Кубчето на Рубик

Най-големите рекламодатели в телевизия остават непроменени, но останалите в топ 50 силно разместват позициите си

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Лекарства, телекомуникации, вериги магазини, кредити, бира, шампоани - дори и да следите рекламния блок по телевизиите с едно око, знаете, че най-често се редуват тъкмо тези продукти и услуги. Рекламодателите, които предпочитат телевизията като комуникационен канал, от който да отправят своите послания, рядко се променят. В топ 20 на най-големите инвеститори винаги са бързооборотните гиганти, които търсят голям обхват на аудиторията за различните си марки на възможно най-ниска цена за 1000 контакта. Кризата обаче успя да разбърка втората половина на големите 50 компании. Значителното свиване на бюджетите в някои индустрии и свалянето на цените в големите медийни групи направи телевизията достъпна и за по-малки рекламодатели. Затова миксът на най-големите инвеститори през първото шестмесечие на 2011 г. е доста по-разнообразен.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rouri avatar :-|
    rouri
    • - 3
    • + 14

    Нова повлякоха крак. Нестле държат половината от сбора на бюджетите на всички рекламодатели в топ 50! А Нова ги прогониха. Когато се загуби доверието във втората по-гледаемост телевизия от страна на големите рекламодатели, няма как пазарът като цяло да не се повлияе в посока намаляване на цените при равни други условия. Криза, криза, ама точно в такова време не би трябвало да си позволяваш да не бъдеш максимално бдителен и да правиш подобни грешки. От такова стечение на обстоятелствата не печелят и клиентите дори, поне утвърдените компании, погледнато в дългосрочен план. Ще си позволят да навлязат какви ли не нерентабилни фирми чрез провинциално скалъпени реклами, а и продукцията на телевизията ще пострада в бъдеще.

    Нередност?
Нов коментар