Нулева година

Инвеститорите в тв реклама запазват вложенията и позициите си почти непроменени през 2010г.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Оп-ти-ми-за-ция. Това е думата, която определяше най-точно поведението на компаниите през 2010 г. и която обяснява най-добре данните на агенция TNS/TV Plan за най-големите рекламодатели в телевизиите за изминалата година. Стремежът на маркетинг мениджърите да осигурят повече медийно присъствие за марките си срещу по-малко или същите инвестиции в реклама е причината както за стабилните позиции на тв рекламата (като най-евтин канал за достигане до най-голяма и масова аудитория) в медийните миксове на рекламодателите, така и за запазването на позициите и вложенията на основните играчи непроменени.

Според TNS/TV Plan брутните инвестиции в тв реклама през 2010 г. са се увеличили с около 1% и възлизат на 621.451 млн. лева срещу  613.676 млн. лева през 2009 г. Хранителният гигант Nestle запазва лидерството си като най-голям инвеститор в телевизия с лек спад в бюджета от 1%, следван от глобалните конкуренти Procter&Gamble и Henkel. Телекомуникациите пък остават най-рекламираната продуктова група в телевизия и през 2010 г., но ако през 2009 г. в реклама на този тип продукти и услуги са били инвестирани 51.883 млн. лева, то през миналата година сумата намалява до 47.671 млн. лева. Лекарствените средства, веригите магазини, шампоаните и балсамите и перилните препарати са другите най-често присъстващи продуктови групи в рекламните клипове по телевизията и тези, които генерират най-големи приходи за тв каналите. Важно е да се отбележи, че данните на TNS/TV Plan са изчислени на базата на брутни обеми и не отчитат отстъпките, които компаниите успяват да договорят с телевизиите (нито пък комисионите на рекламните агенции) и които правят тв рекламата толкова атрактивна. В сумите не са включени и рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, вестници, списания, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    arwen avatar :-|
    arwen
    • - 1
    • + 2

    От 2 години МКБ Юнионбанк не работят със ЗАК за телевизия.

    Нередност?
  • 2
    sparti avatar :-|
    sparti
    • - 1
    • + 8

    Нулева година, ама под повърхността има големи бълбукания. Лично на мен ми се щеше да прочета малко по-задълбочен анализ за сериозните размествания в челото. Например как затягането на митническия контрол върху производството на ракии неочаквано повлия на рекламния бизнес. Винпром Пещера е с 62% спад, а SiS Industries е изпаднал от класацията - може ли да очакваме възстановяване на позициите им тази година? Какво доведе до трайно изпадане от класацията и на автомобилните вносители?
    Между другото, при рекламодателите ще е по правилно да пишете Космо България Мобайл вместо Globul и "К и К Електроникс" вместо Техномаркет Европа. При марките пък също сте се объркали - що е то "Germanos, промо" - може би някоя нова продуктова категория. Млечния десерт на Данон не е Данон, а Данонино. Зърнените закуски на Нестле също имат отделна марка, а не името на компанията-производител.

    Нередност?
Нов коментар