Списанията не излизат от криза
Рекламните инвестиции в гланцираните издания падат и през първите четири месеца на годината, твърди TNS
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Много ми се искаше да започна този текст с: "Напук на кризата списанията отчитат ръст в рекламните инвестиции." За жалост не мога. Въпреки това подобно твърдение не би било сто процента невярно (виж таблицата). Има издания, които са подобрили показателите си в сравнение с миналата година. Но има такива, които се задъхват под натиска на икономическата криза и свития рекламен пазар.
Данните на агенция TNS сочат, че пазарът на списания през първите четири месеца на 2011 г. се е свил с 13%. Парите, вложени в реклама на пазара на месечни списания от януари до април, са 11.4 млн. лв. За същия период на 2010 г. тази сума е била 13.1 млн. лв. (виж таблицата).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Напълно нормално е, когато предлагането надхвърля търсенето. Населението намалява и обеднява, рекламодателите са в криза, а постоянно излизат нови списания, вестници и безплатни ежедневници.
Това са само наивни оправдания. Точно когато е необходимо насърчаването на потреблението на даден продукт и/или марка, рекламата е един от основните начини. А това, че разни "велики" маркетингови и търговски специалисти не съумяват да се възползват от ситуацията, е друг въпрос. Да обедняваме, пазарът не е голям, но пък и конкуренцията не е кой знае каква. Колко частни национални телевизии имаме, например? Двечки. И едната /Нова/ все не може да предложи нищо, което да те мотивира да рекламираш в нея, а това очевидно се отразява и на предлаганите предавания - евтини и втръснали до крайност. А колкото до печатните издания, не ги жали. Всички знаем, че се издържат чрез други методи в България, не и главно с реклама. До коментар [#2] от "gost22":
До коментар [#3] от "sinev":
За насърчаването на потреблението, трябва потребителя да има пари за харчене. Иначе става "на глух да пееш", "пиян да черпиш". Нормално е ако нямаш полза, да не рекламираш. И точно това става със списанията.
Като се замисля, как точно бихме водили този диалог в хартиеното издание на в.Капитал?
До коментар [#4] от "gost22":
Пияният никога няма да ти откаже да го почерпиш. :) Очевидно нямат полза някои рекламодатели да вкарват инвестиции, където възвръщаемостта е нищожна. Но тук проблемът не е плиткия потребителски джоб, а липсата на хора, които да разбират от маркетинг и реклама с усет към ситуацията. Нямат подходящо образование и знания, а опитът им се свежда до продажба на електроуреди в кварталния супермаркет, а не на реклама.
Докато българските "маркетолози" продължават да брандират трамваи и да плащат по 5000 лв за печатна страница реклама или 20000 за паузата на турски сериал, ще фалират бизнеси и ще се твърди, че рекламата е неефективна.
Междувременно в интернет са над 3 милиона осъзнати българи, които чакат да бъдат привлечени от качествени реклами на продукти...но това не го преподават в СУ и УНСС...
До коментар [#6] от "detective":
В романа "Колела" на Артър Хейли е описано много точно, защо се получават такива тъпи рекламни кампании от рекламни професионалисти за големи рекламодатели. Принципа е абсолютно същия, само датата и географската дължина са различни.
До коментар [#7] от "gost22":
Моментът в "Колела" е култов, често го чувам като пример! + от мен!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.