Облачно с временни разкъсвания

Рекламодателите планират леко увеличени рекламни бюджети за следващата година

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Как ще изглежда българският рекламен пазар през 2011г.? Краткият отговор би бил - като през 2010. Или поне това подсказват настоящите планове на рекламодателите, до които "Капитал" се допита. И не, не е рано да питаме. Защото тъкмо през октомври и ноември в маркетинговите отдели на повечето компании чертаят целите и стратегиите си за следващата година и одобряват бюджетите си за маркетинг.

В общия случай рекламодателите планират да запазят нивата си на инвестиции в реклама от тази година, а на някои места предвиждат леки увеличения. Не се очакват сериозни размествания и в медийния им микс. Плановете им вещаят стабилни позиции за телевизията, а всички си обещават и по-активно присъствие онлайн. Златната думичка, с която маркетинг мениджърите ще се опитат да защитят бюджетите си пред по-висшия мениджмънт, е оптимизация, или повече медийно присъствие срещу същите вложения. Което също означава, че инвестициите ще се насочат към тези медии, които успеят да предложат най-гъвкави условия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 3
    sulio_parvi avatar :-|
    sulio_parvi
    • - 1
    • + 1

    Какви рекламни бюджети, какви 5 лева, какви индианци в супата! Българските компании са измекярски, некадърни, нямат никакво мислене и за тях рекламата е "трябва да се дадат едни пари тука за реклама - дайте да ги даваме, ама да не са съвсем много и да джугаме по нататък". Нито следят новите технологии в рекламата,нито дават петпари за качеството и(особенно видимо в киното и ТВ) Вече някои реклами се снимат с прословутия фотопарат 5D, което навън е експериментално и fashion, а при нас е САМО заради ниската цена НЕЗАВИСИМО дали подхожда за конкретната реклама или не.Изпълнението на рекламите се дава само на свои фирми, независимо дали те могат да се справят с съответната реклама или не. Затова не ме интересува какви бюджети ще имат измислените български компании - ще ги дадат за глупости и на свои хора, които на свой ред ще ги изпият заедно с рекламодателите си.
    Затова тези бюджети НЯМА да доведат до развитие на рекламния пазар в БГ, НЯМА да доведат до развитие на рекламните технологии и НЯМА да спечелим Н И К О Г А награда на сериозен рекламен фестивал (от Порторож нагоре). Затова едва ли някой в БГ се интересува сериозно от рекламни бюджети - те са разпределени, раздадени на свои хора и какво от това? Нищо, че да си заслужава да се пише и коментира!

    Нередност?
Нов коментар