Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Списанията не излизат от криза

Рекламните инвестиции в гланцираните издания падат и през първите четири месеца на годината, твърди TNS

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Много ми се искаше да започна този текст с: "Напук на кризата списанията отчитат ръст в рекламните инвестиции." За жалост не мога. Въпреки това подобно твърдение не би било сто процента невярно (виж таблицата). Има издания, които са подобрили показателите си в сравнение с миналата година. Но има такива, които се задъхват под натиска на икономическата криза и свития рекламен пазар.

Данните на агенция TNS сочат, че пазарът на списания през първите четири месеца на 2011 г. се е свил с 13%. Парите, вложени в реклама на пазара на месечни списания от януари до април, са 11.4 млн. лв. За същия период на 2010 г. тази сума е била 13.1 млн. лв. (виж таблицата).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • - 1
    • + 1

    Напълно нормално е, когато предлагането надхвърля търсенето. Населението намалява и обеднява, рекламодателите са в криза, а постоянно излизат нови списания, вестници и безплатни ежедневници.

    Нередност?
  • 3
    sinev avatar :-|
    sinev
    • + 2

    Това са само наивни оправдания. Точно когато е необходимо насърчаването на потреблението на даден продукт и/или марка, рекламата е един от основните начини. А това, че разни "велики" маркетингови и търговски специалисти не съумяват да се възползват от ситуацията, е друг въпрос. Да обедняваме, пазарът не е голям, но пък и конкуренцията не е кой знае каква. Колко частни национални телевизии имаме, например? Двечки. И едната /Нова/ все не може да предложи нищо, което да те мотивира да рекламираш в нея, а това очевидно се отразява и на предлаганите предавания - евтини и втръснали до крайност. А колкото до печатните издания, не ги жали. Всички знаем, че се издържат чрез други методи в България, не и главно с реклама. До коментар [#2] от "gost22":

    Нередност?
  • 4
    gost22 avatar :-?
    gost22
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#3] от "sinev":
    За насърчаването на потреблението, трябва потребителя да има пари за харчене. Иначе става "на глух да пееш", "пиян да черпиш". Нормално е ако нямаш полза, да не рекламираш. И точно това става със списанията.
    Като се замисля, как точно бихме водили този диалог в хартиеното издание на в.Капитал?

    Нередност?
  • 5
    sinev avatar :-P
    sinev
    • + 2

    До коментар [#4] от "gost22":

    Пияният никога няма да ти откаже да го почерпиш. :) Очевидно нямат полза някои рекламодатели да вкарват инвестиции, където възвръщаемостта е нищожна. Но тук проблемът не е плиткия потребителски джоб, а липсата на хора, които да разбират от маркетинг и реклама с усет към ситуацията. Нямат подходящо образование и знания, а опитът им се свежда до продажба на електроуреди в кварталния супермаркет, а не на реклама.

    Нередност?
  • 6
    ivanix avatar :-|
    ivanix
    • - 1
    • + 9

    Докато българските "маркетолози" продължават да брандират трамваи и да плащат по 5000 лв за печатна страница реклама или 20000 за паузата на турски сериал, ще фалират бизнеси и ще се твърди, че рекламата е неефективна.

    Междувременно в интернет са над 3 милиона осъзнати българи, които чакат да бъдат привлечени от качествени реклами на продукти...но това не го преподават в СУ и УНСС...

    Нередност?
  • 7
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 1

    До коментар [#6] от "detective":
    В романа "Колела" на Артър Хейли е описано много точно, защо се получават такива тъпи рекламни кампании от рекламни професионалисти за големи рекламодатели. Принципа е абсолютно същия, само датата и географската дължина са различни.


    Нередност?
  • 8
    ariman_info avatar :-?
    Ariman

    До коментар [#7] от "gost22":

    Моментът в "Колела" е култов, често го чувам като пример! + от мен!

    Нередност?
Нов коментар