С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 авг 2011, 15:50, 10677 прочитания

Кубчето на Рубик

Най-големите рекламодатели в телевизия остават непроменени, но останалите в топ 50 силно разместват позициите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Илюстрация

Лекарства, телекомуникации, вериги магазини, кредити, бира, шампоани - дори и да следите рекламния блок по телевизиите с едно око, знаете, че най-често се редуват тъкмо тези продукти и услуги. Рекламодателите, които предпочитат телевизията като комуникационен канал, от който да отправят своите послания, рядко се променят. В топ 20 на най-големите инвеститори винаги са бързооборотните гиганти, които търсят голям обхват на аудиторията за различните си марки на възможно най-ниска цена за 1000 контакта. Кризата обаче успя да разбърка втората половина на големите 50 компании. Значителното свиване на бюджетите в някои индустрии и свалянето на цените в големите медийни групи направи телевизията достъпна и за по-малки рекламодатели. Затова миксът на най-големите инвеститори през първото шестмесечие на 2011 г. е доста по-разнообразен.

Според данните на Be Media Consultant (доскоро TNS/TV Plan) през този период вложенията в тв реклама са се увеличили със 7% спрямо първите шест месеца на 2010г., но реално те бележат спад, тъй като мониторингът на агенцията се базира на официално обявените тарифи на медиите. Той не включва бартерните договори, отстъпките за количество и комисионите на рекламните агенции и рекламодателите. В сумите не влизат рекламите на игри, лотарии, тв канали и радиостанции, издателска дейност, благотворителни организации, социологически и рекламни агенции. Пазарът всъщност се движи от бонуси, компенсации и отстъпки за количество и реалните вложения в някои случаи са наполовина по-малко. Неофициално в бранша се коментира, че в битката за бюджети телевизиите изискват от рекламодателите си да гарантират, че огромна част от рекламните им бюджети ще бъде инвестирана именно при тях срещу допълнителни отстъпки.


Така телевизията продължава да държи най-големия дял от рекламния пазар, като 78% от разходите за реклама на компаниите се насочват към нея. Фармацевтичната компания Actavis например концентрира 80% от общия си рекламен микс в малкия екран. "Телевизиите не "изискват" нищо от рекламодателите. Не биха и могли. Те само предлагат своите условия. Ние предлагаме нашите и така, докато страните се срещнат по средата. Това не означава обаче, че малко повече конкуренция на тв пазара няма да е добре дошла", коментира Страхил Руйчев, маркетинг мениджър на Actavis.

За бързооборотната компания Kraftfoods телевизията също формира най-големия дял в маркетинг бюджета. Причината е "изключително високата гледаемост сред населението, което от своя страна води до много висока ефективност в контакта с аудиторията в този канал", уточнява маркетинг директорът в компанията Ивайло Найденов. Той е уверен, че отговорността във взаимоотношенията медии - компании е и в рекламодателите, които трябва да преценят какво е по-важно за тях и активностите, които те комуникират - "дали ефективността, към която спада и изборът на канали, или цената, за която не е тайна, че медиите често изискват да се поемат допълнителни ангажименти".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 3438 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2734 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Прозрачност, повече прозрачност

Компаниите продължават да свиват рекламните си бюджети в пресата

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10