С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 12 юли 2011, 12:25, 5462 прочитания

Таблоидни драми

Таблоидната журналистика се продава добре и винаги носи скандали със себе си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Няколко таблоидни издания намериха място сред водещите заглавия в страната през изминалата седмица. Първите две са двата нови български "жълти" ежедневника "България днес" и "Всеки ден". Третият е британският седмичник на Рупърт Мърдок News of The World, който пък в неделя издаде последния си брой.

Макар и един от най-старите и продавани вестници във Великобритания, News of the World си спечелва скандална слава със сензационната си таблоидна журналистика. През годините вестникът прави голям брой истински разкрития, едно от тях е за Принц Хари и неговите проблеми с алкохола и наркотиците, публикуван през 2002 г., докато принцът на Уелс е още на 18 години. Или разкритието през 1961 г, че британският министър на отбраната Джон Профюмо дели една и съща любовница със съветското военноморско аташе.


Скандалите около сдобиването с информация чрез хакерски методи на News of The World започват през 2006 г., когато Скотланд Ярд разбира, че вестникът е подслушвал гласовата поща на членове на кралското семейство. Разследването на британската спец полиция завършва с ареста и осъждането на редактора Клайв Гудман на четири месеца затвор.

През следващите 5 години обаче вестникът продължава хакерската си практика и предизвиква многобройни скандали преди собственикът да закрие изданието на 10 юли 2011г. Очаква се всичките над 200 журналисти, които са работили за News of the World, да преминат към някое от другите таблоидни издания на Мърдок. Нищо чудно с тях да се разпространят и хакерските им методи.

"Капитал" ви предлага и кратък преглед на известните скандали на двата най-големи таблоида във Великобритания и САЩ.



The Sun

Жълтият ежедневник, отново собственост на медийната корпорация на Мърдок, има в резюмето си огромен брой скандали. Най-големият от тях се развива през 1989 г. след трагедията на стадиона Хилсбъро в Шефилд, където поради полицейска грешка 96 футболни привърженици от агитката на футболен клуб "Ливърпул" биват смазани и задушени до смърт.

Три дни след трагедията таблоидът изкарва материал озаглавен "Истината" ("The Truth"), в който се твърди, че фенове на "Ливърпул" са преджобвали труповете на загиналите, уринирали върху полицаи и са им пречили да дават първа помощ на пострадали. През следващите години всяко едно от трите твърдения се оказва невярно, а резултатът от статията е оставката на главния редактор на вестника Келвин МакКензи и масов бойкот на изданието в Ливърпул и околните градове.

В момента, 22 години по-късно, тиражът на таблоида в северозападна Англия е по-малко от една десета на това, което е бил преди публикуването на скандалните лъжи.

National Enquirer

Американският седмичник National Enquirer, известен накратко като The Enquirer, се слави със скандалните си разкрития за личният живот на видни политици от американския Конгрес и Сенат. Заедно със всички безумици за извънземни, вестникът от време на време публикува стойностни материали, продукт на сериозна разследваща журналистика.

През 2006 г. The Enquirer прави и сензационни разкрития за извънбрачната връзка на бившия кандидат за президент на САЩ Джон Едуардс, от която той дори има дете. Две години по-късно Едуардс признава за връзката, но отрича останалите обвинения. През 2010 г. Политикът признава и, че е баща на детето на любовницата си. Същата година The Enquirer бива номиниран за Пулицър, но не печели, защото, тъй като се води таблоид, "не заслужава" наградата.

През 2008 г. вестникът прави скандални разкрития за бременността на 18-годишната дъщеря на тогавашната губернаторка на Аляска Сара Пейлин. Пейлин публично обявява, че дъщеря ѝ Бристъл е бременна преди The Enquirer да могат да публикуват разкритията си.

През януари 2009 г., пък вестникът публикува материал, в който се казва, че "Майкъл Джексън е тежко болен и му остават по-малко от шест месеца живот". През юни същата година поп-звездата получава инфаркт и умира.

Mail on Sunday

Mail on Sunday е друг британски таблоид, този път собственост на корпорацията Associated Newspapers. Той е едно от изданията, осъдени за особено солена сума от известна личност заради нарушаване на правото за лично пространство.

През 2008 г. Мадона получава 5 млн. долара обезщетения от вестника, след като в един от броевете си таблоидът публикува 11 страници с крадени снимки от тайната сватба на звездата с тогавашния ѝ мъж Гай Ричи. За да се сдобие със снимковите материали, вестникът плаща 7500 долара на бандита, който е ограбил дома на Мадона в Бевърли Хилс.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: таблоид

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1039 прочитания

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 3079 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Потребителите заслужават отговор от първо лице"

Управителят на LG България Иван Иванов разказва за реакцията на компанията по време на PR-кризата с първата 3D mapping прожекция в България

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10