Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Ново 20

Печатните медии свиха приходите, но спечелиха нови рекламодатели през 2010 г.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Вместо скъпи автомобили и ексцентрични кредитни услуги - банани за 69 стотинки и сезонни намаления в мола. Рецесията съвсем разбърка картината на пазара на печатна реклама. Ако в годините на бурен икономически ръст в класацията на най-големите рекламодатели в преса се редуваха предимно автомобилни вносители, финансови институции и мобилни оператори, то според данните на маркетинговата агенция TNS/TV Plan за 2010 г. общият фон е далеч по-цветен.

Заради рязкото свиване на рекламните бюджети на традиционните инвеститори в печатни медии в топ 50 на най-големите рекламодатели в преса се появяват общо 20 нови компании. Разнообразието обаче не е спасило пазара от спад във вложенията. Мониторингът на TNS/TV Plan отчита 11% намаление на инвестираните в пресреклама средства през 2010 г. на 132.206 млн. лева срещу 148.434 млн. лева през 2009 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    arwen avatar :-|
    arwen
    • - 1
    • + 1

    Често пъти оставам изумена от плоските размисли на екипа, които се чувства врял и кипял в рекламния бранш, а като че ли понякога нве му се занимава да рови повечко в материала по темата...Бомбастичните данни за Екофарм трябваше да последват тези за Корпоративна - Екофарм притежават няколко издания, сред които е в. Живот и здраве. Така от 389 000 лв. само 21858 лв. са вложени в "Капитал" и "Трета възраст" (0,06%) от общата сума, а всичко друго е в собствения им вестник "Живот и здраве" :) Освен това, имам и съмнение за инвестициите в "Капитал", тъй като по едно време именно Икономедия продаваше рекламата на това издание и може да е част от това им партньорство :) И така, тези 8000 и кусур % ръст не знам защо ни ги пробутвате като информация!

    Нередност?
Нов коментар