Изпълнителният директор на Nova Broadcasting Group Светлана Василева: bTV нарушава европейското законодателство

Светлана Василева    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Дава ли ви основаният закон да отправите жалбата си и към европейските институции?

Европейската комисия (ЕК) може да бъде сезирана само ако се установи, че поведението на bTV Media Group е от естество, което да засегне конкуренцията между държавите членки. Нарушенията, от които "Нова тв" се оплаква, са в рамките на националния пазар на телевизионна реклама, поради което не попадат в компетентността на ЕК. В случай че някое от останалите предприятия от групата на СМЕ, към която bTV Media Group принадлежи, в други държави членки провежда рекламна политика, основаваща се на същите антиконкурентни принципи, то тогава би имало основание да се сезира Европейският орган по конкуренцията с оплакване за нарушение на конкуренцията в европейски аспект. В рамките на корпоративната ни група разполагаме с информация за прилагането на подобни отстъпки от телевизионни оператори от групата на СМЕ и в други две европейски държави – Чехия и Словения. Общото между трите случая е в предлагането на сериозни по размер и привлекателни търговски отстъпки от цената за реклама или предоставянето на определен брой бонусни рекламни излъчвания на онези клиенти, които са готови да поемат насрещно задължение за инвестиране на 100% от рекламния си бюджет в съответната медия с риска при неизпълнение на това задължение да понесат неустойка или условията по сделката им да бъдат предоговорени в една по-неблагоприятна за тях посока. Също така общо за трите случая е, че нарушителите притежават пазарни дялове, които са индикация за господстващо положение на пазара. Доколкото ни е известно, след като по преписката се е установило, че за периода на прилаганите нелоялни отстъпки някои от най-големите и ключови клиенти в световен мащаб са престанали да рекламират в конкурентни медии и са пренасочили 100% от бюджетите си към чешкия ТВ оператор от групата на СМЕ (който по ирония на съдбата се нарича "Нова"), описаното поведение е било квалифицирано като нарушение на правилата на конкуренцията от местния орган по въпросите на конкуренцията и е постановена забрана за осъществяването му в бъдеще.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rouri avatar :-?
    rouri
    • - 3
    • + 11

    Тази жена защо се излага така?! Ако Нова не прилагаха същата практика, ок да се правиш на принципен и да защитаваш икономическите си интереси.

    "Според представителите на рекламния бранш, за да изготви обективно решение по създалия се казус, КЗК трябва да има всички търговски споразумения на двете телевизии с точните им параметри за последната година, за да може да установи дали става дума за хищническо ценообразуване." Да, и ще се изясни, че Нова е със същата търговска политика. Това, че не е проведена успешно, проблемът не е в БТВ.

    Много от клиентите не избягаха в от вас в Бтв, просто защото имат големи отстъпки там. Причината първо я потърсете във вашия търговски отдел. Попитайте агенциите и клиентите защо категорично не желаят да рекламират при вас, не че толкова държат на Бтв, но поне е по-малкото зло.


    Нередност?
  • Ivo Filipov
    • - 3
    • + 6

    Ермалък ти ви са доста диви селтаци във всяко едно отншение - тва всички си го знаем. Като тръгнем от подправените им рейтинги и завършим с т.наречените им мениЖЪри...

    Нередност?
  • 3
    solmyr avatar :-|
    Nwabudake Morgan
    • - 4
    • + 10

    Разбирам мениджърите на Нова да бяха почтени и дане копираха всяко едно предаване от схемата на ьТВ и тогава дасе оплакват. Поне да копираха нещо,което е интересно, а те и двете телевизии са пълна скръб. Доста повече гледам БНТ и ТВ7, поне има стойностни предавания и независима журналистика, въпреки собствениците им.

    Нередност?
  • 4
    emanuilc avatar :-|
    emanuilc
    • - 1
    • + 7

    Добре де, аз едно не разбирам. След като проблемът идва от зимната промоция на БТВ, защо досега търговският мениджър на Нова не е реагирал по някакъв начин? За да затънеш финансово по такъв начин, повличайки цялата телевизия и под носа ти да ти взимат рекламодателите, какъв "професионалист" трябва да си?!

    Нередност?
  • 5
    tpetkov avatar :-|
    cpetkoff
    • - 2
    • + 8

    А като г-жа Василева бе начело на бТВ такива практики не е имало?

    Нередност?
  • 6
    svetkalo avatar :-|
    svetkalo
    • - 2
    • + 8

    Напълно подкрепям Rouri това е принципно политиката на нашия рекламен ТВ пазар - колкото по-голям дял гарантира даден клиент в една от двете основни групи, толкова по-големи преференции получава (отстъпки, бонуси, стимули и т.н.). Проблемът в случая идва от това, че Нова копирайки бТВ през 2009-2010 изгубиха аудиторията си до там че да достигат смешни рейтинги дори в прайм тайм и сега се чудят как да възвърнат позициите си на пазара. А както е известно пазарен дял лесно се губи и трудно се връща, особено ако насреща имаш агресивен конкурент, който не спи докато ти грешиш. Изходът е просто да си оправят програмата и да си върнат ако могат аудиторията, а с това ще си върнат и рекламодателите. Нали това беше уж мисията и на госпожа Василева, когато пое поста в края на 2010.

    Нередност?
  • 7
    kapitalist avatar :-P
    kapitalist
    • - 1
    • + 2

    'ШМЕНТИ - КАПЕЛИ', май ...

    Нередност?
  • 8
    xon2003 avatar :-|
    Starsky
    • + 2

    Тази женица, Светлана Василева, е уникален случай на некадърност. Не ми е ясно как след толкова години в бранша, на водещи позиции и във водещи медии, е възможно все още нищо да не отбираш от бизнеса?!
    МТГ сигурно са си мислили, че взимат най-доброто съдейки по автобиографията й.... Не знам защо махнаха Павел Станчев, той беше човек със замах, който имаше вяра в екипа си... Според мен той докара Нова до върховите й моменти.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал