Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Прозрачност, повече прозрачност

Компаниите продължават да свиват рекламните си бюджети в пресата

Въпреки общия спад, пресата все още е сред предпочитаните рекламни канали
Въпреки общия спад, пресата все още е сред предпочитаните рекламни канали
Въпреки общия спад, пресата все още е сред предпочитаните рекламни канали    ©  Shutterstock
Въпреки общия спад, пресата все още е сред предпочитаните рекламни канали    ©  Shutterstock
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Печатните издания вече няколко години се борят с прогнозите за все по-малки рекламни инвестиции в сектора. Битката помежду им се изостря не само защото финансовата криза накара компаниите да редуцират бюджетите си за медийни активности, но и защото, противно на логиката на претоварения от заглавия български пазар, по сергиите продължават да се появяват нови вестници и списания. Така битката за ограничените пари на рекламодателите става все по-свирепа. Проблем е и агресивната политика на ефирните телевизии, които през последните 3-4 години си осигуриха рекламен пазар от 65-70%. Представете си само как оцеляват останалите, които си разпределят около 30%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cneakep avatar :-P
    Спеакер
    • + 6

    Неслучайно рекламите и продажбите на вестници не са единствените приходи на печатните издания.
    Неслучайно отливът на читатели от същите тези издания компенсира приходите от несвойствени дейности.

    Нередност?
  • 2
    jelezo avatar :-|
    jelezo
    • + 4

    "Според официалните данни на Be Media Consulting (доскоро TNS/TV Plan) ..."
    Как може стъкмистика да бъде обявена за "официални данни"!
    Време е рекламодателите да потърсят начин да се съберат достоверни данни, защото парите ги вадят те.

    Съгласен съм с мнението на Станиславов за качеството, но е странно че точно той го казва, защото точно в неговите издания качеството липсва. Говоря за качеството на съдържанието, не за дизайна и печата. Пример е как утвърдено издание като AutoBild свали с пъти нивото си откакто си смени издателя.

    За липсата на читатели също съм съгласен. В челно място на списъка обаче са изданията BBC GoodFood, BBC Knowledge, BBC TopGear... Въпросните издания са пример как ползването на известни марки не са гаранция за успех.



    Нередност?
  • 3
    jiffylube avatar :-|
    jiffylube
    • - 1
    • + 1

    Спадът в пресата е световна тенденция и не вярвам да учудва някого. А това, че все още се работи без одит на тиражите и без истински изследвания на аудиторията, наистина буди недоумение. Какво правят цитираните от вас Be Media Consulting (TNS сигурно се отказаха да им замърсяват само името)? Къде са независимите изследвания на аудиторията на печатните медии? Има още поне няколко независими (уж) агенции, които могат да правят подобни изследвания. Задайте си го сами на себе си въпроса защо "информацията била оскъдна" - това зависи именно от издателите и хората в медиите...
    Освен това пазарът преди кризата беше нереално раздут, спадът е съвсем закономерен. А тези, които твърдят че реномето им ще пострада от по-ниските цени за реклама - въпрос на стратегия и пазарна ситуация, но в случая най-вече на начини на финансиране, за което много добре го е казал в първия коментар Спеакер....

    Нередност?
  • 4
    mapto avatar :-|
    mapto
    • + 1

    Струва ми се, че в България изостава въвеждането на QR кодове, което е доста добър механизъм за преодоляване на границата между на печатната и онлайн рекламата. С една добре планирана кампания QR кодовете могат да се превърнат в средството, с което се следи клиента от първия контакт до покупката.

    Нередност?
Нов коментар