С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 авг 2010, 16:10, 3311 прочитания

Мобилен ръст

Големите телекоми увеличават рекламните си бюджети в пресата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първата половина на 2010 г. вероятно ще остане като един от най-тежките периоди в рекламната история на България.

Рязкото свиване на рекламните бюджети, особено в печатните медии, доведе до огромни размествания в подреждането на най-големите рекламодатели. На първо място се изстреля Корпоративна търговска банка, която през 2009 г. дори не присъстваше сред 50-те топ инвеститори в пресреклама. Обяснението за това феноменално представяне е, че банката е рекламирала единствено в издания, част от "Нова българска медийна група". Банката финансира придобиването на медиите от групата, която формално се притежава от Ирена Кръстева, майка на депутата от ДПС Делян Пеевски.


Мониторингът на TNS/TV Plan отчита 13% спад на инвестираните в пресреклама средства през първите шест месеца на 2010 г. Реално спадът е много по-голям, но механизмът, по който агенцията наблюдава и изчислява вложенията, не дава възможност за реално изчисление на бюджетите. TNS/TV Plan измерват площта на рекламите в изданията и пресмятат на база официалните тарифи, обявени от съответните издания. Мониторингът не включва отстъпките за количество, комисионите на рекламните агенции и рекламодателите и бартерните договори. В сумите не са включени рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции. За да се придобие по-реална представа за вложенията в пресреклама, обикновено се вадят между 10% и 50% от официалните стойности. В отделни случаи отстъпките могат да стигнат и по-големи стойности.

Досегашният постоянен лидер при прекрекламодателите - MTel, заема втората позиция с инвестиции от близо 3.8 млн. лева. Мобилният оператор е увеличил бюджета си с цели 66% спрямо първите шест месеца на 2009 г. Преките конкуренти Globul, които заемат третата позиция, също са повишили значително вложенията си в печатните медии с над 34% до 1.2 млн. лева. Разбира се, има голяма вероятност тези позитивни резултати да са плод на по-изгодни условия, които рекламните отдели на печатните медии са предложили на компаниите и реалните приходи да не са се повишили.

Общо 18 компании влизат в топ 50, без да са присъствали в класацията през 2009 г., което прави сравнението на бюджетите им невъзможно. Ако изключим КТБ, най-големият нов рекламодател е "Сердика център София" (иначе казано, молът на бул. "Ситняково"), заемащ 10 позиция.



Традиционно силен пресрекламодател, банковият сектор се завърна към рекламирането на кредити - услуга, която почти бе изчезнала от маркетинговите комуникации. Банка ДСК, Raiffeisen Bank, Първа инвестиционна банка, Пощенска банка, МКБ Юнионбанк и Unicredit Bulbank са вложили немалка част от бюджетите си в представяне на кредитните си продукти.

До края на годината едва ли може да се очаква пазарът на пресреклама да се възстанови напълно. Но по традиция рекламодателите са по-активни през есенния сезон, така че годината вероятно ще завърши с по-малък спад от 2009 г. А това си е добра новина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена) 3 Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена)

През януари СЕМ трябва да избере нов генерален директор на радиото, дотогава временно изпълняващ длъжността ще бъде Антон Митов

17 окт 2019, 1045 прочитания

Втори опит: Келнер взима bTV 5 Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

17 окт 2019, 4964 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Георги Лозанов: Съпротивата срещу сливането на БНТ и БНР е алиби на съпротивата срещу реформи

Председателят на Съвета за електронните медии

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10