Медийна миопия

Три неправителствени организации и WikiLeaks поставиха тежка диагноза на българските медии

Вестниците трябва всеки ден да се борят, за да заслужат доверието на читателите си
Вестниците трябва всеки ден да се борят, за да заслужат доверието на читателите си
Вестниците трябва всеки ден да се борят, за да заслужат доверието на читателите си    ©  Надежда Чипева
Вестниците трябва всеки ден да се борят, за да заслужат доверието на читателите си    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Късогледството, наречено още миопия, е вид аномалия, намалена зрителна острота, при която изображението се получава пред ретината. Поради тази причина хората с такъв дефект виждат мътно като в мъгла. Виждат значително по-добре наблизо, отколкото надалеч.

Подобна е диагнозата на българските медии, поне ако се съди по докладите на международните организации, които следят за степента на журналистическата обективност. Отсъствието на свобода и съмненията за корупционни практики през последните години говорят не просто за късогледство, а за влошаване на състоянието, което като че ли граничи с частичната слепота. И ако късогледството в повечето случаи се коригира с очила или контактни лещи, то за "частичната слепота" на медиите в България сякаш от години няма лек.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове