С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 7 дек 2010, 17:30, 8666 прочитания

Според Националния съвет за саморегулация "Презерватирай се" не отговаря на правилата за етична реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Националният съвет за саморегулация (НСС), който обединява рекламодателите, рекламните агенции и радио и тв операторите в България, излезе с решение, че рекламата "Презерватирай се" от антиспин кампанията на Министерство на здравеопазването не отговаря на етичните правила в бранша. Етичната комисия към сдружението се е сезирала след подадена жалба и препоръчва на Министерството да преработи тв клипа, така че да е съобразен със стандартите за отговорна комуникация.  

Ако това не се случи в рамките на пет работни дни или пък институцията не прекрати излъчването на рекламата, НСС ще се възползва от правомощията си, определени от Закона за радиото и телевизията и ще изиска от тв и радио операторите да спрат разпространението на рекламата. Това обясни председателят на Етичната комисия към НСС Гриша Камбуров.


"За съжаление използването на неподходяща лексика и жаргонен език са недопустими за кампания, чиято тема са животът, смъртта, щастието и  нещастието на много хора. Липсата на каквито и да е информационни, естетически и професионални качества подкопава доверието в добрата кауза и в рекламните агенции", се обяснява в решението на съвета за саморегулация. В мотивите им се посочва, че "Презерватирай се" не е "изготвен с чувство за отговорност към потребителя и обществото", че нарушава добрите нрави и общественото доверие в рекламата.

Председателят на етичната комисия Гриша Камбуров заяви, че все още не са получили становище по казуса от Министерство на здравеопазването. По думите му техни представители са били поканени на заседанието на етичната комисия, но не са се отзовали.

Клипът "Презерватирай се", изработен от "Фен ТВ" с ръководител на творческия екип Камен Воденичаров, като част от антиспин кампанията на Министерство на здравеопазването с цел да промотира отговорно сексуално поведение сред младите хора, беше шумно дискутиран и отречен от различни обществени групи. 





Етичната комисия с решение и за реклама на M-tel 

Междувременно Съветът по саморегулация взе решение и по жалба срещу телевизионна реклама на телеком оператора M-tel. Според жалбоподателя клипът с главни герои Дядо Коледа и Снежанка е неподходящ за деца и злоупотребява с доверието на потребителя. В решението на етичната комисия се казва, че рекламата не е изготвена с чувство на отговорност към обществото и още, че нарушава правилото, когато се предава информация под линия, тя да бъде видима и четлива.

В становището си M-tel казват, че рекламата им е търсела нестандартен и хумористичен творчески подход  и не е целяла да внушава неетични послания. "Единствените цели са да се отличи търговската комуникация на фона на конкурентната в контекста на Коледата", обясняват от дружеството.

Според решението на НСС компанията трябва да преработи клипа си в рамките на пет работни дни или да прекрати излъчването му. Решенията на етичната комисия са задължителни за членовете на НСС, какъвто е и M-tel. 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 1275 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 2 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2158 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Тази седмица в Туитър: ученическа грамотност, наградите на народа и #hohoho песни

Новини и събития в 140 знака

Още от Капитал
Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Кой кой е при дигиталните портфейли в България

Седем компании вече предлагат безконтактни плащания и операции с телефон в страната, но използването остава слабо

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10