С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
33 26 авг 2011, 15:38, 19682 прочитания

И твойта BG Mamma също

Онлайн обществото на майките е ухажвана целева група, но не всички рекламодатели умеят да комуникират с тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламодателите са все още агресивни

и не познават добре спецификите на онлайн обществото на майките. "Огромен е броят на компаниите, които са на принципа "колкото повече, толкова повече", т.е. залагат на агресивна, масова, често дразнеща, еднопосочна реклама и които я оценяват като размер и показвания, а не като удовлетворение и ефект върху потребителите", отбелязва Марина Кузманова.
Напоследък се разпространява и странната практика компаниите да употребяват фантомни потребителски профили, които поддържат даден продукт или марка. Ирина Ялъмова от NEG разказва скорошен случай, при който даден продукт е обект на критика във форума на bg-mamma.com. "Изпратихме официално писмо с препоръка компанията да излезе с името си, като й бъде дадена възможност да се защити, изтъкне аргументите си в полза на продукта. Но дотогава те вече бяха избързали с регистрация на акаунти фантоми и от позицията на доволни потребители побързаха да нахлуят във форумите с ласкави коментари за продукта и не толкова ласкави обръщения към участниците в дискусията", спомня си тя и добавя, че трябва да се има предвид, че майките прекарват много повече време онлайн, отколкото която и да било друга група потребители. Това ги прави запознати с методите на рекламодателите и трудно манипулируеми по нелоялен начин, припомня Владислав Настев, директор "Продажби и продукти" в рекламната мрежа Httpool - България. Резултатът е срив на имиджа на продукта, след като майките бързо "надушват" опита за манипулация.
Блогърът Таня Русева, по-позната като Бу, която е лидер на международната доброволческа организация за насърчаване на майките към кърмене на бебетата "Ла Лече лига", смята, че съществува нужда от по-добър мониторинг и санкции по отношение на реклами, които подвеждат към употреба на храни и продукти, вредни за децата, както и на некоректните рекламни послания.

Кои рекламодатели се приемат добре?
"Тези, които не подценяват родителите само защото са родители", категорична е Таня Русева. Форумите предоставят идеалната възможност на компаниите да комуникират директно с подбрана аудитория, използвайки споменатия вече "от уста на уста" ефект, заложен в основите на т.нар. мама маркетинг. Той е добър начин за достигане на висок ценови клас майки, които споделят добрите впечатления на други от техния кръг. Разговорите с тях от първо лице позволяват на компанията, която държи марката, да създаде личен контакт и да спечели доверието им. Постигнатият ефект многократно би възвърнал вложените инвестиции за подобна комуникация. Според Ирина Ялъмова, след като така или иначе вече тече диалог за даден продукт, по-добрият вариант е компаниите да участват в него със собственото си лице и глас.
При евентуален кризисен PR удачният метод e обяснение от компанията. В подобна ситуация наскоро наскоро се озоваха Nestle. Мълвата за некачествен продукт във Франция бързо достигна до българските мама среди. "Съобщението, което циркулираше из социалните медии, се разпространи изключително бързо и определено предизвика доста потребителски въпроси, особено сред майките", обясняват от "Nestle България". Тяхната реакция е да публикуват официална позиция на сайта и Facebook страницата си. "При подобни ситуации най-важното е да си прозрачен с потребителите и да им предоставиш подробна и ясна информация", коментираха от компанията.
Росен Петков от Ficosota Syntez смята, че веднъж установена, комуникацията трябва да е директна, коректна и разбираема. "Модерните и активни във форумите майки са интелигентни и динамични. Ако много говориш/пишеш и увърташ, намалява шансът да ти повярват и да ги спечелиш", обяснява той. За Таня Русева ефективен може да бъде и guerilla маркетингът, на който реагират добре дори заклетите рекламоциници. Кампании, които предлагат положителни емоции, ползи за потребителите под формата на конкурс или забавление за родители и деца, полезна информация, също са добре приети.
"Разбира се, резултатите зависят и до голяма степен от добре идентифицираните възможности и цели, атрактивно поднесената комуникация и доброто планиране на кампанията", заключва Росен Петков.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 1007 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 2 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2011 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кубчето на Рубик

Най-големите рекламодатели в телевизия остават непроменени, но останалите в топ 50 силно разместват позициите си

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Винаги с Америка, винаги с Русия

Посещението на Бойко Борисов в САЩ показа как правителството разбира баланса между Вашингтон и Москва

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10