Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Вече трета година откакто кризата нанесе своите поражения върху рекламния пазар, компаниите и рекламните агенции са вкопчени в сложен танц - в търсене на оптимална ефективност срещу инвестициите си първите постоянно обявяват конкурси за нови рекламни партньори, а вторите с неохота подскачат в ритмична стъпка, притиснати от намаляващите си приходи.
През 2011 г. надиграването продължава. В момента на пазара текат поредица рекламни пичове (конкурси на рекламен език - бел. ред.), и то в целия спектър - от финансовия бранш, през фармацевтичната индустрия до бързооборотния сектор. Рекламните агенции виждат в конкурсите инструмент за намаляване на цените им, но от друга страна, трудно могат да си позволят да не участват, тъй като търсенето на нов бизнес е начин да компенсират свиването на бюджетите или липсата на маркетингова активност на настоящите им клиенти. За компаниите пък е важно да си сверят часовниците, убеждавайки се, че получават най-добрата услуга и най-ефективните идеи срещу вложенията си.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Като става дума за реклами, пак оффтопик: моля кажете на вашия маркетингов отдел, че рекламите тип тази на Тошиба, която в момента присъства на вашия сайт, много, ама много дразнят и по-скоро карат потребителя да си създаде негативно мнение за продукта, още преди да го е видял.
браво пак за Инна Павлова
Това е правилният подход! Агенциите трябва да продължават да доказват себе си, а не да почиват на стари лаври или международната си марка. Друг е въпросът кой плаща за енергията и ресурса за участието в конкурса...
Собственикът на бела стреля по мечки, затова не купувам продуктите им. И да се насе..ат от реклама и пиар, пак няма да ги купувам.
Го-тце стреля по много и разни животни, и затова не гласувам за него. Няма и да гласувам, ако ще да осинови децата на всички отстреляни от него добичета.
Говедото си остава говедо за цял живот.
До коментар [#4] от "Vik Dineff":
Съгласен съм на 100%, но това, уви, няма да стане.
Същите тези агенции нямат никаква дългосрочна политика за развитие на персонала, почти никакви стандарти на работа, етични норми и пр. Освен това относително малък кръг хора се върти помежду им като служители, което допълнително размива нещата.
От друга страна мениджмънтът на клиентите им е толкова консервативен, че почти никога не избира истински добрите им идеи.
Положението е в нюанси на тъмно сивото...
Бизнеса е пълен с курви - винаги ще се намери някоя да врътне една свирка за без пари! ;)
За съжаление са рядкост наистина добрите попадения създадени от български и международни рекламни агенции за клиенти в България!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.