АРА: С 14% са спаднали инвестициите в реклама през 2010
Единственият сектор, в който има ръст на инвестициите, е интернет


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Всяка година през март председателят на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) Красимир Гергов си запазва привилегията лично да съобщи най-чаканите цифри от индустрията на годишния рекламен форум на сдружението. Тогава се прави и отчета на АРА, който оценява рекламния пазар и направените инвестиции по медии. Прави се прогноза и за настоящата година.
Според отчета на асоциацията, приходите от реклама през 2010 г. са спаднали с 14% г в сравнение предишната година. "През 2009 година нетните рекламни приходи са били 382 млн. лв., през 2010г. те са 329 млн. лв. Прогнозните резултати за 2010 г. показват двойно по-голям спад от очаквания", каза Гергов. Преди година АРА очакваше намалението да е с около 7-10%, но реално то е 13.9%. Тенденцията се проявява за втора година поред след над 27% спад през 2009 г. Въпреки негативните резултати, прогнозите на асоциацията за тази година са за ръст в продажбите на реклама между 7 и 10%. "Тази година са изборите и това ще окаже влияние върху рекламния пазар", обясни Красимир Гергов.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Верно ли? Стига, бе!! Ни мож' да бъди!!! Ама не е логично в условия на криза рекламния бизнес да е на загуба. Напротив. Трябва, за разлика от фалиращите си клиенти, да процъфтява и печалбите от реклама да растат в пъти. Молим ви, другари!
Тази мазничка физиономийка винаги успява да ми докара прилив на мизантропия за месец напред. Защо ли обича да го снимат? Да не би да се е кандидатирал за главната роля във филма "Стариот Георге Димитров и брилянтинот, марка "Мазни власи".
Изглежда фирмите са осъзнали, че е излишно да пълнят гушката на рекламните Арлекини, Буратини, Пиеровци и Пиерети....
В Интернет - точна и евтина информация кой кой е и какво предлага.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.