Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Откакто започнахме да отброяваме годините с фрази от типа "поредната под знака на кризата и свитото потребление", в рекламния бранш не обичат прогнозите. Правят планове, но с много условности и обикновено в няколко възможни сценария. Режимът на работа в агенциите е "винаги готов". "Оптимизация" е свещена дума, а рецептата за добри взаимоотношения с клиентите се крие в словосъчетанието "повече за по-малко". В този ред отмина и 2010 г.
Попитахме мениджърите на големите рекламни агенции на пазара каква оценка биха й поставили и кои ще са важните събития и процеси на рекламния пазар през новата 2011 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Ясно е, че в "диджитала" има хляб. Само че как да хванеш очичките на публиката?
Котки в буркани, мъртви рибета и падащи гугутки и косове вече е пробвано.
Може бе хвърчащи бебета с перки в дупетата?
"Няма зрелост и натрупване в рекламните агенции, няма и смелост в рекламодателите", посочва причините Николай Неделчев от Publicis MARC Group."
Точно обратното!...
:-)
Има доста мениджъри, които са "узрели" за идеята да рекламират онлайн да оптимизират сайта си и да го промотират чрез други популярни сайтове и портали, чрез гугъл, но е истина, че не знаят как да го направят.
Хората, които могат да го свършат на практика, не обясняват и така се получва един порочен кръг.
Мениджърът казва: "Искам ей такава реклама" и ти сочи гугъл адс, обаче като не знае как да го направи, а и секретарката и тя, няма рекламен отдел или маркетинг мениджър... стига до някоя рекламна агенция, която познава от предишния си опит и се обръща към нея. Обаче предишния опит е най-вече аутдор или вестници, тях всички ги знаят, следователно и агенцията започва да се учи или да търси някой подизпълнител и к'во се получава.... оферта за реклама, за която трябва да платиш 5лв, за нещо което струва 50 стотинки, еми няма как при тази ситуация да се случи интернет бума.
Истината е че малко агенции имат разбиране към "диджитал" нещата. Другата истина е че агенциите или продават телевизия и вестници (медия байинг) или пък са "криейтив агенции" - т.е. почти няма такива, които мислят как клиента да спечили повече, а или мислят как да си продадат предварително купените спотове или как да се изкефят от гениалната си творческа работа.
Аз си мисля че бъдещето принадлежи на агенциите, които могат да заемат по-консултантска позиция и могат да предлагат стратегии.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.