Вашият клиент е тук

Българските рекламодатели все още са плахи по отношение на услугите, базирани на местоположение

Към момента Facebook Places са привлекли над 30 млн. от всички потребители на социалната мрежа, които са над 150 млн.

Според сайта на Foursquare, хората използващи платформата са над 8 млн.

Напоследък все повече хора държат да кажат на света къде точно се намират. В заведение, в магазина или в банката, те изваждат своите телефони и известяват своите "приятели" за местонахождението си. За рекламодателите това означава нова възможност да превърнат аудиторията на т.нар. услуги, базирани на геолокацията, в целева група, на която да предложат своите продукти или услуги. Въпреки обещанията за светло бъдеще до момента геолокационните услуги не са особено успешни сред българските рекламодатели. Една от причините е, че мобилните оператори не дават информация за броя на продадените "умни" телефони.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


16 коментара
  • 1
    mcphisto38 avatar :-|
    Димитър Димитров

    "Ако търсите семейни хора над 35 години, Foursquare не е приложим за вас", съветва Мария Тодорова от Next-DC. - Г-жа Тодорова - изобщо не познава демографията на 4sq потребителите.

  • 2
    bonzoo avatar :-|
    Vladimir Todorakov

    В България процентът на ползване на мобилен интернет е все още твърде малък. Но геолокационните услуги не са задължително приложения за смартфони. Примери:
    www.bgmaps.com
    www.location.bg
    www.getlokal.com

  • 3
    savov_d.a. avatar :-|
    savov_d.a.

    Информация за размисъл:
    iPhone и iPad с модули 3G постоянно фиксират времето и местоположението си във файл consolidated.db. По материали на Pete Warden и Alasdair Allan в блога на O'Reilly Radar . При синхронизация файла се копира на твърдия диск и не е криптиран. Коментари от Apple няма.
    Може би, скоро няма да има нужда да се отбелязва лично присъствието ни в определен търговски обект.

  • Петър Славов

    Ако г-н Георги Михов от Bravo Pizza си беше направил труда да обясни на персонала си що е то foursquare и че може да дойдат хора, които си искат обещаните оферти, можеше да има и по-голям успех.

  • 5
    bravopizza avatar :-?
    Георги Михов

    До коментар [#4] от "Петър Славов":

    Явно гневният г-н Петър Славов все още не е разбрал, че и за мен е проблем това, че персонала няма ясновидски способности :).За да получиш нещо, първо трябва да си го поискаш, а в случая и да си покажеш телефона на който се вижда, че си отключил даден бонус.Благодаря на гневния, че този път не използва думи като "измамници","мошеннци","лъжци" :), но явно проблема му в комуникацията НА ЖИВО, все още оказва влияние върху емоционалния заряд на постовете му. PEACE

  • 6
    peter_sl avatar :-|
    Петър Славов

    До коментар [#5] от "Георги Михов":
    Г-н Михов, никога не съм използвал такива думи, бъркате ме с друг ваш недоволен клиент. Получих си обещания подарък, което обаче не променя факта, че момчето на касата не разбра защо трябваше ми го даде. Надявам се бъдещите ви клиенти вече да не срещат подобни проблеми и ви желая успех.

  • 7
    bravopizza avatar :-|
    Георги Михов

    До коментар [#6] от "Петър Славов":

    Извинявам се на всички, които стават свидетели на махленския ни спор, знам че не е тук мястото за воденето му, но съм длъжен да отговоря.

    Обърках ви не с друг, а с ДРУГИЯТ недоволен клиент, с който бяхте заедно в ситуацията, която породи негативното отношение към нас.Това, че се правите на "ни лук ял, ни лук мирисал" е недомислен опит да излезете от ситуацията.Излиза, че се опитвате да подцените мен и аудиторията, карайки ни да мислим, че сте гневен и недоволен клиент единствено поради причината, че момчето на касата ви е гледало неразбиращо, което е само ваша интерпретация.Приемам че след като сменихте настроението в статуса си(от гневен в неутрален), първия ви пост не е бил плод на умишлена злонамереност, а на моментен гняв.Подобен род проблеми се решават на място, където има книга за мнения.Знаете къде да ни намерите, надявам се отново да бъдете наш клиент.

    Извън темата със съжаление констатирам, че в България все още ни е трудно да излезем от злободневието и битовизма, което ни пречи да оценим положителните неща и само негативните емоции ни карат да бъдем активни.В случая съдя по това, че сте регистриран тук от 2009 и това е първия ви коментар,въпреки многото положителни неща, за които е писано.

  • 8
    peter_sl avatar :-|
    Петър Славов

    До коментар [#7] от "Георги Михов":

    Г-н Михов,
    1) Харесва ми храната във вашето заведение и нямам причина нарочно да пиша негативни коментари. Когато за първи път видях, че сте пуснали оферта във 4sq, специално ви споменах в Twitter (http://twitter.com/#!/peter_sl/statuses/27909143840).
    2) Не спорете с клиентите си. Не отправяйте лични нападки. Особено при положение, че се мъча да спазвам добър тон. КЛИЕНТЪТ ВИНАГИ Е ПРАВ. Вместо да твърдите, че аз не съм разбрал какво се е случило, можете просто да се извините, че като първи в България с подобна оферта, не всичко е било изгладено в началото и да уверите, че вече няма да има недоразумения. И аз, и хората ще Ви повярваме. От друга страна, ако продължавате да твърдите, че проблемът е бил в мен, значи нищо не се е променило оттогава и ще продължавам с негативните коментари.
    3) Това, че с колега сме идвали заедно в заведението, не значи, че сме на едно мнение с него.
    4) Писах коментар към статията, защото имам да споделя собствен опит по темата. "Гневно", естествено, е силна дума (за момента!), но нямах голям избор от настроения.

  • 9
    bravopizza avatar :-P
    Георги Михов

    г-н Савов,
    Радвам се, че харесвате храната, която предлагаме.И аз недоумявах причината за вашия гняв.След пъвия път, когато ни отбелязахте в twitter бях наистина доволен, но след този пост https://picasaweb.google.com/bravopizza.bg/Nedovolen?authkey=Gv1sRgCKOc9uP-kLK_aw#5599756121559066914 и бруталните изказвания на вашия колега(с когото се надявам наистина да не сте на едно мнение),нямах избор дали да защитя или не доброто име на фирмата.Не смятам, че когато ти ударят шамар трябва да си обърнеш и другата буза.Още тогава въпреки тона се извинявах в дълги постове, обяснявах ситуацията и проблемите, дори ви предложих специални бонуси.След първия Ви коментар тук, вече не спорех с Вас като с КЛИЕНТ, а като с човек продължаващ умишлено и публично да оронва доброто име на заведението и усилията за популяризирането му, за какъвто Ви смятах.В спора позоциите ни се доближиха, и с радост установявам, че стана възможно протичането на диалог, който не нарушава добрия тон(не е важно какво казваш,а как го казваш).Не смятам,че проблема е лично във Вас, а в стила, с който започнахте.За себе си съм разбрал,че в спора се ражда истината, изглаждат недоразумения и се доближават позиции.Предлагам да спрем до тук, ясно е, че преекспонирахме ендо малко недоразумение в конфликт, надявам се разбирате и моята позиция.Добре дошъл сте отново като наш клиент, може да се възползвате от новия ни FRIENDS SPECIAL.Здраве и успех желая.

  • 10
    _georgi_ avatar :-|
    _georgi_

    Поздравления г-н Михов!

    Много положително впечатление прави, че отговаряте на коментарите на клиентите, било то положителни или отрицателни!

    Като имам път към Младост ще мина да опитам продуктите Ви.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход