С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 27 юни 2011, 13:00, 10396 прочитания

Триизмерен гаф

Първата 3D прожекция върху сграда в България разочарова

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ецуджи Камеяма: Рекламодателите често не разбират ефекта от разширената реалност

Интервю с експерта по мобилните приложения, разпознаващи околната среда (augmented reality)

31 май 2011

Реално погледнато

Някои от най-добрите съвременни илюстратори в ново издание на Taschen

13 май 2011

Битката на е-площада

Партиите в България започват да откриват интернет като инструмент в предизборните си кампании

29 апр 2011
В последно време 3D mapping прожекциите върху сгради са доста популярен маркетингов трик. В България той беше изпробван за първи път от корейския концерн за електроника LG на 24 и 25 юни върху фасадата на Народния театър "Иван Вазов". С доста спорен успех.

Премиерата в петък (24-ти), чиято цел беше да промотира новата серия 3D телевизори на корейския производител, започна с фалстарт. В 21.30 вечерта пред Народния театър се бяха събрали около две хиляди души, от колоните се носеше клубна музика, а сцената, под която се намираше специалния проектор, стоеше празна. Водещият обяви, че тъй като е все още светло, прожекцията ще се забави с 15-тина минути. 20 минути по-късно той направи същия анонс. Към 22:15 ч. започна и същинската част на събитието. Но тя не беше 3D шоуто, а тегленето на награди от 12-те кандидатки за Мис България. Публиката, вече стояща повече от час на крак, започна да негодува.

Градусът на настроението се смени няколко пъти - от вълнение преди уникалното за България шоу, през раздразнение, заради ненужното забавяне, до почти пълно разочарование от слабата 3D прожекция.

Повече от час след обявеното време, уличното осветление загасна, площадът пред театъра потъна в мрак, и шоуто започна. А с него и гафовете. Първото впечатление беше лошия фокус на самата прожекция. В картината нямаше острота и по този начин цялостното качество на излъчвания материал бе лошо. Вторият (и фатален) проблем се оказа калпавият компютър, който се задъхваше с възпроизвеждането на картината. Това доведе до периодично насичане и дори "замръзване" на картината, а накрая прожекцията прекъсна изцяло. Водещият се опита да излезе от положение, като обяви, че компютърът забива, заради... топлината. Чуха се освирквания и викове "у-у-у".

И така от опит за демонстриране на модерен маркетингов метод, събитието беше на път да се превърне в истински провал за LG. Е, организаторите успяха да изкарат цялата прожекция на по-късен етап, но тогава част от публиката вече се беше разотишла, а хората, които решиха да останат, просто гледаха един лош и напълно сгрешен опит да се демонстрира новата за България маркетингова технология. Е, когато в крайна сметка цялото 8-минутно 3D клипче бе успешно прожектирано, то не изглеждаше зле. Но за съжаление на организаторите то не можеше да бъде видяно от хората, които един час преди това бяха изпълнили градината на Народния театър, защото много от тях вече си бяха тръгнали.



В отговор на последвалите критики във форуми и блогове, управителя на LG Electronics България Иван Иванов и управителят на mp-studio (графичното студио, отговорно за изпълнението на прожекцията) Станислав Петков публично се извиниха на всички, присъствали на фиаското. На следващия ден, явно вече поучили се от грешките си, фирмата изпълнител mp-studio се справи добре със събитието и проблеми от технически характер не се наблюдаваха.

Едно е сигурно - LG се застреляха в крака с това начало на рекламната си кампания. Много е вероятно мнозинството от хората, станали свидетел на слабата 3D прожекция, да се зачудят доколко са качествени 3D продуктите на компанията. А всъщност целта на презентацията бе хората да се забавляват и да научат възможностите на 3D mapping прожекциите. Нещо, което в крайна сметка не се случи.

Ето и два видеоклипа, които съпоставят различни 3D mapping прожекции по света и у нас.

У нас:


По света:

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Историите на успeха не са точно приказки Историите на успeха не са точно приказки

Coca Cola&Noble Graphics, кампания "Бутилка заВръщане"

21 сеп 2018, 1510 прочитания

Рекламната тирада на Nike Рекламната тирада на Nike

Новото рекламно лице, състезателят по американски футбол Колин Каперник, заплаши репутацията на спортния бранд

21 сеп 2018, 1176 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Радио конкурс с предизвестен край

Фирма, свързана с Красимир Гергов, е сред победителите в конкурса за радиочестоти в София

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

Новият инвеститор в "Софтуер Груп БГ"

Създаденият преди месец фонд "БрайтКап венчърс" влага 2.65 млн. евро в българската софтуерна компания

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете