Две в едно, неясно каква комбинация

Как ще се отрази на пазара придобиването на TV Plan от GARB

Социологът Кънчо Стойчев, прогнозира, че при една пийпълметрична система, цените за услугата ще се увеличат
Социологът Кънчо Стойчев, прогнозира, че при една пийпълметрична система, цените за услугата ще се увеличат
Социологът Кънчо Стойчев, прогнозира, че при една пийпълметрична система, цените за услугата ще се увеличат    ©  Красимир Юскеселиев
Социологът Кънчо Стойчев, прогнозира, че при една пийпълметрична система, цените за услугата ще се увеличат    ©  Красимир Юскеселиев
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Когато стане дума за телевизия и бизнес, ключовият фактор, който ги обединява, е рейтинг. Войната за зрители не се води само между самите телевизии, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции.

Когато компаниите определят кога и как да насочат посланията си към хората, най-важното за тях е да знаят точно колко и какви хора гледат предаванията на различните телевизии. В България до съвсем скоро имаше два основни играча, които предлагаха мониторинг върху гледаемостта на предаванията (т.нар. пийпълметрия) - TNS/TV Plan и GfK Audience Research Bulgaria (GARB). От години това поражда напрежение на пазара. Не само че често се наблюдават сериозни различия в рейтингите, но и двете агенции предлагат две различни системи и методи на работа, което принуждава рекламните агенции да купуват данните и на двете компании, за да са сигурни, че планират правилно бюджетите си. На по-развитите пазари обикновено действа една пийпълметрична агенция, защото на данните се гледа като на валута.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sparti avatar :-|
    sparti
    • + 1

    > Не става категорично ясно дали сделката означава, че GARB просто е купила пазара, който TV Plan имаше, или в сделката влизат устройствата, които мерят зрителския интерес.

    E как, нали Кънчо Стойчев го каза? Ще рече човек че тези устройства са едва ли не най-ценното в ТNS :)

    Между другото данните от Establishment Survey на TNS TV Plan се различават значително от данните на КРС, ама карай - кой ти гледа подробности

    Нередност?
  • 2
    ariman_info avatar :-|
    Ariman

    Не устройствата, данните от тях са ценни, защото дават възможност да правиш реален обзор на пазара,

    Нередност?
  • 3
    sparti avatar :-|
    sparti

    Притрябвали са им на ГАРБ данните от устройствата на ТНС :)))
    Нали си имат собствени :)))
    Най-ценното в ТНС - пък и не само там - са клиентите, в чиито редици можем да срещнем и най-гледаната (с всичките му условности на това определение) в България телевизия - Ер Малък Ти Ви!

    Нередност?
  • 4
    sparti avatar :-|
    sparti
    • + 1

    А последното изречение в статията направо ме задави.
    Дори само статиите в Капитал да четем, става ясно че ГАРБ използва ноу-хауто на GfK за медийните си проучвания. Няма начин - компания лидер на европейския пазар от години - да е без "необходимото техническо оборудване и методология", ще се радвам да ме опровергаете.

    Нередност?
  • 5
    e_mil avatar :-|
    tamada

    "Не става категорично ясно дали сделката означава, че GARB просто е купила пазара... или в сделката влизат устройствата..."

    Неведнъж съм засичал авторката да си противоречи с други свои коментари, но сега виждам, че е способна да опровергава себе си даже в рамките на една статия. :))

    Нередност?
Нов коментар