Нима има надежда?

Годишният доклад на АРА залага ръст на инвестициите през 2011 г.

Председателят на АРА Красимир Гергов
Председателят на АРА Красимир Гергов
Председателят на АРА Красимир Гергов    ©  Красимир Юскеселиев
Председателят на АРА Красимир Гергов    ©  Красимир Юскеселиев
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Цената на компромиса. С такъв етикет рекламният бизнес изпрати 2010 г. според годишния доклад на "Пиеро 97", представен на форума на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) тази седмица. Той обобщава ситуацията, при която, притиснати от намаляващите рекламни инвестиции и конкуренцията на пазара, медиите се борят за запазване на позициите си, а рекламните агенции - за доказване на ефективността от рекламата, като в същото време за това им се заплаща значително по-малко.

Нетният рекламен пазар (тоест реалните вложения в медиите след приспадане на отстъпки, бонуси, комисиони на агенции и т.н.) през 2010 г. възлиза на 329 млн. лева, което е с 14 % по-малко от сумата, инвестирана в реклама през 2009 г. (382 млн. лева). За сравнение през 2009 г. нетният спад спрямо предишната година беше 27%. "Прогнозните резултати за 2010 г. показват двойно по-голям спад от очаквания", обяви Красимир Гергов, председател на АРА, който по традиция обобщава резултатите на рекламния форум.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 1

    Сега като гледам, основно залагат на точенето на еврофондовете. Всяка неправителствена организация, получател на еврофондове, има перо "реклама" в бюджета, сериозен дял от който се връща под масата в джоба на рекламните къщи.

    Нередност?
  • 2
    kalibbg avatar :-P
    kalibbg
    • - 1
    • + 2

    Рекламният пазар ще се изправи, ако бъде поставен в реални пазарни условия. Сега имаме монопол на лицето Красимир Гергов. То държи 30 от 38 рекламни агенции, както и около 30 ТВ канала... За какъв пазар говорим????

    Нередност?
Нов коментар