С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 авг 2010, 16:10, 3316 прочитания

Мобилен ръст

Големите телекоми увеличават рекламните си бюджети в пресата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първата половина на 2010 г. вероятно ще остане като един от най-тежките периоди в рекламната история на България.

Рязкото свиване на рекламните бюджети, особено в печатните медии, доведе до огромни размествания в подреждането на най-големите рекламодатели. На първо място се изстреля Корпоративна търговска банка, която през 2009 г. дори не присъстваше сред 50-те топ инвеститори в пресреклама. Обяснението за това феноменално представяне е, че банката е рекламирала единствено в издания, част от "Нова българска медийна група". Банката финансира придобиването на медиите от групата, която формално се притежава от Ирена Кръстева, майка на депутата от ДПС Делян Пеевски.


Мониторингът на TNS/TV Plan отчита 13% спад на инвестираните в пресреклама средства през първите шест месеца на 2010 г. Реално спадът е много по-голям, но механизмът, по който агенцията наблюдава и изчислява вложенията, не дава възможност за реално изчисление на бюджетите. TNS/TV Plan измерват площта на рекламите в изданията и пресмятат на база официалните тарифи, обявени от съответните издания. Мониторингът не включва отстъпките за количество, комисионите на рекламните агенции и рекламодателите и бартерните договори. В сумите не са включени рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции. За да се придобие по-реална представа за вложенията в пресреклама, обикновено се вадят между 10% и 50% от официалните стойности. В отделни случаи отстъпките могат да стигнат и по-големи стойности.

Досегашният постоянен лидер при прекрекламодателите - MTel, заема втората позиция с инвестиции от близо 3.8 млн. лева. Мобилният оператор е увеличил бюджета си с цели 66% спрямо първите шест месеца на 2009 г. Преките конкуренти Globul, които заемат третата позиция, също са повишили значително вложенията си в печатните медии с над 34% до 1.2 млн. лева. Разбира се, има голяма вероятност тези позитивни резултати да са плод на по-изгодни условия, които рекламните отдели на печатните медии са предложили на компаниите и реалните приходи да не са се повишили.

Общо 18 компании влизат в топ 50, без да са присъствали в класацията през 2009 г., което прави сравнението на бюджетите им невъзможно. Ако изключим КТБ, най-големият нов рекламодател е "Сердика център София" (иначе казано, молът на бул. "Ситняково"), заемащ 10 позиция.



Традиционно силен пресрекламодател, банковият сектор се завърна към рекламирането на кредити - услуга, която почти бе изчезнала от маркетинговите комуникации. Банка ДСК, Raiffeisen Bank, Първа инвестиционна банка, Пощенска банка, МКБ Юнионбанк и Unicredit Bulbank са вложили немалка част от бюджетите си в представяне на кредитните си продукти.

До края на годината едва ли може да се очаква пазарът на пресреклама да се възстанови напълно. Но по традиция рекламодателите са по-активни през есенния сезон, така че годината вероятно ще завърши с по-малък спад от 2009 г. А това си е добра новина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 456 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2570 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Георги Лозанов: Съпротивата срещу сливането на БНТ и БНР е алиби на съпротивата срещу реформи

Председателят на Съвета за електронните медии

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10