Мамо, купи ми!
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мамо, купи ми!

Изправени пред огромния избор от продукти, повечето майки се доверяват на опита "колежките" си в интернет.

Мамо, купи ми!

Тази седмица "Капитал" ще проследи опита на българските рекламодатели с потребителската група на младите майки

Красимира Карамфилова
10406 прочитания

Изправени пред огромния избор от продукти, повечето майки се доверяват на опита "колежките" си в интернет.

© Цветелина Николаева


По време на лятната ми отпуска от околните чадъри и хавлии неизбежно се чуваха детски писъци и смехове, а и неволно се заслушвах в разговорите на младите майки. 

"-Вие имахте ли проблеми с колики? - пита едната дама.

-Никакви. Още от болницата ни предписаха "Пробиотик". Веднъж на ден по 4 капки преди хранене.
-Така ли? Ние бяхме много зле първия път, сега се чудя какво да взимаме. -Ами пробвайте ги, ще останете доволни. Не са помогнали само на нас. В bg-mamma няма и един лош коментар за тях.

-Я, пак ми кажете името да си го запиша."

Майките са една от най-важните потребителски групи. Според проучване на маркетинговата компания BSM Media, специализирана в т.нар. "мама маркетинг" в над 80% от домакинствата по света, жената е тази, която управлява семейните финанси. Майките добре осъзнават силата си като мобилизирана група крайни потребители и я прилагат активно чрез интернет. Рекламодателите пък не могат да си позволят да подценяват значението на им.

Преди една майка да закупи даден продукт, тя задължително проверява качествата му. На помощ идват форумите и интернет обществата, в които те могат да намерят информация по теми като кърменето, приемът в детски ясли и градини в София и страната, оценки на училища, козметични продукти, бебешки колички, детска кухня. Това превръща майките в атрактивна целева група, но и в такава, с която комуникацията трябва да е внимателно съобразена. Голямата сила на майките се крие в това, че те обичат да разговарят, да сравняват и да споделят. Надали съществува друг потребителски сегмент, при който ефектът "от-уста-на-уста" да е по-силен.

Затова тази седмица в "Капитал" решихме да проверим как компаниите общуват с майките. Наблягаме предимно на онлайн комуникацията, защото според проучване на Мариа Бейли, един от първите специалисти в "мама-маркетинга", да говориш "с", вместо "на" майките е най-продуктивният комуникационен канал за тази целева група. Свързвахме се както с рекламодатели, които 

специализират в продажбата на бебешки продукти, така и с медийни групи, които управляват "женски" сайтове и с майки, активни онлайн.

Очаквайте повече по темата тази седмица в новия брой на "Капитал."

До тогава бихте ли ни сподели, как вие взимате решение за продуктите, които купувате за вас и семейството си?

По време на лятната ми отпуска от околните чадъри и хавлии неизбежно се чуваха детски писъци и смехове, а и неволно се заслушвах в разговорите на младите майки. 

"-Вие имахте ли проблеми с колики? - пита едната дама.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

73 коментара
  • 1
    longanlon avatar :-|
    Longanlon
    • -38
    • +108

    младите майки са също така и най-истеричната и първосигнална група в интернет - много бързо истерясват по някакви идиотски "опасности" и се заплесват по идиотски кампании с които "спасяват" обществото, децата си и себе си от ваксини, пластмасови бутилки за хранене, дихидроген оксид и всичко друго което им звучи страшно...

  • 2
    monique avatar :-|
    monique

    Няма нещо, което да съм потърсила в гугъл и да не излезе като резултат БГ Мама. Те са сила и разбират от всичко - от мозъчни операции до коя е по-добрата квартална кръчма.

  • 3
    pr0gi avatar :-|
    drunmrun

    До коментар [#1] от "Longanlon":

    много правилно. Какво да се прави..жени..Първо викат после мислят

  • 4
    rosko1306 avatar :-|
    rosko1306

    Пропуснахте да споменете, че разбират и от банково дело..... За малко цяла банка да фалират (не, че я долюбвам особено)
    Терминът е изключително подходящ - "мама маркетинг"..... Без да съм завършил тази специалност - мнението и наблюденията ми над интернет пространството и кварталните майки, с които съпругата ми отказва да контактува, показват следната действителност: Ако имам фармацефтична компания, произвеждам детски стоки, задължително бих платил на Форумът да ме похвалят 2-3 пъти. Оттам нататък - стига. Цял рояк от кляфки ще поемат като хор небесен и успехът е ако не гарантиран, то поне - твърде вероятен. Няма по-инфантилни същества, потребители, каквото се сетите, от младите майки - и ако се съмняваш в действието на "пробиотика" - значи не си истински грижовна......
    А детето просто има, или няма колики...... капките са за майки....... Да си мислят, че прявят нещо.

  • 5
    ribkabananka avatar :-|
    рибка бананка

    може и "сила" да им викаме, но физически са един объркан хормонален взрив и никак не ми се иска да им се доверявам, предпочитам да мисля със собствената си глава, нито една моя приятелка не запази способността си да мисли нормално след като роди - тъй, че много благодаря, но мамите няма да са ми пътеводната светлина...

  • 6
    peppial avatar :-|
    peppial

    @рибка. Супер сме си майките. Силата в този век е в информацията. Който търси и може да използва това което намери е успешен.
    Благодарение на форума имам информация за яслите, за училищата, къде да тренира детето ми, къде да отида на почивка.. само трябва да потърсиш. Ами не мога да кажа друго освен евала на форума.

  • 7
    miroslav_stoev avatar :-|
    Мирослав Стоев

    BG-Mamma е институция. Там намерих най-подробните и полезни коментари за избора на електрическа самобръсначка. :D

  • 8
    rosko1306 avatar :-|
    rosko1306

    До коментар [#6] от "peppial":

    Че то информация си има достатъчно и извън Форума...... Аз пък познавам мама, която не даде на детето си вода 6 месеца, да не се отплесвам за теориите за храненето...... Добре, че с жена ми сме отгледали по едно дете преди да го има Форума, пък и сме достатъчно здравомислещи, та да се отдадем на масовата психоза и истерия. И без да посещаваме и черпим съвети от Форума - каката учи в добро училище, без да черпим съвети от Форума - малкият е на ясла - без рушвет...... И без да го чета - змам какво искам да тренират, къде мога да си го позволя, къде ми е удобно..... Мани ти информацията, тя е навсякъде. А дали мамите си сверяват часовника? Коя информация биха предпочели - тази от форума, или 10 други? А знаят ли какво точно искат?
    Не. Затова, като се хвана да произвеждам детски стоки - ще им платя добре. Макар че и това не винаги помага. Имам приятелка с детски магазин, която въведе преди години онлайн пазаруването. И рекламираше там - скъпо и пре-скъпо, след което на третият месец Форумът започна да разива тази дейност......
    Няма такова промиване на мозъци! И няма такъв алъш-вериш.......

  • 9
    peppial avatar :-|
    peppial

    Роско никой не те кара да го четеш. Лошото е че Гугъл натам сочи. Внимателно го избягвай :)
    И моето дете е в ясла без рушвет защото прочетох езотеричното знание кога да подам документи за тази ясла която ме интересува (самостоятелна).
    Прочетох и от кой клас са курсовете в СМГ и какъв е наплива и сега синът ми е в СМГ.
    Който чете без да мисли, негов си проблем. Но форумът има ИНФОРМАЦИЯ. МНОГО.

  • 10
    epoc avatar :-|
    epoc

    [quote#4:"rosko1306"]Пропуснахе да споменете, че разбират и от банково дело..... За малко цяла банка да фалират[/quote]

    С тази история случайно съм запознат, първоизточника просто е бил цитиран във форума, а оттам се почнаха едни обяснения...За добро или лоши мамите са сила в момента....Проблемът е, че може някой истински манипулатор да се възползва....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK