Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

"Презерватирай се" не отговаря на правилата за етична реклама

Председателят на Етичната комисия към съвета за саморегулация Гриша Камбуров обясни, че все още нямат становище от Министерство на здравеопазването.
Председателят на Етичната комисия към съвета за саморегулация Гриша Камбуров обясни, че все още нямат становище от Министерство на здравеопазването.
Председателят на Етичната комисия към съвета за саморегулация Гриша Камбуров обясни, че все още нямат становище от Министерство на здравеопазването.    ©  Антон Попов
Председателят на Етичната комисия към съвета за саморегулация Гриша Камбуров обясни, че все още нямат становище от Министерство на здравеопазването.    ©  Антон Попов
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Националният съвет за саморегулация (НСС), който обединява рекламодателите, рекламните агенции и радио и тв операторите в България, излезе с решение, че рекламата "Презерватирай се" от антиспин кампанията на Министерство на здравеопазването не отговаря на етичните правила в бранша. Етичната комисия към сдружението се е сезирала след подадена жалба и препоръчва на Министерството да преработи тв клипа, така че да е съобразен със стандартите за отговорна комуникация.  

Ако това не се случи в рамките на пет работни дни или пък институцията не прекрати излъчването на рекламата, НСС ще се възползва от правомощията си, определени от Закона за радиото и телевизията и ще изиска от тв и радио операторите да спрат разпространението на рекламата. Това обясни председателят на Етичната комисия към НСС Гриша Камбуров.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ariman_info avatar :-?
    Ariman
    • - 21
    • + 19

    Рекламката против ХИВ е хубава, ползва жаргон и уличен език, за да стигне до определена публика, който изобщо не я вълнуват власт и държава, медии и общество, тове е начинът, за да им го обясниш на разбираем език.
    Рекламата на Ментел е закачлива, макар да недолюбвам компанията, рекламата е сладка.

    Нередност?
  • 2
    naturebox avatar :-|
    nature_box
    • - 5
    • + 7

    Според мен ако Мтел бяха резнали рекламата до момента, в който дядо коледа и колежката му играят карти щеше да е много по-добре. Иначе гледаме някъв дърт ухилен, дядка как си сваля тирантите...

    Нередност?
  • 3
    reges avatar :-?
    reges
    • - 4
    • + 7

    а кой е тоз голобрад прасун шеф на поредната комисия за нещо си???

    Нередност?
  • 4
    infantilna avatar :-|
    инфантилна
    • - 3
    • + 8

    И кое е хубавото на рекламата против ХИВ? Става ли ясно колко страшно е това? Защото на мен ми прилича на реклама на препарат за тоалетни от типа "милиони микроби ще умрат".

    Нередност?
  • 5
    unregistered avatar :-|
    unregistered
    • - 4
    • + 7

    До коментар [#4] от "инфантилна":
    ми да ти поясня тогава - през парадния, задния и свирката !!!.
    а Доместос помага само за нужника ;-)

    Нередност?
  • 6
    unregistered avatar :-|
    unregistered
    • - 3
    • + 7

    НСС не се ли занимаваха с реклама, не-лоялност .... ммда имаха си и устав иииии още нещо :-).

    Много любезно някъде из текста се споменава "... , че нарушава добрите нрави и общественото доверие в рекламата." Което провокира цял един съвет воглаве с Гриша Камбуров да предяви иск за спиране на клипа.
    Колко ли вагона книжки са необходими за всеки един от членовете на въросния съвет докато осъзнаят срещу какво се изправят. "ИнтеЛУект" се пееше в една песничка. ХИВ Дами и Господа се предава по кръвен път и половото сношение е най сигурният начин да го пипнеш. За полово сношение се говори по този начин и с тези думички.

    п.п. ХИВ и М-тел в една статия.

    п.п. Искам огнепръскачка

    Нередност?
  • 7
    whyman avatar :-|
    whyman
    • - 3
    • + 3

    относно първата реклама, никакво виждане за креативност и каквото и да било няма в тази реклама, още повече това човече е изкопирано здраво от гадинките на доместос ...
    втората реклама, лично аз възприемам като нестандартен и интересен рекламен подход на оператора, в която няма нищо лошо. Но не мисля, че проблема е в рекламата на мтел, още повече ако се върнем назад, то сме ставали свидетери на къде къде по-дръзки и възмутителни гледища.

    Нередност?
  • 8
    tsanovak avatar :-|
    tsanovak
    • - 1
    • + 2

    ХИВ рекламата - пошлост и простотия, защо ли децата ни говорят на такъв език
    мтел не за първи път и не единствени пускат нечетивни текстове - аман

    Нередност?
  • 9
    unregistered avatar :-|
    unregistered
    • - 1

    До коментар [#3] от "reges":

    е как кой бе!

    това е човека на нашия човек ! - образовано, начетено момче, я какъв е убавец.

    Нередност?
  • 10
    negus avatar :-|
    Sagres
    • + 1

    Хора, това е единствения начин да се достигне до младата аудитория, която е таргета на ХИВ рекламата. Тоя Гриша Камбуров ако излезе да обяснява за ХИВ дали ще го чуе някой? И какъв е тоя съвет за саморегулация, който спира клипове? Живеем в 2010, а не в 1989-та!

    Нередност?
Нов коментар