С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
33 26 авг 2011, 15:38, 19632 прочитания

И твойта BG Mamma също

Онлайн обществото на майките е ухажвана целева група, но не всички рекламодатели умеят да комуникират с тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Илюстрация

Жените говорят. Споделят си всичко. Поставят децата си в центъра на света. Обикновено се изразяват в първо лице множествено число. Правят почти академично проучване, преди да решат кой слънцезащитен крем да използват "Те" това лято. Управляват семейните финанси и взимат решения за всичко - от хранене, облекло, образование до развлеченията в свободното време.

Младите майки са може би най-ухажваната потребителска група, но и тази, към която рекламодателите би следвало да подхождат най-внимателно. И да, те са склонни "към безогледно разточителство" в името на благосъстоянието на децата си, убедена е Ирина Ялъмова, мениджър "Маркетинг и продажби" в NEG - компанията, която притежава популярния сайт за родители BG-Mamma.com.


Но също така

Майките добре осъзнават силата си


като организирана група крайни потребители и я прилагат активно в интернет. Надали съществува друг потребителски сегмент, при който ефектът "от уста на уста" да е по-силен. "Специфично е, че имат склонността да се влияят от препоръка, а с това да влияят една на друга повече, отколкото да се поддават на иначе прецизно разработени маркетингови стратегии", твърди Ялъмова.
За създателя на bg-mamma.com Марина Кузманова жените в онлайн пространството са различни като ценности, период от живота, в който се намират, състояния и настроения. "Майките са жени в активна възраст, хора с разнообразни професии и интереси", допълва тя. Те предизвикват дискусии не само около дома и семейството, а и относно качеството на живота, актуални проблеми, филми, музика, пътувания и какво ли още не. Общото между тях обаче е тъкмо интересът към децата им. Той ги превръща в общност с изключително развито гражданско самосъзнание, чувствителна към всичко, което касае качеството на живот на семейството им. Според Росен Петков, маркетинг мениджър на Ficosota Syntez (производител на пелените Pufies и козметиката от серията TEO Bebe), грижата към децата е това, което ги кара да търсят много повече информация за даден продукт или услуга от средния потребител.
"След като майката се довери достатъчно, за да използва даден продукт върху детето си, лоялността й е спечелена и тя започва да го употребява за цялото семейство", разказва Доротея Тонева, бранд мениджър на Weleda - марка биокозметика, която използва детската си серия, за да достигне до потребителската група на младите майки.
Тази лоялност обаче може да бъде изгубена също толкова лесно, когато мълвата за некачествен продукт се разнесе сред "мама обществото".
Склонността им да обсъждат вариантите, преди да вземат финално решение за покупка, ги прави и трудни за облъчване през стандартните канали за комуникация и чрез директна, агресивна реклама. "Негативното мнение за даден продукт или марка много бързо може да се разпространи и да прерасне в масово недоволство", обяснява Елица Каменова от отдел "Маркетинг" на Nivea Baby.
През последните години сме свидетели на множество инициативи, организирани от интернет обществото на майките - от протести срещу липсата на места в детските градини до бойкоти на продукти и дори компании. За мениджъра "Маркетинг и продажби" на NEG Ирина Ялъмова точно оттук произлиза "суперсилата им не само да влияят, а дори да създават или рушат пазари".

Самите майки отбелязват, че
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 839 прочитания

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 4758 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кубчето на Рубик

Най-големите рекламодатели в телевизия остават непроменени, но останалите в топ 50 силно разместват позициите си

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10