С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
63 1 апр 2011, 14:19, 21679 прочитания

"Труд"-ни "168 часа"

От войната в най-голямата вестникарска група губи целият печатен пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Макар че е рано да се каже кой ще бъде категоричен победител в избухналата война между акционерите на вестниците "Труд" и "24 часа", ясно е кой ще бъде големият губещ - българската журналистика.

В края на миналата година решението на германската група ВАЦ да продаде някогашните най-тиражни и влиятелни всекидневници постави местната медийна среда пред огромен риск. Пресгрупата можеше да попадне в ръцете на издатели, които са готови да подкрепят професионалната журналистика, и така да се ограничи пълзящото монополизиране на вестникарския пазар от политиците, политически зависими групи или пък да стане жертва на поредните "инвеститори" с нечисто финансиране, които търсят начини да се откупуват пред властта и закона.


Когато изборът падна на консорциума между българските бизнесмени Огнян Донев и Любомир Павлов, от една страна, и техните австрийски партньори, с медиен и финансов опит, от друга, това изглеждаше като най-доброто възможно решение. За жалост само три месеца по-късно новите акционери стигнаха до открит конфликт, изходът от който може да доведе нечисти интереси да придобият контрол върху още една важна част от българските медии.

Австрийските инвеститори, представлявани от Христо Грозев, обвиниха Донев и Павлов, че опитват да им откраднат контрола върху пресгрупата ("Медийна група България холдинг"), след като в неделя без тяхно знание са сменили собствеността върху мажоритарния дял във фирмата.

Донев и Павлов от своя страна обясниха действията си, че партньорите им не са си внесли дължимите вноски в капитала в срок и са се опитали да компенсират липсата на финансиране, като прехвърлят акциите си на бизнесмени със спорна репутация и политически зависимости, от което опитват да защитят вестниците.  



Разкритието отприщи порой от обвинения между доскорошните партньори и взаимни заплахи със съд и прокуратура. От цялото говорене по скандала изплуваха тайни договорки между бизнесмени, политици и конкуриращи се помежду си издателски групи. Освен участниците в спора за собствеността на пресгрупата бяха намесени имената и на най-големия алкохолен производител "Винпром Пещера", депутата Делян Пеевски и банкера Цветан Василев, които стоят зад друга голяма издателска група на пазара, включваща вестниците "Монитор" и "Телеграф".

Кулминацията беше размяната на обвинения и обиди на живо в ефира между двамата доскорошни партньори Любомир Павлов и Христо Грозев. Арена на сблъсъка помежду им стана ТВ7 - телевизията, която навремето Любомир Павлов продаде на Делян Пеевски, след като почти се беше договорил за сделка с Христо Грозев. Иронията е, че сега Любомир Павлов обясни публичния си разрив с Грозев с това, че е искал да вкара като съдружник в пресгрупата им точно скандалния депутат от ДПС Делян Пеевски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1885 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4804 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кучето, което не хапе

Европейски граждански организации излизат с обща инициатива срещу медийната концентрация в ЕС

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев