С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 дек 2010, 8:57, 5371 прочитания

Тази седмица в Туитър: ученическа грамотност, наградите на народа и #hohoho песни

Новини и събития в 140 знака

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво се случва в Туитър тези дни:

#lennon
В Туитър си спомнят за Джон Ленън и отбелязват годишнината от убийството му с линкове към любими песни, фотогалерии, клипове и интервюта. Като последното интервю на Джон в Ролинг Стоун и инициативата на BBC "Къде бяхте когато...". И признанията на феновете: @teedub78: Still bigger than Jesus.


#OECDPISA #literacy
Вчера обявиха резултатите от проучването PISA2009, което се провежда от ОИСР на всеки три години. Новината е, че Финландия отстъпи първото място на Корея и Шанхай в класацията по четивна грамотност сред 15-годишните. С първия хаштаг може да проследите реакциите в част от 65-те изследвани страни - в Турция са разочаровани от 41-вото място (а какво да каже България с 46-то?), американците също не са доволни от 22-рата позиция, финландците търсят виновни за падането от върха, а в Онтарио празнуват, че Канада е в топ 10 с най-грамотни ученци. Тук има видео, в което ОИСР обобщават резултатите. А най-разпространяваният (ретуитван) съвет от днешната пресконференция е: "Карайте децата да четат поне по 30 минути на ден, без значение какво".

#literacy е постоянно използван етикет, с който може да се информирате за разнообразни програми и проекти за ограмотяване на малки и големи във всички части на света. Там са и линковете към статии като тази в блога на Financial Times, която анализира причините за високите резултати на учениците от Китай в PISA2009.

#Assange arrested

Уикилийкс продължава да е в центъра на новините, особено след ареста на основателя му Джулиан Асанж в Лондон. #wikileaks и #cablegate остават най-горещите връзки към темата, независимо дали попадат в трендинг списъка или Туитър ги игнорира. Гардиън пак са тук с непрекъснато обновяван блог, в който отразяват най-новите мнения и интервюта с експерти за обвиненията срещу Асанж и бъдещето на журналистиката.
Иронията: през 2011 САЩ ще бъдат домакин на Световния ден на свободата на пресата, организиран от Юнеско. Вижте закачката на Boing Boing по този повод.

#leweb
2400 души от 60 страни участват в "европейско събитие номер 1 за интернет" Le Web, което се провежда на 8 и 9 декември в Париж. Няма как да не туитват.



#PeoplesChoice
Остават часове до края на гласуването за най-добри актьори, филми и телевизионни предавания в изданието на годишните награди People's Choice Award. От 37 години класацията включва най-харесваните актьори и продукции, избирани само и единствено от публиката. Гласуването е онлайн, а повечето статуси "Току-що гласувах за ..." в Туитър пристигат от сайта на People's Choice, които хитро са обвързали всеки вот с възможност за моментално споделяне с приятели в социалните мрежи.

#gohohoho зън-зън-зън #nohohoho
В българския Туитър не може без спор, затова наред с темата #assange, където не се забелязва  противопоставяне, върви избор за коледни песни - #gohohoho за най-яката коледна песен срещу #nohohoho за това коя песен да изчезне от ефира по празниците. Позитивната кампания е на българския режисьор Андрей Хадживасилев в отговор на сайта на рекламната агенция на годината DDB, на който се гласува за най-досадна коледна песен.

И любимият статус от последните дни: : Аз май ще празнувам нова година в туитър...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 907 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 4862 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
#интернет етикет

Репутацията е още по-крехко понятие онлайн, където всеки е лидер на мнение

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10