БНТ на крачка от свободата, в конфликт с АБРО (обновена)

Депутатите приеха на първо четене промени в медийния закон, които разблокират праймтайма на телевизията

Промените в закона разрешават на БНТ да излъчва повече реклама в най-гледаното време и да предлага продуктово позициониране в предаванията си
Промените в закона разрешават на БНТ да излъчва повече реклама в най-гледаното време и да предлага продуктово позициониране в предаванията си
Промените в закона разрешават на БНТ да излъчва повече реклама в най-гледаното време и да предлага продуктово позициониране в предаванията си    ©  Юлия Лазарова
Промените в закона разрешават на БНТ да излъчва повече реклама в най-гледаното време и да предлага продуктово позициониране в предаванията си    ©  Юлия Лазарова
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Без спорове и обсъждания Народното събрание днес одобри на първо четене промените в Закона за радиото и телевизията (ЗРТ), които разрешават на БНТ да излъчва повече реклама в най-гледаното време и да предлага продуктово позициониране в предаванията си. Поправките, внесени от представителите на мнозинството в медийната парламентарна комисия, бяха подкрепени от 71 народни представители. Нито един не беше "против", а четирима гласуваха "въздържал се".

Промените предвиждат още да се разреши на БНТ и БНР като обществени доставчици да могат да продават продуктово позициониране в създаваните от тях предавания. Този тип реклама представлява брандиране на определени продукти в едно предаване и се прилага отдавна в САЩ. Например водещият и неговите гости да пият от чаши Coca-Cola, отделните рубрики в предаването са спонсорирани от различни компании, музикантите от оркестъра свирят на определена марка инструменти и т.н. До момента това беше разрешено само на частните медии и на външните продукции. БНТ имаше право да позиционира продукти единствено във филми или сериали, никъде другаде.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
23 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 7
    pedo_mohammed avatar :-P
    Мустафанка
    • - 6
    • + 6

    Чудесно! Надяваме се да напарви решителната крачка напред, все пак.

    Нередност?
  • 8
    pedo_mohammed avatar :-|
    Мустафанка
    • - 10
    • + 2

    "Промените предвиждат още да се разреши на БНТ и БНР като обществени доставчици да могат да продават продуктово позициониране в създаваните от тях предавания."

    Това определено е крачка в правилната посока, макар и позакъсняла. Но по-добре късно, отколкото никога.

    Надявам се, че скоро ще махнат и противоконституционните и провокативни новини на чужд език по БНТ. Това ще върне голяма част от изгубените зрители на телевизията, вероятно ще възстанови доверието към нея, а и ще се поправи една несправедливост.

    Нередност?
  • 9
    bahko avatar :-|
    капитализЪма
    • - 5
    • + 13

    Камбуров и другите милиардерчета от ABBRO не искат да видят как една нова сериозна новинарска, коментарна и социална телевизия изгрява на медийния пазар, затова и винаги пискат на умряло, когато нещо се гласува в полза на БНТ - все аргументът е, че решението е "против търговските телевизии". Е па нали сте много гледани и първенци по рейтинги уж, какво ви пука? Нали искате "свободен" пазар? Ето ви.

    Най-сладко за ABBRO е обществото умишлено да се хипнотизира с Нова ТВ, БТВ и няколко масови радиовериги, собственост на едни и същи хора, да се зомбират от простата американска схема "манипулативни поръчкови новини и пропаганда + нискокачествено забавление + максимум реклама на час", превръщайки зрителите в неволеви контролирани консуматори... и да си делят милиардите с Гергов.

    Нередност?
  • 11
    shwarzspeht avatar :-P
    Клюводървец
    • - 8

    Приемам да са свободни.Да се въведе за БНТ и БНР такса както в Булсатком.Плащащ гледаш или слушаш.Нека видим и чуем колко секунди ще просъществуват тези по..ми....нци.За пенсионери 0,50 лева на ден.

    Нередност?
  • 12
    moro1 avatar :-|
    moro
    • + 21

    До коментар [#2] от "dreamer":

    Преди около година си направих един експеримент. В продължение на 2 седмици всеки ден (без 1-2) гледах новините на БТВ и след това тези на БНТ - от край до край. Убедих се, че ако човек търси обективност, държавната телевизия е за предпочитане.

    Нередност?
  • 13
    xon2003 avatar :-|
    Starsky
    • + 8

    Аз предлагам не само СЕМ да се разпусне, но и да се премахне законът за радиото и телевизията. Те и без това го преправят по 5 пъти на година според това как им изнася в момента. Просто да си спестят усилието да пишат-бришат и гласуват. Този закон и без това никой не го спазва и така и не видяхме толкова години СЕМ някого да е санкционирал!

    А АБРО както винаги са смешни. Ограничението на рекламното време в държавните медии не адресира рекламния пазар ни неговите участници, а качеството на предаванията! Да не говорим, че частните медии по никакъв начин не са в неизгодна пазарна позиция, защото имат същото покритие като държавните медии...

    Друг е въпросът, че има дълбок смисъл в наличието на държавни медии и липсата на реклами в тях. Но то в нашата територия държава отдавна няма така или иначе....

    Нередност?
  • 14
    shwarzspeht avatar :-|
    Клюводървец
    • - 10

    Спират се парите на данакоплатците за БНР и БНТ.Остават на самоиздръжка.Печелят от реклами.Въвежда се платено гледане и слушане на тези медии.Естествено не- задължително за всички БЪЛГАРИ.Това е пътят за доказване кой колко струва.

    Нередност?
  • 15
    a_sabev avatar :-|
    Alexander Sabev
    • - 1
    • + 15

    Мисля, че е крайно време да се свалят от националния ефира всички новинарски емисии, публицистични предавания, а да има само реклами. Дори не разбирам защо дават пари за телевизионни продукции, просто това трябва да са едночасови реклами със сюжет.

    Нередност?
  • 16
    masticka avatar :-|
    masticka
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#15] от "a_sabev":

    идеята може да бъде доразвита:

    след компресиране на програмата до един час пълен само с реклами - всички безработни се събират в бюрата по труда и биват карани да гледат телевизия преди да си вземат помощите (от тук и осигурени зрители ). След което с помощите за безработни стимулират ръста в икономиката ... и така получаваме едно невероятно медийно икономическо перпетум мобиле.

    Толкова е просто :)

    Нередност?
Нов коментар