Ангелос Парасхакис: Пазарът има нужда от смели агенции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ангелос Парасхакис: Пазарът има нужда от смели агенции

"2010г. ще е най-тежка за рекламната индустрия в България", прогнозира Ангелос Парасхакис.

Ангелос Парасхакис: Пазарът има нужда от смели агенции

Зорница Стоилова
8341 прочитания

"2010г. ще е най-тежка за рекламната индустрия в България", прогнозира Ангелос Парасхакис.

© Цветелина Ангелова


Профил:

Ангелос Парасхакис е изпълнителен директор на рекламна агенция DDB Sofia и вицепрезидент на компанията за Югоизточна Европа. Преди това е бил управляващ директор на DDB Bucharest, директор "Бизнес развитие" на групата в Атина и акаунт мениджър в JWT Athens. Има магистърска степен по реклама от Университета в Ню Йорк, САЩ. Член на борда на директорите на Hellenic Business Council in Bulgaria.

В офиса на DDB Sofia не смятат за свое най-голямо постижение, че станаха творческа агенция на годината на рекламния фестивал в Албена тази година. Гордеят се повече с това, че бяха разпознати като агенцията, която рискува със смели интерактивни решения, докато целият пазар упорито се е вкопчил в "сигурните" медийни канали, оправдавайки се с кризата.

Изпълнителният директор на DDB Sofia Ангелос Парасхакис признава в скоби, че лично се чувства малко стар, за да бъде постоянно нащрек какво ново се случва в интернет и социалните мрежи. Но е решил да си направи Twitter акаунт. И няма ни най-малко колебание за посоката, в която трябва да се развива агенцията. "През май тази година имаше годишна конференция на DDB във Ванкувър и там взехме решение да направим глобален завой в образа на бранда и в бъдеще да се фокусираме върху креативността в социалните медии. Когато се върнах оттам и обсъдихме тази идея с екипа, решихме, че за нас е най-важно да се докажем като протагонисти и шампиони в интерактивните категории. Така се и случи", доволен е Парасхакис. И прави уточнението, че интерактивно не означава просто да си онлайн, а да създадеш кампания, която ангажира хората, дава им съдържание, в което да се разпознаят и да го споделят след това с приятелите си. "Всичко се развива толкова бързо, пазарът има максимум две до три години да се адаптира към тази нова дигитална среда", коментира Ангелос Парасхакис.

Кой е по-по-смел

Изпълнителният директор на DDB Sofia признава обаче, че дигиталните проекти все още се продават трудно пред рекламодателите. Фокусът на инвестициите им винаги е в големите медии, а интерактивните идеи идват като бонус към и без това смаляващите се бюджети. И все пак не смята, че липсват смели рекламодатели на българския пазар. "Мтел е такъв например", казва Ангелос Парасхакис (партньорството между мобилния оператор и рекламната агенция им донесе 11 награди на ФАРА 2010 и приза "Рекламодател на годината" за телекома). И добавя: "Компаниите чакат лидерите на пазара да изпробват даден подход и след това те да ги последват. И обикновено групата на големите рекламодатели е двигател на процесите на пазара."

Според него една от причините да има по-малко заявки на рекламния фестивал тази година е манталитетът "да залагаш на сигурното". "Клиентите не са склонни да поемат рискове в период на криза и аз ги разбирам. Но само добри креативни идеи могат да ги извадят от този застинал пазар", категоричен е Парасхакис. И смята, че същата мантра е приложима и за рекламните агенции. "В този период и на нас ни е трудно да поемаме рискове, защото всеки риск на пич (рекламен конкурс - бел. ред.) може да ти коства бизнеса. А имаш голям шанс да загубиш, ако не предложиш най-очакваното и очевидно решение", откровен е той. И добавя: "Има агенции, които са готови да поемат такъв риск, и други, които не го правят. Но ако продължаваш да правиш същото, което си правил и преди рецесията, най-вероятно грешиш някъде."

Може би тъкмо тази философия му дава спокойствието да обобщи, че изминалата година е била относително добра за бизнеса на DDB Sofia. И то в период на повсеместна битка за оцеляване на пазара, в която някои агенции на практика колабираха. "Не мога да я сравня с 2008 г., но имахме много добра година на фестивала, а и от гледна точка на клиенти и резултати също", дава оценка Ангелос Парасхакис. Не е толкова оптимист за 2010 г. обаче. "Започнахме годината с идеята, че кризата е почти към края си и Европа излиза от нея, а се оказа, че за България по-сериозният удар беше тъкмо 2010 г. Очаквахме лошите неща да са ни задминали, а те тепърва започват да се случват", съобщава мрачните прогнози изпълнителният директор на DDB Sofia. Но после казва: "Успяхме да запазим позициите и не сме отстъпили и крачка назад от нивото на представянето ни. Разбира се, налага се да правиш компромиси, но не и по начин, който може да увреди ДНК-то на компанията." Парасхакис твърди, че по-малките бюджети за реклама се приемат по-скоро положително в агенцията, защото има предизвикателство в това да постигнеш добри резултати с малко средства.

Вместо да се любува на 14-те награди от ФАРА, изпълнителният директор на DDB Sofia усърдно преглежда сайтове за недвижими имоти. Защото преди четири години е обещал на екипа си, че ако станат агенция на годината, ще се преместят в нов офис в центъра на града. А добрият мениджър си изпълнява обещанията. И... "имам си правило, не се бъркам в креативната работа на екипа", заявява Ангелос Парасхакис. "За да се развиват талантите, трябва да им дадеш свобода."

Профил:

Ангелос Парасхакис е изпълнителен директор на рекламна агенция DDB Sofia и вицепрезидент на компанията за Югоизточна Европа. Преди това е бил управляващ директор на DDB Bucharest, директор "Бизнес развитие" на групата в Атина и акаунт мениджър в JWT Athens. Има магистърска степен по реклама от Университета в Ню Йорк, САЩ. Член на борда на директорите на Hellenic Business Council in Bulgaria.

В офиса на DDB Sofia не смятат за свое най-голямо постижение, че станаха творческа агенция на годината на рекламния фестивал в Албена тази година. Гордеят се повече с това, че бяха разпознати като агенцията, която рискува със смели интерактивни решения, докато целият пазар упорито се е вкопчил в "сигурните" медийни канали, оправдавайки се с кризата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    fleur avatar :-|
    Гери Б

    Определено има защо ДДБ София да е станала агенция на годината с такъв изпалнителен директор. Браво и дано има повече такива!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.