Рекламен джакпот
Фирма без дейност получи рекорден бюджет за PR обслужване на спортния тотализатор


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
В Българският спортен тотализатор (БСТ) може още да пренасят фишовете в чували и да използват архаични системи за обработка на залозите, но пък си подсигуриха "Пълно рекламно обслужване" за близо 6 млн. лв. за срок от две години. Сумата е съпоставима с рекламния бюджет на водеща банка за същия период и е с 30% по висока от това, което е изразходвано досега. Проверка на "Капитал" показа, че една от фирмите, на която е поверен РR-ът, е уцелила джакпота.
Кой, кой е
Петте компании участвали в конкурса на БСТ за "Пълно рекламно обслужване":1. Гражданско сдружение "Ви ПИ" - съдружници в него са PR - агенция "Пинк къмюникейшън" собственост на Петя Ненчева (дружеството е създадено преди малко повече от година) и рекламна агенция "Вирус креатив студио" собственост на Ангел Петров (67%) и Владимир Владков (33%)
2. Консорциум "За комуникационно обслужване на БСТ" представляван от Томислав Цолов, един от съсобствениците в PR агенция APRA. В обединението влизат следните компании:
PR агенция APRA Porter Novelli в която съсобственици са Любомир Аламанов и Томислав Цолов, "Актив груп" на Моника Йосифова, "Пиеро 97", където акционер е консултантът на СМЕ (комапнията собственик на bTV) Красимир Гергов, спортният сайт "Спортал.БГ" и бившият журналист от БНТ Константин Каменаров
3. "РА Крес - Янев и Янев" - консорциумът е съставен от рекламната агенция на Красимир Гергов "Крес" и управляваната от Елена Вълчева PR агенция "Янев и Янев"
4. "Опус адвъртайзинг" - медийната агенция е собственост на Александър Георгиев. Клиенти на компанията са "Еврофутбол", "Еврошанс", Сибанк и др. На пазара е повече от девет години
5. "Адвъртайзинг партнерс" - в дружеството с равни дялове от по 25% участват PR агенция "ОМ София", в която един от съсобствениците е управителката на рекламна агенция Ogilvy Екатерина Попова-Тупарева, компанията за външна реклама "Метрополис груп", FX Camera, собственост на продуцента Нико Тупарев, и останалите 25% са в група нефизически лица според юридическия справочник Daxy.bg
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
8 коментара
От един много стар виц:
" Тангър-лангър — На!
Тангър-лангър — На!
Ха познай какво е това!"
Статията е меко казано, двусмислена!
Големия проблем е дали БСТ се нуждае от толкова голям рекламен бюджет. На пръв поглед - не, но според мен е зъдължително да се спомене, че тотото не харчи пари от нашите данъци. Харчи пари от реална икономическа дейност. След като имат повишени приходи, логично е да имат и по-високи рекламни бюджети.
Преглеждайки внимателно информацията за другите участници се откриват дота повече поводи за такава статия:
1. Красимир Гергов участва с две оферти /2 и 3 в списъка/. Като собсвеник и консултант на толкова много преплетени медии, съмнително е че ще разпределя бюджета оптмално.
2. "Опус адвъртайзинг" /4 в списъка/, обслужва основния конкурет - според мен не е трябвало изобщо да бъдат допускани.
3. И накрая - управителка на рекламна агенция, съсобственичка на PR агенция. Калсика!
Красимир Гергов хипотетично може да участва и в 5 от подадените 5 оферти, но за това няма формални пречки, защото официално е собственик само на Крес.
Така или иначе съставът на консорциум 2 и особено 3 е много по-стряскащ и притеснителен от това, че конкурсът е спечелен от никому неизвестни и без опит агенции. Последното не е изненада за обществените поръчки, възлагани от българската администрация. Всъщност не е изненада и обединяването на агенции, "доказали" се на пазара с политически протекции.
Сори за коментара, но като казваме А, нека поне се опитаме да стигнем до Я. Защото при цялото ми уважение към авторите на текста, са си поели въздух за Б и са се отказали. А темата е голяма, чак край няма...
Значи какво разбрах аз от статията:
Имало една лапачка и една фирма лапала.
Изтекъл договора и обявили конкурс кой да почне лапа.
Появили се петима лапачи с опит и поискали да лапат.
Неочаквано спечилил лапачът с най-малко опит в ПР.
Другите лапачи се разтроили що така.
Свързали с един вестник, който беше институция едно време,
и му казали да напише една въпросителна статия:
"Що едни ще го лапат, а другите не".
едн ъф стори
До коментар [#2] от "k":3.
" И накрая - управителка на рекламна агенция, съсобственичка на PR агенция. Калсика! "
Естетвено , класика в жанра :)
Честито на Краситу! :) "Вирус" чий е? На Спиро и компания. А кой е Спиро? Чия рода е? :):):) Статията не отговаря на тези въпроси. Изобщо... този конкурс как така е останал в сянка? Кога е бил обявен, как е бил популяризиран, кога се е провел...? Докога с тази практика разни лелинчовци и очинайки да се обаждат на племенниците си и да им шепнат на ушенце "къде е далаверката"?! При толкова зададени в статията въпроси май ще е добре конкурса да бъде обявен за недействителен. Което пък не отменя честитката към Краситу - така или иначе негова фирма накрая ще лапа. Винаги съм се чудил - при отявления факт, че всеки човек си има САМО едно дупе, що му трябва да иска да глътне блага, достатъчни за хиляди такива?
Мързи ме да се разровя в архива отпреди 8-9 години, когато "Капитал" публикуваше почти същите по внушение статии за поръчките, "спечелени" от "Крес" и "Пиеро 97". Но сега те вече са "утвърдени" агенции с "дейност" - която, разбира се, е навъртяна точно по начина, изобличаван в настоящия материал. И сега какво - крадецът вика: "Дръжте крадецаааа". И една медиа, която някога беше уважавана, му дава трибуна. Много жалко.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.