Две в едно, неясно каква комбинация
Как ще се отрази на пазара придобиването на TV Plan от GARB


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Когато стане дума за телевизия и бизнес, ключовият фактор, който ги обединява, е рейтинг. Войната за зрители не се води само между самите телевизии, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции.
Когато компаниите определят кога и как да насочат посланията си към хората, най-важното за тях е да знаят точно колко и какви хора гледат предаванията на различните телевизии. В България до съвсем скоро имаше два основни играча, които предлагаха мониторинг върху гледаемостта на предаванията (т.нар. пийпълметрия) - TNS/TV Plan и GfK Audience Research Bulgaria (GARB). От години това поражда напрежение на пазара. Не само че често се наблюдават сериозни различия в рейтингите, но и двете агенции предлагат две различни системи и методи на работа, което принуждава рекламните агенции да купуват данните и на двете компании, за да са сигурни, че планират правилно бюджетите си. На по-развитите пазари обикновено действа една пийпълметрична агенция, защото на данните се гледа като на валута.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
> Не става категорично ясно дали сделката означава, че GARB просто е купила пазара, който TV Plan имаше, или в сделката влизат устройствата, които мерят зрителския интерес.
E как, нали Кънчо Стойчев го каза? Ще рече човек че тези устройства са едва ли не най-ценното в ТNS :)
Между другото данните от Establishment Survey на TNS TV Plan се различават значително от данните на КРС, ама карай - кой ти гледа подробности
Не устройствата, данните от тях са ценни, защото дават възможност да правиш реален обзор на пазара,
Притрябвали са им на ГАРБ данните от устройствата на ТНС :)))
Нали си имат собствени :)))
Най-ценното в ТНС - пък и не само там - са клиентите, в чиито редици можем да срещнем и най-гледаната (с всичките му условности на това определение) в България телевизия - Ер Малък Ти Ви!
А последното изречение в статията направо ме задави.
Дори само статиите в Капитал да четем, става ясно че ГАРБ използва ноу-хауто на GfK за медийните си проучвания. Няма начин - компания лидер на европейския пазар от години - да е без "необходимото техническо оборудване и методология", ще се радвам да ме опровергаете.
"Не става категорично ясно дали сделката означава, че GARB просто е купила пазара... или в сделката влизат устройствата..."
Неведнъж съм засичал авторката да си противоречи с други свои коментари, но сега виждам, че е способна да опровергава себе си даже в рамките на една статия. :))
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.