Жълтите гости

Два нови таблоида влизат в директна битка за читатели

Капитал
Капитал    ©  Надежда Чипева
Капитал
Капитал    ©  Надежда Чипева

Много хора мислят, че през последните години в България се четат по-малко вестници и пресата е в криза. Това твърдение е по-скоро невярно. Читателите наистина намаляват, но до 2002 г. През следващите години техният брой стабилно се увеличава, а причината за това е появата на масовите жълти вестници. Всъщност, ако има криза, тя е по-скоро за приеманите като "сериозни" медии. Останалите, по-лековати като съдържание играчи на пазара доскоро имаха период на бурен възход и сега се стабилизираха на завоюваните позиции.

Тази тенденция вероятно може да послужи за обяснение на появата на двата нови всекидневника, които излизат на пазара през следващата седмица. Издателите им категорично ги позиционират в категорията "жълти" и се целят в тиражи от над 100 хил. броя. До момента възходът на масовите вестници беше единствено в нишата на седмичните издания. Те останаха практически незасегнати от кризата, която порази останалите печатни медии, защото бизнес моделът им не зависи толкова от реклама. Огромна част от приходите им идва от коричната цена на вестниците и при голям тираж печалбите им са гарантирани.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


18 коментара
  • 1
    interrobang avatar :-P
    Питанка

    Глупости на търкалета

  • 2
    cneakep avatar :-P
    Спеакер

    Като чета такива страховити статии оставам с впечатление, че в БГ са останали само малообразовани баби, лели, вуйчета и чалга тупалки и те са бъдещето на БГ.

    Не ми се вярва човек с ежедневен достъп до Интернет да си купува вестници. Може би седмичните жълти издания имат лоялни клиенти, използващи хартията за други потребности, та оттам да е тръгнала заблудата, знае ли човек....

  • 3
    radioglava avatar :-|
    soulwax

    Жълтите гости всяват нравствен хепатит.

  • 4
    jj avatar :-P
    J.J.

    "Сериозните са "24 часа" и "Труд"." -> Хаха, тези два вестника ако са сериозни и има качествена журналистика... Качествена журналистика в момента има почти само в Интернет, с няколко изключения.

  • 5
    wassermann12 avatar :-|
    Ivo Indzhov

    Няколко заблуди, които прозират от статията и от мненията на цитираните автори:
    1. Труд и 24 часа са "сериозни" вестници?! Отдавна мина времето, когато Труд беше сериозен, а 24 часа никога не е бил такъв. От дълго време те са "хибридни" вестници, а допълнителното им "пожълтяване" - особено вестника на Венелина Гочева и Борислав Зюмбюлев, подготви почвата за новата жълта преса. В часовия вестник и Труд имаше голи мадами още преди възхода на Уикенд, Шоу и Телеграф.
    2. Труд и 24 часа нямало да загубят рекламодатели?! Ало, господа от рекламните агенции - има дни, когато рекламите в двата вестника се броят на пръстите на едната ръка. Появата на новото им издание допълнително ще ги закопае.
    3. Двата нови таблоида били направени с предизборна цел?! Да, така е. Но и двата ще подкрепят Бойко Борисов и Цветан Цветанов - както правят бившите вац-ови вестници и Уикенд.

  • 6
    venelingeologia avatar :-|
    venelingeologia

    Чета "Дневник", "Сега", "Капитал", купувам понякога "Сега". Не смятам да си променям навиците.

  • 7
    ysc33375808 avatar :-|
    Deyan Todorov

    На ВАЦ им беше малко, че (Виж) Телеграф ги заби преди няколко години, та сега сами ще правят вестник, който да го конкурира. А конкуренцията е още по-странно да прави вестник, който да подяде Телеграф - удвояване на разходите, разделяне на приходите. Този вестник все още е най-тиражният в България. Защо искат да тръгнат по пътя на Монитор, който отдавна трябваше да бъде закрит? Че защо някой не купи Република от Петьо Блъсков, който е в същата ниша? Скоро ще има един куп вестници, които никой няма да познава. Да ги видим как ще разводнят пазара и ще изгубят още повече доверието на рекламодателите. Аз не съм си купувал вестник от години, но ако има свестен, ще си го купя. Само че историята на тези две групи не е точно история на създаване на вестници, които бих си купил.

  • 8
    stantheman0327 avatar :-|
    stantheman0327

    Цялата помия, продавана по вестникарските будки ми служи само за едно - жената, която идва да мие у дома прозорците си служи за целта само с вестници. Мене лично ме е гнус да посегна към който и да било вестникарски парцал и не позволявам в дома ми да се внася подобна мърсотия. В зората на българската журналистика греят имената на Раковски, Ботев, Каравелов...Сегашната ни журналистика се списва от блюдолизци, чалгаджии и неграмотни простаци.

  • 9
    dimiterptsvetkov avatar :-|
    uran

    Таман да излапат супичката на "24 часа" и "труд":).

  • 10
    phuncky avatar :-|
    phuncky

    До коментар [#2] от "Спеакер":

    Хората с интернет влизат в жълти сайтове, за съжаление. Това се котира с мнозинство на пазара от много време насам и няма тенденция статуквото да се промени. Всъщност, може би една-единствена надежда има, че чалгарите започнаха лека-полека да избягват този жанр и да правят музика, която се слуша от всички. С това се надявам и манталитетът на изкуствените телесни органи да си отиде, че силиконът по тялото, за съжаление, няма как да замести мускула в черепа. Ще минат обаче още много години, докато видим реален ефект.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход