С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
63 1 апр 2011, 14:19, 21943 прочитания

"Труд"-ни "168 часа"

От войната в най-голямата вестникарска група губи целият печатен пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Макар че е рано да се каже кой ще бъде категоричен победител в избухналата война между акционерите на вестниците "Труд" и "24 часа", ясно е кой ще бъде големият губещ - българската журналистика.

В края на миналата година решението на германската група ВАЦ да продаде някогашните най-тиражни и влиятелни всекидневници постави местната медийна среда пред огромен риск. Пресгрупата можеше да попадне в ръцете на издатели, които са готови да подкрепят професионалната журналистика, и така да се ограничи пълзящото монополизиране на вестникарския пазар от политиците, политически зависими групи или пък да стане жертва на поредните "инвеститори" с нечисто финансиране, които търсят начини да се откупуват пред властта и закона.


Когато изборът падна на консорциума между българските бизнесмени Огнян Донев и Любомир Павлов, от една страна, и техните австрийски партньори, с медиен и финансов опит, от друга, това изглеждаше като най-доброто възможно решение. За жалост само три месеца по-късно новите акционери стигнаха до открит конфликт, изходът от който може да доведе нечисти интереси да придобият контрол върху още една важна част от българските медии.

Австрийските инвеститори, представлявани от Христо Грозев, обвиниха Донев и Павлов, че опитват да им откраднат контрола върху пресгрупата ("Медийна група България холдинг"), след като в неделя без тяхно знание са сменили собствеността върху мажоритарния дял във фирмата.

Донев и Павлов от своя страна обясниха действията си, че партньорите им не са си внесли дължимите вноски в капитала в срок и са се опитали да компенсират липсата на финансиране, като прехвърлят акциите си на бизнесмени със спорна репутация и политически зависимости, от което опитват да защитят вестниците.  



Разкритието отприщи порой от обвинения между доскорошните партньори и взаимни заплахи със съд и прокуратура. От цялото говорене по скандала изплуваха тайни договорки между бизнесмени, политици и конкуриращи се помежду си издателски групи. Освен участниците в спора за собствеността на пресгрупата бяха намесени имената и на най-големия алкохолен производител "Винпром Пещера", депутата Делян Пеевски и банкера Цветан Василев, които стоят зад друга голяма издателска група на пазара, включваща вестниците "Монитор" и "Телеграф".

Кулминацията беше размяната на обвинения и обиди на живо в ефира между двамата доскорошни партньори Любомир Павлов и Христо Грозев. Арена на сблъсъка помежду им стана ТВ7 - телевизията, която навремето Любомир Павлов продаде на Делян Пеевски, след като почти се беше договорил за сделка с Христо Грозев. Иронията е, че сега Любомир Павлов обясни публичния си разрив с Грозев с това, че е искал да вкара като съдружник в пресгрупата им точно скандалния депутат от ДПС Делян Пеевски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1035 прочитания

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 3077 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кучето, което не хапе

Европейски граждански организации излизат с обща инициатива срещу медийната концентрация в ЕС

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10