С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 7 дек 2010, 17:30, 8649 прочитания

Според Националния съвет за саморегулация "Презерватирай се" не отговаря на правилата за етична реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Националният съвет за саморегулация (НСС), който обединява рекламодателите, рекламните агенции и радио и тв операторите в България, излезе с решение, че рекламата "Презерватирай се" от антиспин кампанията на Министерство на здравеопазването не отговаря на етичните правила в бранша. Етичната комисия към сдружението се е сезирала след подадена жалба и препоръчва на Министерството да преработи тв клипа, така че да е съобразен със стандартите за отговорна комуникация.  

Ако това не се случи в рамките на пет работни дни или пък институцията не прекрати излъчването на рекламата, НСС ще се възползва от правомощията си, определени от Закона за радиото и телевизията и ще изиска от тв и радио операторите да спрат разпространението на рекламата. Това обясни председателят на Етичната комисия към НСС Гриша Камбуров.


"За съжаление използването на неподходяща лексика и жаргонен език са недопустими за кампания, чиято тема са животът, смъртта, щастието и  нещастието на много хора. Липсата на каквито и да е информационни, естетически и професионални качества подкопава доверието в добрата кауза и в рекламните агенции", се обяснява в решението на съвета за саморегулация. В мотивите им се посочва, че "Презерватирай се" не е "изготвен с чувство за отговорност към потребителя и обществото", че нарушава добрите нрави и общественото доверие в рекламата.

Председателят на етичната комисия Гриша Камбуров заяви, че все още не са получили становище по казуса от Министерство на здравеопазването. По думите му техни представители са били поканени на заседанието на етичната комисия, но не са се отзовали.

Клипът "Презерватирай се", изработен от "Фен ТВ" с ръководител на творческия екип Камен Воденичаров, като част от антиспин кампанията на Министерство на здравеопазването с цел да промотира отговорно сексуално поведение сред младите хора, беше шумно дискутиран и отречен от различни обществени групи. 





Етичната комисия с решение и за реклама на M-tel 

Междувременно Съветът по саморегулация взе решение и по жалба срещу телевизионна реклама на телеком оператора M-tel. Според жалбоподателя клипът с главни герои Дядо Коледа и Снежанка е неподходящ за деца и злоупотребява с доверието на потребителя. В решението на етичната комисия се казва, че рекламата не е изготвена с чувство на отговорност към обществото и още, че нарушава правилото, когато се предава информация под линия, тя да бъде видима и четлива.

В становището си M-tel казват, че рекламата им е търсела нестандартен и хумористичен творчески подход  и не е целяла да внушава неетични послания. "Единствените цели са да се отличи търговската комуникация на фона на конкурентната в контекста на Коледата", обясняват от дружеството.

Според решението на НСС компанията трябва да преработи клипа си в рамките на пет работни дни или да прекрати излъчването му. Решенията на етичната комисия са задължителни за членовете на НСС, какъвто е и M-tel. 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1312 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1776 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Тази седмица в Туитър: ученическа грамотност, наградите на народа и #hohoho песни

Новини и събития в 140 знака

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма