Два закона или един

Експерти към Министерският съвет се опитват да формулират новата регулаторна рамка за дейността на електронните медии

Само председателят на СЕМ Георги Лозанов иска да бъде написан един медиен закон
Само председателят на СЕМ Георги Лозанов иска да бъде написан един медиен закон    ©  Надежда Чипева
Само председателят на СЕМ Георги Лозанов иска да бъде написан един медиен закон
Само председателят на СЕМ Георги Лозанов иска да бъде написан един медиен закон    ©  Надежда Чипева

Може би ви е поомръзнало да четете за закон за електронните медии. Е, и ние се поизморихме да пишем, но е важно. Хубавото е, че разговорът за него е някак си по-позитивен, защото става дума не само за проблеми, но и за техните решения. Целият медиен бизнес е притихнал в очакване и да се надява на някаква нормална регулаторна рамка, в която да работи. И особено сега, когато текат най-важните разговори около цифровизацията на телевизионното излъчване. По стечение на обстоятелствата тя бе отложена за 2015 г. Какво се случва със закона и ще има ли най-накрая по-ясни правила, които да подредят пазара?

Най-доброто определение какво "е" и "не е" медийният закон даде председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов. Според него "сега действащият медиен закон е като индианско одеяло. Всички промени и кръпки през годините го лишиха от основна цел". И това е факт: откакто е създаден през 1998 г., законът е променян повече от 25 пъти. През всички тези години на поправки медийният сектор е бил раздиран от противоречия и остри конфликти между различните медийни играчи и политически лобита.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се