Публичен дебат за новия медиен закон. Ден първи
Една от важните теми в дискусията беше концентрацията на медийна собственост


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
"Сега действащият медиен закон е като индианско одеало. Всички промени и кръпки през годините го лишиха от основна цел", с тези думи председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов откри публичният дебат за нов медиен закон в Министерски съвет. Той ще се проведе днес и утре, като идеята е експертната група, която ще работи по новите текстове, да се запознае с мненията на всички заинтересовани страни и да ги вземе под внимание, когато започне да обсъжда промените.
Първият ден беше отделен за коментари около обхвата на закона, тоест дали да е само за електронните медии или да се концентрира върху регулацията на медийното съдържание, без значение каква е технологията на преноса.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
[...]като идеята е експертната група, която ще работи по новите текстове, да се запознае с мненията на всички заинтересовани страни и да ги вземе под внимание[...]
А кой представлява най-заинтересованата страна -- потребителите? Не е ли идеята на един публичен дебат да е включена и публиката? Знам, шокиращо е. Аман от мъдрост свише, правилата трябва да се базират на факти, а не на нечии абстрактни престави и преписи на чужди закони.
"...забраната в сегашния закон да се споменават имена на компании и марки в актуалните и новинарски предавания е неприемлива, още повече когато става дума за обществено-полезни проекти на фирмите."
Категорично подкрепям, но не само за обществено-полезните, а и за обществено-вредните. Винаги ме е изумявало как за една книга, която е издадена в 3000 тираж се отделят 10-15 минути, а за едни общи условия на банка или мобилен оператор или храна, неотговаряща на стандартите, неща които засягат 50-100 хиляди човека да речем, не може да се спомене името на съответната компания, да не би случайно да остане неизловен шаран.
Медиите са част от публичната власт, така така ли беше? А последната произтича от и принадлежи на кого? - На този, дето го няма в този дебат. И сега ще се разпореждат с кожата ни някакви самозванци, слуги мафията, дето разсипа България! И СЕМ и управлението на БНТ и БНР трябва да се избира пряко от гражданите, с граждански квоти (групи) по жребий от всички желаещи с над средно образование във всички предавания, "право на новина" за гражданите и пряк достъп до ефира в праймтайма всеки ден по 30 мин. мин. в публичните медии. Това ще пренесе медийната власт в ръцете на обществото. Всичко останало е инфо-насилие с папионка.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.