Рекламно време с добавена стойност
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламно време с добавена стойност

Рекламно време с добавена стойност

"Нова тв" вече ще продава в пакетите си детския канал Cartoon Network

Весислава Антонова
7172 прочитания

© Цветелина Белутова


Втората частна национална телевизия "Нова тв", сключи партньорски договор с компанията Turner Broadcasting и вече ще продава рекламното време на детския канал Cartoon Network в България, както и на интернет сайта на канала. Тази схема не е нова за българския телевизионен пазар и бе възприета от водещите ефирни телевизии още през миналата година.

До момента "Нова тв" отговаря за продажбите на ефирна реклама и спонсорство по каналите Discovery Channel, Disney Channel, TLC, а сега вече и на Cartoon. Тези чужди програми са от години на местния пазар, като печелиха единствено от продажба на права чрез кабелните оператори. След като започнаха да излъчват предавания на български, те решиха да потърсят приходи и от реклама в страната.

От компанията-собственик на Cartoon Network обясниха решението си да работят с "Нова тв": "Доверихме се на "Нова тв" за рекламата на детския ни канал заради техния доказан опит и познание на българския медиен пазар. Вярваме, че това ново сътрудничество ще бъде  успешно", коментира директор "Продажби на рекламно време" на Turner Broadcasting System Europe за Централна и Източна Европа и страните от Бенелюкс Паромита Дей,

Според директор "Продажби" на "Нова тв" Красимира Василева договорът е "отлична предпоставка да предложим на рекламодателите си най-добрия рекламен пакет. Вярваме, че екипа ни ще допринесе за успешното популяризиране на Cartoon Network", коментира тя.

В България Cartoon Network се разпространява озвучен на български език с 18-часова програма на ден. По него се излъчват едни от най-популярните детски сериали като Бен 10, Бакуган, Чаудър, Флапджак  и Star Wars: Войните на клонираните. Детския канал е дублиран на български език от октомври 2009 г. Cartoon заема четвърто място сред телевизионните канали, гледани от деца на възраст между 4 и 15 години. През 2010 средно на месец 1.4 милиона зрители са гледали Cartoon Network (по данни на TNS TV Plan за домакинства с кабелна и сателитна телевизия). Детската програма се разпространява на 22 езика, покриващи 160 държави и 200 милиона домакинства по целия свят. Каналът е част от Turner Broadcasting Systems, Inc., компания на Time Warner.

"Нова тв" не е единствената компания, която прилага моделът една телевизия да продава реклама на друг канал. Преди по-малко от година националната TV7 сключи двегодишен договор с "Фиеста тв" за ексклузивна продажба на рекламното време на медията. Договорът влезе в сила от 1 март 2010.

Ниша за реклама има, защото по данни на TNS/TV Plan 30 - 35% от аудиторията в прайм тайм (най-гледането тв време от 19 до 22 часа) е разпределена извън основните телевизии - bTV, "Нова тв", БНТ 1 и Pro BG. "Кабелните канали с дял между 1 и 3% имат по-голям шанс да привлекат големи рекламодатели, ако обединяват усилията си", коментираха тогава от TV7 причината да сключат договора.

В края на миналата година TV7 направи нова крачка напред. Регистрира отделно търговската къща "Севън медия сейлс енд консултинг" която да поеме 100% от продажбите на рекламно време на каналите ТВ7, "Супер 7" и "Фиеста тв". Търговската къща е е дружество, което ще развива стратегията за позициониране на трите канала. Новата компанията се представлява от Димитринка Кирова (която до неотдавна беше директор "Маркетинг и реклама" в БНТ) иРалица Маринова..

Миналата година "Нова тв" също заяви намерение да създаде собствена рекламна къща, като се възползва от промените в медийния закон, който не ограничава собствениците на медии да имат собственост в компании, развиващи рекламна дейност. С днешна дата тази идея на "Нова" няма развитие.

При налагащата се нова схема на работа, при която тв компаниите в България ще се опитват да регистрират рекламни къщи за продажба на рекламно време, очевидно водещ ще е принципът на договаряне с нишови канали за откупуване на рекламното им време срещу определена сума, като им гарантира процент от приходите от продадената реклама. Телевизията купува времето на нишовия канал на определена цена и ако успее да го продаде на по-висока, съответно печели повече.

Според медиа директорите в рекламните агенции пък, това е хубав модел на работа за нишовите канали, които нямат ресурса да развиват свой отдел "Продажби" и предоставят правото за продажба на рекламното си време на големи тв компании. От търговска гледна точка това ще създаде удобства на рекламодателите, защото ще могат да купуват аудиториите, до които искат да стигнат от едно място. Като всеки млад сектор все още компаниите, които първи опитаха да продават чуждо рекламно време, засега не могат да се похвалят с висок интерес към продукта. Но логиката е, че щом работи по света, вероятно си струва да се опита и в България.

Втората частна национална телевизия "Нова тв", сключи партньорски договор с компанията Turner Broadcasting и вече ще продава рекламното време на детския канал Cartoon Network в България, както и на интернет сайта на канала. Тази схема не е нова за българския телевизионен пазар и бе възприета от водещите ефирни телевизии още през миналата година.

До момента "Нова тв" отговаря за продажбите на ефирна реклама и спонсорство по каналите Discovery Channel, Disney Channel, TLC, а сега вече и на Cartoon. Тези чужди програми са от години на местния пазар, като печелиха единствено от продажба на права чрез кабелните оператори. След като започнаха да излъчват предавания на български, те решиха да потърсят приходи и от реклама в страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    debonair avatar :-|
    Joro69

    Дано Светла Василева я стегне тази Нова телевизия. Тъжно е БТВ до такава степен да е без конкуренция.

  • 2
    mto avatar :-P
    mto

    Е, Нова мисля, че печелят вече с липсата на турски сериали в праймтайма... докато БТВ продължават с тази бълвоч.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.