С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
73 17 авг 2011, 19:15, 10097 прочитания

Мамо, купи ми!

Тази седмица "Капитал" ще проследи опита на българските рекламодатели с потребителската група на младите майки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
По време на лятната ми отпуска от околните чадъри и хавлии неизбежно се чуваха детски писъци и смехове, а и неволно се заслушвах в разговорите на младите майки. 

"-Вие имахте ли проблеми с колики? - пита едната дама.
-Никакви. Още от болницата ни предписаха "Пробиотик". Веднъж на ден по 4 капки преди хранене.
-Така ли? Ние бяхме много зле първия път, сега се чудя какво да взимаме.
-Ами пробвайте ги, ще останете доволни. Не са помогнали само на нас. В bg-mamma няма и един лош коментар за тях.
-Я, пак ми кажете името да си го запиша."


Майките са една от най-важните потребителски групи. Според проучване на маркетинговата компания BSM Media, специализирана в т.нар. "мама маркетинг" в над 80% от домакинствата по света, жената е тази, която управлява семейните финанси. Майките добре осъзнават силата си като мобилизирана група крайни потребители и я прилагат активно чрез интернет. Рекламодателите пък не могат да си позволят да подценяват значението на им.

Преди една майка да закупи даден продукт, тя задължително проверява качествата му. На помощ идват форумите и интернет обществата, в които те могат да намерят информация по теми като кърменето, приемът в детски ясли и градини в София и страната, оценки на училища, козметични продукти, бебешки колички, детска кухня. Това превръща майките в атрактивна целева група, но и в такава, с която комуникацията трябва да е внимателно съобразена. Голямата сила на майките се крие в това, че те обичат да разговарят, да сравняват и да споделят. Надали съществува друг потребителски сегмент, при който ефектът "от-уста-на-уста" да е по-силен.

Затова тази седмица в "Капитал" решихме да проверим как компаниите общуват с майките. Наблягаме предимно на онлайн комуникацията, защото според проучване на Мариа Бейли, един от първите специалисти в "мама-маркетинга", да говориш "с", вместо "на" майките е най-продуктивният комуникационен канал за тази целева група. Свързвахме се както с рекламодатели, които 
специализират в продажбата на бебешки продукти, така и с медийни групи, които управляват "женски" сайтове и с майки, активни онлайн.



Очаквайте повече по темата тази седмица в новия брой на "Капитал."
До тогава бихте ли ни сподели, как вие взимате решение за продуктите, които купувате за вас и семейството си?
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенции на промяната Агенции на промяната

Кои са най-големите комуникационни компании в България и как се променят през последната година

13 дек 2019, 968 прочитания

Новата разменна валута Новата разменна валута

Комуникационният пазар през годината

13 дек 2019, 1120 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Повдигнете завесата

Печатната реклама спада заради кризата, засмукването на бюджетите от телевизиите и твърде много "жълти" издания на пазара

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10