Ще танцуваме ли?

Агенциите на пазара отново са в динамиката на рекламните конкурси

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Вече трета година откакто кризата нанесе своите поражения върху рекламния пазар, компаниите и рекламните агенции са вкопчени в сложен танц - в търсене на оптимална ефективност срещу инвестициите си първите постоянно обявяват конкурси за нови рекламни партньори, а вторите с неохота подскачат в ритмична стъпка, притиснати от намаляващите си приходи.

През 2011 г. надиграването продължава. В момента на пазара текат поредица рекламни пичове (конкурси на рекламен език - бел. ред.), и то в целия спектър - от финансовия бранш, през фармацевтичната индустрия до бързооборотния сектор. Рекламните агенции виждат в конкурсите инструмент за намаляване на цените им, но от друга страна, трудно могат да си позволят да не участват, тъй като търсенето на нов бизнес е начин да компенсират свиването на бюджетите или липсата на маркетингова активност на настоящите им клиенти. За компаниите пък е важно да си сверят часовниците, убеждавайки се, че получават най-добрата услуга и най-ефективните идеи срещу вложенията си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jj avatar :-|
    J.J.
    • + 7

    Като става дума за реклами, пак оффтопик: моля кажете на вашия маркетингов отдел, че рекламите тип тази на Тошиба, която в момента присъства на вашия сайт, много, ама много дразнят и по-скоро карат потребителя да си създаде негативно мнение за продукта, още преди да го е видял.

    Нередност?
  • 2
    justinetoms avatar :-|
    Жюстин Томс
    • - 2
    • + 2

    браво пак за Инна Павлова

    Нередност?
  • 4
    vdineff avatar :-|
    Vik Dineff
    • - 1
    • + 1

    Това е правилният подход! Агенциите трябва да продължават да доказват себе си, а не да почиват на стари лаври или международната си марка. Друг е въпросът кой плаща за енергията и ресурса за участието в конкурса...

    Нередност?
  • 5
    motochristo avatar :-|
    motochristo
    • + 3

    Собственикът на бела стреля по мечки, затова не купувам продуктите им. И да се насе..ат от реклама и пиар, пак няма да ги купувам.

    Го-тце стреля по много и разни животни, и затова не гласувам за него. Няма и да гласувам, ако ще да осинови децата на всички отстреляни от него добичета.

    Говедото си остава говедо за цял живот.

    Нередност?
  • 6
    motochristo avatar :-|
    motochristo
    • + 2

    До коментар [#4] от "Vik Dineff":

    Съгласен съм на 100%, но това, уви, няма да стане.
    Същите тези агенции нямат никаква дългосрочна политика за развитие на персонала, почти никакви стандарти на работа, етични норми и пр. Освен това относително малък кръг хора се върти помежду им като служители, което допълнително размива нещата.
    От друга страна мениджмънтът на клиентите им е толкова консервативен, че почти никога не избира истински добрите им идеи.
    Положението е в нюанси на тъмно сивото...

    Нередност?
  • 7
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa
    • + 1

    Бизнеса е пълен с курви - винаги ще се намери някоя да врътне една свирка за без пари! ;)

    За съжаление са рядкост наистина добрите попадения създадени от български и международни рекламни агенции за клиенти в България!

    Нередност?
Нов коментар