

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

млн. са потребителите на Facebook в България.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
чудесна статия. за успех на кампанията не е нужно само непрестанно наблюдение по време на протичането й, а навременни промени - на ad placement, call to action, landing pages, и т.н. в зависимост от представянето и аудиторията... и да добавя - с промените, които ФБ направиха през последните месеци, има невероятни данни за click through rates, social reach, demographics на хората видели, харесали, споделили, кликнали и т.н. на дадената реклама и/или линк - това еот изключителна важност за маркетолозите - така че като оценяваме ползата от двете (гугъл адс и ФБ) трябва да вземем предвид и механизмите за оценка на кампаниите :-)
Аз всеки ден се занимавам с менажиране на кампании в AdWords и по-малко във Facebook, но въпреки това от тази статия ми се зави свят. Цитират се разни неща, в следващия абзац се отричат. Извода "Накратко: докато Facebook предлага по-тясно таргетиране по местоположение, пол, възраст и интереси и е подходящ за по-фокусирани кампании, Google AdWords е подходяща предимно за масови и информационни кампании." изобщо не стана ясно как е направен, всъщност положението е точно обратното!
Нахвърляни едни данни, едни средни цени на клик и други такива буламачи, които по никакъв начин не помагат на един лаик да се ориентира в тази сфера, а професионалистите, виждали 2 и 200 може само да накара да се разсмеят...
Следващия път вместо това може да публикувате 2 странички А4, в които съвсем спокойно ще хванете предимствата и недостатъците на едната и другата система, 1-2 case studies и 3 стъпки за успешни кампании в тези платформи, да видят хората, че не е страшно :-) Мисля, че ще е доста по-полезно.
"Google AdWords е система, която предоставя реклама в търсачката Google, карета и банери в над 4000 сайта на българския пазар, включително и Facebook"
Авторът на статията и цитирания рекламист: Искам бързо да ми отговорите как с Google AdWords се пуска реклама във Facebook?
До коментар [#2] от "Geo":
Прекрасна забележка! Наистина е нещо, което сме пропуснали да изясним достатъчно подробно в статията.
Facebook таргетира по демографски белези, не само по ключова дума. Тоест, докато google рекламира на всички, които търсят "обувки" в интернет, бранд като, да кажем Pull & Bear, чиято таргет група е хора между 20 и 25 ще може да предлага продукта на жени, които са на тази възраст и споменат думата "обувки". Това, трябва да се съгласите, стеснява целевата група и улеснява насочването на реклама към тях. Съвсем отделен е въпросът, с каква цел потребителят пише въпросната дума. Докато в google главното действие е "търсене", след което, процентно, вероятността за покупка е по-голяма, то във facebook, тази информация може да се дава с цел конструиране на идентичност, оплакване от болка в краката след дълга нощ или текст от песен. Последните 3 може и да не доведат до желаното от вас, като рекламодател, действие, превръщането на човека зад компютъра в краен потребител. Ако напиша във facebook, че за рождения си ден съм била с 12 см ток и краката ми ме болят, най-вероятно няма да съм много благосклонна точно в този момент да си купя чисто нов чифт високи обувки, но въпреки това в разширен времеви участък съм потенциален клиент. В случая рекламата не уцелва момента на търсене и загубва ефективността си. Ако facebook разработят 'умен' алгоритъм, който успее да 'разчита този момент сред останалата плява, ще успеят да надминат AdWords. За момента обаче, не смятам, че са успели.
Друг проблем, който също не сме споменали е невъзможността за реклама в определен от рекламодателя час, опция, която съществува в AdWords. Няма как обаче в един текст да покрием толкова голям обем информация и за целта смятаме да продължим работа по темата и занапред.
Естествено забележката ви е релевантна и ще я взема под внимание, следващия път, когато подготвям текст по тази или подобна тема.
До коментар [#3] от "bpm_inmymind":
Google рекламите могат да съществуват в средата на Facebook като реклами в странични приложения, които не са официално асоциирани със социалната мрежа. Надявам се отговорът да ви е бил полезен!
Благодаря за коментарите!!!
Краси =))
На теория има нещо вярно в това за таргетирането във Facebook, но на практика не е така. На първо място, във Facebook няма таргетиране по ключова дума. Има таргетиране по интереси (според това какво е въвел потребителя в профила си) и по категории (недостъпно за България).
Таргетирането по интереси на теория е хубава опция, но има 2 проблема. Основният е, че много малко хора попълват толкова подробно профилите си. Вторият, който е заобиколим с малко анализ е, че се използват най-различни начини за изписване на тези интереси.
Например, само 19 000 мъже от България на възраст от 18 до 64 години са посочили сред интересите си някое от следните:
"футбол", "football", "futbol", "футболни новини" или "футболни прогнози"
Таргетирането по имена и категории продукти пък е почти невъзможно - пример: под 20 жени от България са достъпни по таргетиране по "обувки". Цифрата става почти 20 000 като се добави и "shoes", което вече е малко странно, но пак е страшно малка бройката.
Със сигурност обаче знаем, че и двете бройки са много пъти по-голями. Реално се получава така, че при опит за достигане до една такава аудитория по интереси се достига до един много малък процент от нея. Това е и причината най-често рекламите да се таргетират само по демографски и географски показатели, но не и по интереси.
При Google AdWords, разбира се, положението е доста по-различно, макар че там вариациите на ключовите думи и разбирането на "намерението" зад тях изискват доста по-добра подготовка, за да се направи правилният анализ и да се достигне точната аудитория.
Също така не трябва да се забравя, че докато във Facebook работи чист аукцион, базиран само на цена, в AdWords говорим за аукцион на база "качество на рекламата + цена". Фактора качество може драстично да влияе на резултатите от дадена кампания! (има някакви наченки на QS и във FB, но не може да се сравнява с AdWords)
много скъпи ми се струват кликовете - по 40-60 стотинки. трябва рекламодателят хубаво да си направи сметката ще се продава ли даден продукт, или само ще привлича трафик. ако имаш много грабваща реклама, която днес ти генерира 1000 клика, дължиш 400-600 лева на Гугъл - а колко от тези 1000 ще станат продажби, че да върнеш инвестицията?
@ камен
Цените на нещото в тази статия, което не трябва да се гледа :-) Просто в този бизнес няма такова нещо просто "цена на клик", виж горе принципа на аукционите... Също така, умните реклмодатели следят какво се случва с тези кликове, за които си плащат, като финансов резултат...
Пък аз получих писмо (пощенски плик) от Гугъл с купон от 60 лева за техните услуги адуърдс.
Стана ми мило и драго :-).
Още не съм го ползвал. Какво може да се направи с 60 лева в Гугъл :-).
До коментар [#8] от "mgmst":
За тези пари, ако не си ползвал услугата, ще видиш как на практира действа тя. За да си направиш изводи и следващата кампания която направиш със собствени пари да бъде далеч по-успешна.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.