Ефирен оптимизъм

Радиопазарът търси едновременно новата си идентичност в медийния микс и изход от рекламната криза

Радио, вестници и списания бяха медиите, най-силно засегнати от рецесията през 2010 г., и отбелязаха най-сериозен спад в приходите от реклама в сравнение с телевизията и интернет.

Според някои от радиомениджърите рекламните им приходи са спаднали с 20%, но според медия директорите на рекламните агенции и според данните на TNS/TV Plan за десетте радиостанции, на които правят рекламен мониторинг (те са и в топ 10 на най-слушаните), става дума за 40%. "Прогнозните ни резултати за 2010, тъй като годината все още не е приключила, а информация все още се събира и обработва, показва, че годината беше доста трудна от финансова гледна точка. Предварителните ни данни са, че спадът е повече от 20%", коментира пред "Капитал" програмният директор на "Дарик радио" Константин Вълков (виж таблицата). Директорът "Маркетинг и реклама" в БНР Радомира Михова подчерта, както и голяма част от колегите и в другите медии, че "изминалата година бе изключително тежка не само за радиопазара. Проблеми създаде рязкото оттегляне на големите рекламодатели. Настъпиха промени и в структурата на рекламните приходи".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се