Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
14 27 юни 2011, 13:00, 9794 прочитания

Триизмерен гаф

Първата 3D прожекция върху сграда в България разочарова

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ецуджи Камеяма: Рекламодателите често не разбират ефекта от разширената реалност

Интервю с експерта по мобилните приложения, разпознаващи околната среда (augmented reality)

31 май 2011

Реално погледнато

Някои от най-добрите съвременни илюстратори в ново издание на Taschen

13 май 2011

Битката на е-площада

Партиите в България започват да откриват интернет като инструмент в предизборните си кампании

29 апр 2011
В последно време 3D mapping прожекциите върху сгради са доста популярен маркетингов трик. В България той беше изпробван за първи път от корейския концерн за електроника LG на 24 и 25 юни върху фасадата на Народния театър "Иван Вазов". С доста спорен успех.

Премиерата в петък (24-ти), чиято цел беше да промотира новата серия 3D телевизори на корейския производител, започна с фалстарт. В 21.30 вечерта пред Народния театър се бяха събрали около две хиляди души, от колоните се носеше клубна музика, а сцената, под която се намираше специалния проектор, стоеше празна. Водещият обяви, че тъй като е все още светло, прожекцията ще се забави с 15-тина минути. 20 минути по-късно той направи същия анонс. Към 22:15 ч. започна и същинската част на събитието. Но тя не беше 3D шоуто, а тегленето на награди от 12-те кандидатки за Мис България. Публиката, вече стояща повече от час на крак, започна да негодува.

Градусът на настроението се смени няколко пъти - от вълнение преди уникалното за България шоу, през раздразнение, заради ненужното забавяне, до почти пълно разочарование от слабата 3D прожекция.

Повече от час след обявеното време, уличното осветление загасна, площадът пред театъра потъна в мрак, и шоуто започна. А с него и гафовете. Първото впечатление беше лошия фокус на самата прожекция. В картината нямаше острота и по този начин цялостното качество на излъчвания материал бе лошо. Вторият (и фатален) проблем се оказа калпавият компютър, който се задъхваше с възпроизвеждането на картината. Това доведе до периодично насичане и дори "замръзване" на картината, а накрая прожекцията прекъсна изцяло. Водещият се опита да излезе от положение, като обяви, че компютърът забива, заради... топлината. Чуха се освирквания и викове "у-у-у".

И така от опит за демонстриране на модерен маркетингов метод, събитието беше на път да се превърне в истински провал за LG. Е, организаторите успяха да изкарат цялата прожекция на по-късен етап, но тогава част от публиката вече се беше разотишла, а хората, които решиха да останат, просто гледаха един лош и напълно сгрешен опит да се демонстрира новата за България маркетингова технология. Е, когато в крайна сметка цялото 8-минутно 3D клипче бе успешно прожектирано, то не изглеждаше зле. Но за съжаление на организаторите то не можеше да бъде видяно от хората, които един час преди това бяха изпълнили градината на Народния театър, защото много от тях вече си бяха тръгнали.



В отговор на последвалите критики във форуми и блогове, управителя на LG Electronics България Иван Иванов и управителят на mp-studio (графичното студио, отговорно за изпълнението на прожекцията) Станислав Петков публично се извиниха на всички, присъствали на фиаското. На следващия ден, явно вече поучили се от грешките си, фирмата изпълнител mp-studio се справи добре със събитието и проблеми от технически характер не се наблюдаваха.

Едно е сигурно - LG се застреляха в крака с това начало на рекламната си кампания. Много е вероятно мнозинството от хората, станали свидетел на слабата 3D прожекция, да се зачудят доколко са качествени 3D продуктите на компанията. А всъщност целта на презентацията бе хората да се забавляват и да научат възможностите на 3D mapping прожекциите. Нещо, което в крайна сметка не се случи.

Ето и два видеоклипа, които съпоставят различни 3D mapping прожекции по света и у нас.

У нас:


По света:

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Защо Келнер купува "Нова" Защо Келнер купува "Нова"

Най-богатият чех ще комбинира медиен и телеком бизнес в България и региона, който след време може да препродаде

23 фев 2018, 2749 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 февруари) 1 Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 февруари)

Петр Келнер е избран за купувач на "Нова телевизия"; Илия Яков е новият дигитален творчески директор в All Channels | Advertising; "Монбат" премина през цялостно ребрандиране; Кампания на безалкохолна крафт бира спечели тазгодишната "Рекламна академия" и др.

20 фев 2018, 1745 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Най-важното за данъчните рискове при бизнес пътувания

Запис от уебинара за данъчните, осигурителните и миграционните последици от командироването на служители в страната и чужбина, организиран от EY и Кариери

Поставяйте си ясни цели и ги следвайте

Стойка Зеленгорова, участникът с най-висок финален резултат в програмата на "Капитал" и MDV Professional Education School of Finance and Accounting for Young Professionals, разказва как обучението ще повлияе на бъдещото й кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Радио конкурс с предизвестен край

Фирма, свързана с Красимир Гергов, е сред победителите в конкурса за радиочестоти в София

Защо бягат младите италианци

Италия страда от същия проблем като Източна Европа - около 10% от населението е зад граница, а миграцията на млади и активни хора се засилва. Изборите няма да решат това

Щастливата история на Елена фон Месинг

Или как Комисията за отнемане на незаконно имущество и Пламен Георгиев се опитаха да подарят 23 млн. лв. на руската мафия

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Реалността според Теодор Ушев

Технология и изкуство се смесват в инсталационната изложба "Като в тъмно огледало"

Книга: Уилям Уортън - "Отбой в полунощ"

Един от романите на Уортън, вдъхновени от ужасите, на които става свидетел през Втората световна война

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 24.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: София и автомобилите - когато няма мърдане

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2018 Прочетете