Кажи си, ще ти олекне

Рекламодателите изпратиха нота на издателите за одита на тиражите

Голяма част от вестниците в България не обявяват истинските си тиражи
Голяма част от вестниците в България не обявяват истинските си тиражи
Голяма част от вестниците в България не обявяват истинските си тиражи    ©  Красимир Юскеселиев
Голяма част от вестниците в България не обявяват истинските си тиражи    ©  Красимир Юскеселиев
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Една от строго пазените тайни за голяма част от българските вестници е тиражът им. Въпросът какъв е тиражът на вестника ви хвърля в смут повечето от издателите. Следва отговор: "Тиражът е търговска тайна. Подобна информация не даваме." Дори и тези, които казват, никога не оповестяват каква част от отпечатаният тираж реално е продаден. Това не е новина за хората от рекламния и медийния пазар - липсата на прозрачност е и една от основните причини за оттегляне на рекламодатели от печатните медии към телевизиите, където размерът на аудиторията е (макар и пак с известни съмнения) много по-ясен. От тази седмица обаче темата за одитирането на тиража на печатните издания отново е актуална, като парадоксално активната страна този път са рекламодателите. Тяхната асоциация призова публично издателите на вестници за повече яснота по отношения на тиражите.

На добре развитите европейски пазари има Одит бюро по тиражите (ОБТ), което дава надеждна информация за броя отпечатани вестници и списания на всяко издателство. Тази информация е важна и за рекламодателите, които имат право да знаят до колко читатели отиват рекламните им инвестиции и дали те са ефективни. Важна е и за самия сектор, защото така конкуренцията между изданията е честна, а бизнесът с печатни медии прозрачен и светъл.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sssisko1970 avatar :-|
    sssisko1970
    • - 7
    • + 3

    ох,голяма мъка по тези балкани,найстина трябва да си садо за да живееш по тез мрачни места,нищо лично само гледам фактите,петлетата да починат днес,неделя е!

    Нередност?
  • 2
    daniel123 avatar :-|
    daniel123
    • - 2
    • + 6

    Тиражът на ComputerWorld е по-малко от 1000 бр., а IT Forum е направо умиращ вестник. И двете издания крият истинския си тираж, но претендират, че са четени от ИТ мениджърите у нас - пълна глупост.

    Нередност?
  • 3
    1951 avatar :-P
    1951
    • + 12

    :)
    Ако рекламодателите (не рекламните агенции!!!) разберат какви са тиражите на повечето лъскави парцали в които рекламират ще прибелеят, а ако разберат продаваемостта директно очаквам инфаркти и инсулти :)

    Нередност?
  • 4
    momchil avatar :-|
    Момчил
    • - 2
    • + 12

    Когато пускаш реклама в някое издание ти казват някакъв тираж имат, делиш на две, за да знаеш какъв е реалният тираж и още на две, за да разбереш колко се продава.

    Нередност?
  • 5
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • - 1
    • + 9

    а, защо бе, уикенд и шок се продават добре, хич не делиш на две, а даже умножаваш, защото гледам хората си ги разменят.

    Нередност?
  • 6
    milenkata22 avatar :-|
    milenkata22

    До коментар [#1] от "sssisko1970":

    не се пише "найстина", а "наистина"

    Нередност?
Нов коментар