това е важното", обясни тя.

Анкова опроверга и слуха, че вече е разпределила отговорните постове в БНТ между по-приближените си колеги. "Няма такова нещо – Бойко Василев, например, остава на същата позиция, ако стана директор", засмя се тя. Затова в концепцията си е заложила оптимизиране на щата, както и привличане на млади кадри. "4,5% от брутните приходи в медията ще отиват за квалификация и преквалификация на работещите в телевизията, защото така се прави по цял свят", убедена е Анкова. Освен това, ще осъществи старата идея за филмиране на телевизионни спектакли, както и създаването на повече развлекателни предавания.

Що се отнася до финансирането на медията Анкова е наясно с факта, че само с държавна субсидия телевизия не може да се прави. "Аз съм за смесено финансиране и затова смятам, че рекламите са от особено значение, независимо от факта, че не сме комерсиална медия", уточни тя.

Александър Бешков: Фалстарт


Вчера в късния след обяд в СЕМ е получено писмо от Комисията по досиетата, в което се казва, че Александър Бешков има установена принадлежност към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия. По тази причина той бе отстранен от конкурса, защото не отговаря на условията на закона, генералният директор да не е бил служител на ДС. Законът задължава СЕМ да проверява всички кандидати в комисията. Въпреки, че участието му в конкурса на практика бе безсмислено, Бешков все пак използва правото си да говори пред СЕМ. Времето си той използва не да говори за бъдещето на БНТ, а да разкаже спомени от медиата по времето, по което е работил там като изпълнителен директор на телевизията.

Утре, в 10 сутринта, СЕМ ще се събере, за да обяви крайното си решение за това кой трябва да поеме управлението на държавната телевизия. Изборът ще е между Радомир Чолаков, Радостслав Главчев, Светлана Божилова, Любица Кулезич и Вяра Анкова. Утре ще можем  да качим и концепциите на всички кандидати. По-рано СЕМ не позволява, за да не се нарушава конкурсният принцип.


Анкета

Какво ви липсва в програмата на БНТ?

За да гласувате в анкетата, натиснете върху предпочитания от вас отговор.
// Kапитал
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1671 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4496 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Вяра Анкова e новият генерален директор на БНТ

Тя ще има не леката задача да започне реформите в обществената медиа

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг